4. ÜNİTE Temel Üçgenler ve Dörtgenler: 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 167-168-169-170-171-172-173. Cevapları ÖZGÜN Yayınları
Yukarıdaki cisimlerin yüzlerinde, adlarını bildiğiniz geometrik şekil modellerinden hangilerinin olduğunu söyleyiniz.
Cevap: Yüzlerinde üçgen, kare, dikdörtgen bulunmaktadır.
Bir noktalı kâğıt üzerinde üç nokta, başka bir noktalı kâğıt üzerinde ise dört nokta işaretleyiniz (Noktaların aynı doğrultuda olmamasına dikkat ediniz.). İşaretlediğiniz noktaları cetvel kullanarak ardışık olarak birleştiriniz. Oluşturduğunuz şekilleri adlandırınız. Bu şekillerin kenar, köşe ve iç açılarını belirleyiniz
Cevap:
1. Aşağıdaki kareli kâğıtlarda işaretli noktaları ardışık olarak birleştiriniz. Oluşan çokgenleri adlandırıp kenarlarını, köşelerini ve iç açılarını belirleyiniz.
Cevap:
2. Aşağıdaki dörtgenleri adlandırınız ve köşegenlerini çiziniz. Bu çokgenlerin hangi doğru parçalarından oluştuklarını söyleyiniz.
Cevap:
Bir gönyenin iç kısmında oluşan açıları inceleyiniz. Bir üçgende kaçar tane dar, dik ve geniş açı olabileceğini söyleyiniz.
Cevap: 3 tane dik, 2 tane dar açı olabilir. 1 tane geniş, 2 tane dar açı olabilir. 3 tane dar açı olabilir.
1. Aşağıdaki izometrik kâğıda çizili üçgenlerin iç açılarının hangi tür açı olduğunu gönyeden yararlanarak belirleyiniz. Bu üçgenleri açılarına göre gruplayınız
Cevap:
2. Aşağıdaki izometrik kâğıda çizili üçgenlerin kenarlarının uzunluklarını birim aralıklardan yararlanarak bulunuz. Bu üçgenleri kenarlarına göre gruplayınız.
Cevap:
3. İkizkenar bir üçgenin aynı zamanda geniş açılı üçgen olup olamayacağını söyleyiniz
Cevap: İkizkenar iki kenarının eşit bir kenarının bunlardan büyük olmasıdır. Bundan dolayı geniş açılı olabilir.
4. Eşkenar bir üçgenin aynı zamanda dik açılı üçgen olup olamayacağını söyleyiniz.
Cevap: Eşkenar üçgen aynı zamanda dik açılı üçgende olabilir.
Çokgenler konusu matematik dersinde en sevdiğim konu çokgenler konusudur. Çünkü çokgenlerde sorular genellerde görsel üzerinde anlatılır. Bu yüzden de soruların çözümleri daha kolay oluyor.