5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 97-98-99-100-101. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 97-98-99-100-101-102 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Doğal Sayılar ve İşlemler Cevapları” ve “Çok Basamaklı Doğal Sayıları Okuma ve Yazma Cevapları” Sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 97-98-99-100-101. Cevapları MEB Yayınları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı arttırın.
Çok Basamaklı Doğal Sayıları Okuma ve Yazma – 1 Sayfa 103-104-105-106-107
2.Ünite: Sayılar ve Nicelikler: 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 97-98-99-100-101-102. Cevapları MEB Yayınları
Sizce Dünya’nın Güneş’e uzaklığı hakkında doğru ve güvenilir bilgiye ulaşmak için nasıl bir araştırma süreci yürütülmelidir? Fikirlerinizi arkadaşlarınızla paylaşarak tartışınız.
Cevap: Bu bilgiye ulaşmak için .edu ve .gov uzantılı internet sitelerinden doğru bilgiye ulaşabilirler.
Siz de Neptün gezegeninin Güneş’e uzaklığını aşağıdaki basamak tablosuna yerleştiriniz. Nasıl okunması gerektiği ile ilgili fikirlerinizi arkadaşlarınızla paylaşarak tartışınız.
Tabloya göre aşağıdaki soruları cevaplandırınız.
1) Sizce basamaklar arasında nasıl bir ilişki vardır? Belirlediğiniz ilişkiden yola çıkarak verilmeyen basamak isimlerini tabloya yazınız.
Cevap: Basamaklar büyüdükçe yeni basamak ismi verilir.
2) Sizce bölük ismi ile bölüğün ilk basamağının ismi arasında nasıl bir ilişki vardır? Belirlediğiniz ilişkiden yola çıkarak verilmeyen bölüğün ismini tabloya yazınız.
Cevap: Bölükler üç basamaktan oluşur ve her üç basamaklı bölüğe yeni isim verilir.
3) Çok basamaklı sayıların okunuşu ile bölük isimleri arasında nasıl bir ilişki olduğunu arkadaşlarınızla tartışınız. Çok basamaklı sayıların okunuşlarına yönelik nasıl bir genelleme yapabilirsiniz? Genellemenizi yazınız.
Cevap: Sayıların önce basamak değeri sonra bölük ismi söylenerek miktarı belirtilir. Bölük değerinin rakamı ne olursa olsun bir ise, bir denerek bölük ismi söylenir.
4) Ulaştığınız genellemeden yola çıkarak gezegenlerin Güneş’e olan uzaklıklarının okunuşlarını aşağıdaki tabloya yazınız.
Cevap:
5) Günlük hayatımızda çok basamaklı sayılar nerelerde kullanılabilir? Sınıfınızda gruplar oluşturarak tahminlerinize ilişkin araştırmalar yapınız.
Cevap: Çok basamaklı sayılar günlük hayatımızda kredi kartlarında, bankalarda, matematik problemlerinde kullanılabilir.
Aşağıda okunuşu verilen doğal sayıları örnekteki gibi rakamlarla yazınız.
a) Sekiz milyon beş yüz bin iki yüz doksan
Cevap: 8 500 290
b) Yüz dört milyar yirmi beş milyon yedi yüz altmış iki bin dokuz
Cevap: 104 025 762 009
c) Yetmiş beş milyon seksen iki bin beş yüz yetmiş bir
Cevap: 75 082 571
ç) Dört milyar altı milyon elli bin üç yüz
Cevap: 4 006 050 300
d) İki yüz beş milyon dokuz yüz yedi bin kırk
Cevap: 205 907 040
e) Otuz iki milyar on altı milyon sekiz bin dört
Cevap: 32 016 008 004
f) Dokuz milyon altı yüz altı bin
Cevap: 9 606 000
g) Beş yüz dokuz milyar
Cevap: 509 000 000 000
Aşağıdaki abaküs modellerinde gösterilen sayıları örnekteki gibi bulup sayının okunuşunu altındaki kutuya yazınız.
Cevap:
Aşağıda okunuşu verilen sayıları örnekteki gibi abaküs modelinde gösteriniz.
Cevap:
Aşağıdaki doğal sayıların bölüklerindeki sayıları örnekteki gibi yazınız.
Cevap:
Aşağıda bölükleri verilen sayıları örnekteki gibi yazınız.
Cevap:
Aşağıdaki doğal sayıların istenilen basamağındaki rakamı örnekteki gibi yazınız.
Cevap:
a) 105 478 600 258 sayısının on milyarlar basamağındaki rakam: 0
b) 45 007 846 sayısının milyonlar basamağındaki rakam: 7
c) 5 951 876 000 sayısının yüz milyonlar basamağındaki rakam: 9
ç) 78 950 500 877 sayısının milyarlar basamağındaki rakam: 8
Aşağıdaki doğal sayılarda “4” rakamının bulunduğu basamağın ismini örnekteki gibi yazınız.
Cevap:
Çok Basamaklı Doğal Sayıları Okuma ve Yazma Sayfa 103-104-105-106-107
Abi abla kim yaptıysa eline sağlık vallahi çok yardımcı oldu bundan sonra hep buradan ödevlerini yapacağım çok sağ olun ☺