Anasayfa Kitap Cevapları
Son Düzenleme: 7 Aralık 2024 - Yazar: Zülal Güneş

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 14-15-16. Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 14-15-16. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 14-15-16 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “1. Ünite Hazır Mıyız? Cevapları Cevapları” ve “1. Ünite Başlayalım Cevapları” sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 14-15-16. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.


1. Ünite Hazır Mıyız? Cevapları Cevapları

1.Ünite Geometrik Şekiller: 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 14-15-16. Cevapları MEB Yayınları


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 14 Cevapları MEB Yayınları

Aşağıdaki şekillerin kenar uzunluklarını cetvelle ölçünüz ve üzerine yazınız.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 14 Cevapları MEB Yayıncılık


Daha önce açıların dar, dik ve geniş açı olarak sınıflandırıldığını görmüştünüz. Bunu yaparken de yüzeyi dikdörtgen şeklinde olan bir kitabın köşesini dik açı olarak referans almıştınız. Şimdi de etrafınızdaki açıları yüzeyi dikdörtgen şeklinde olan bir kitaplığın, kapının ve masanın köşesini örnek alarak dar, dik ve geniş açı olarak sınıflandırınız.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 14 Cevapları MEB Yayıncılık


Nasıl Yaptılar?

Aşağıda Türk mimarisinde önemli yere sahip bazı eserlerden görseller verilmiştir. Görsellerdeki geometrik şekilleri inceleyiniz. Hangi geometrik şekillerle karşılaştınız?
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 14 Cevapları MEB Yayıncılık

Sizce incelediğiniz eserlerin mimarları, bu şekilleri oluşturmak için hangi matematiksel araçları kullanmış olabilirler? Arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap:  Eserlerin oluşturulması için matematiksel cetvel, gönye gibi araçlardan yararlanılmış olunabilir.


1. Ünite Başlayalım Cevapları

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 15 Cevapları MEB Yayınları

1) Matematik dersinde geometrik şekilleri çizmek için birçok araç kullanıyorsunuz. Geçmiş yıllarda çizimler için kullandığınız araçlara örnekler verebilir misiniz?
Cevap: Geçmiş yıllarda matematik dersinde çizim yapmak için iletki, cetvel, gönye gibi araçlar kullandık.


2) Bu araçlarla hangi geometrik şekilleri çizebiliyordunuz?
Cevap: Bu araçlar ile kare, dikdörtgen, üçgen gibi şekiller çizebiliyorduk.


3) Verdiğiniz örneklerden farklı olarak geometrik şekilleri çizmek ya da açıları ölçmek için hangi araçlar kullanılabilir?
Cevap: Pergel yardımı ile daire çizimi yapabiliriz.


4) Dijital ortamlarda bu çizimler için kullanılan araçları hiç gördünüz mü?
Cevap:  Bu çizimleri dijital ortamlarda yapabilmek için kullanılan araçları hiç görmedim.


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları MEB Yayınları

Aşağıdaki Türkiye’nin Milki İdare Bölümleri ile Kara ve Deniz Komşuları Haritasını inceleyiniz. Haritadaki illerden hangilerini ziyaret etmek isterdiniz.
5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları MEB Yayıncılık
Cevap: Haritada verilmiş olan illerden; İstanbul, Trabzon, Erzurum, Çanakkale illerini gezmek isterdim.

Uçakla Tekirdağ’dan Hatay’a ve Muğla’dan Ağrı’ya seyahat ettiğinizi düşününüz. Uçaklar her zaman düz bir rota izlemez fakat siz uçakların düz gittiğini varsayınız. Bu durumda hangi illerin üzerinden geçerdiniz?
Cevap: Tekirdağ’dan Hatay’a düz gidildiği zaman üzerinden geçilen iller; Bursa, Kütahya, Konya, Afyonkarahisar,  Karaman, Antalya, Adana illeridir. Muğla’dan Ağrı’ya düz gidildiği zaman üzerinden geçilen iller; Denizli, Burdur, Isparta, Konya, Aksaray, Nevşehir,Kayser, Sivas, Malatya, Tunceli, Bingöl, Erzurum illeridir.

Her iki yolculukta da üzerinden geçeceğiniz bir il var mı?
Cevap: Yolculukların ikisinde de ortak geçilen il Konya’dır.

Uçuş takip sistemlerinde uçağın izlediği rota görülebilmektedir. Siz de uçuşlar sırasında uçakların izleyeceği rotayı harita üzerine noktalar koyarak belirleyiniz.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları MEB Yayıncılık



Yorumlar
Sizde Yorum Yazın




Forum Ders Cevapları Copyright © 2019-2025
Gizlilik Politikası İletişim S.S.S/ Sitemap