DOLAR
34,3657
EURO
36,5030
ALTIN
2.874,10
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Hafif Yağmurlu
15°C
İstanbul
15°C
Hafif Yağmurlu
Çarşamba Çok Bulutlu
15°C
Perşembe Yağmurlu
14°C
Cuma Yağmurlu
11°C
Cumartesi Çok Bulutlu
13°C

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 103-104-105-106-107. Cevapları MEB Yayınları

A+
A-
İçerikten önce

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 103-104-105-106-107. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 102-103-104-105-106-107 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Çok Basamaklı Doğal Sayıları Okuma ve Yazma Cevapları” Sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 103-104-105-106-107. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı arttırın.

Çok Basamaklı Doğal Sayıları Okuma ve Yazma – 2 Sayfa 97-98-99-100-101-102


Çok Basamaklı Doğal Sayıları Okuma ve Yazma Cevapları – 1

Paragraf arası

2.Ünite: Sayılar ve Nicelikler: 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 102-103-104-105-106-107. Cevapları MEB Yayınları


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 103 Cevapları MEB Yayınları

Etkinlik 2 Doğal Sayılarda Basamak Değeri

a) Recep ve Suzan’ın hesap makinesiyle yaptığı işlemin sonucu ile 1. Görev kartındaki sayı arasında nasıl bir ilişki vardır?
Cevap: Yapılan işlemler, basamak tablosundaki işlem ile aynıdır.


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 103 Cevapları MEB Yayınları


b) 1. Görevde belirlediğiniz ilişkinin 2. ve 3. Görevde de geçerli olup olmadığını yazınız.
Cevap: 1. Görevde belirlediğimiz ilişki 2. ve 3. görevde de geçerli oldu.


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 104 Cevapları MEB Yayınları

Örnek 8

Paragraf arası

Aşağıdaki doğal sayılarda istenen rakamların basamak değerlerini örnekteki gibi bulunuz.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 104 Cevapları MEB Yayınları


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 105 Cevapları MEB Yayınları

Etkinlik 3 Doğal Sayılarda Çözümleme

Eski Mısırlıların sembollerle gösterdiği aşağıdaki sayıyı rakamla yazarak çözümleyiniz.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 105 Cevapları MEB Yayınları


Örnek 9

Paragraf arası

Aşağıdaki doğal sayıları çözümleyiniz.

a) 15 702 436
Cevap: (1 x 10 000 000) + (5 x 1 000 000) + (7 x 100 000) + (0 x 10 000) + (2 x 1000) + (4 x 100) + (3 x 10) + (6 x 1)

b) 500 312 000 000
Cevap: (5 x 100 000 000 000) + (0 x 10 000 000 000) + (0 x 1 000 000 000) + (3 x 100 000 000) + (1 x 10 000 000) + (2 x 1 000 000) + (0 x 100 000) + (0 x 10 000) + (0 x 1000) + (0 x 100) + (0 x 10) + (0 x 1)

c) 806 015 444
Cevap: (8 x 100 000 000) + (0 x 10 000 000) + (6 x 1 000 000) + (0 x 100 000) + (1 x 10 000) + (5 x 1000) + (4 x 100) + (4 x 10) + (4 x 1)

Paragraf arası

ç) 2 400 568 000
Cevap: (2 x 1 000 000 000) + (4 x 100 000 000) + (0 x 10 000 000) + (0 x 1 000 000) + (5 x 100 000) + (6 x 10 000) + (8 x 1000) + (0 x 100) + (0 x 10) + (0 x 1)


Örnek 10

Aşağıda çözümlenmiş hâlleri verilen sayıları yazınız.

a) 70 000 000 000 + 5 000 000 000 + 200 000 000 + 300 000 + 10 000
Cevap: 75 200 310 000

b) (1 x 100 000 000) + (7 x 10 000 000) + (5 x 100 000) + (5 x 1000) + (9 x 10) + (2 x 1)
Cevap: 170 505 092

Paragraf arası

c) 3 000 000 000 + 20 000 000 + 9 000 000 + 80 000 + 1000 + 900 + 40
Cevap: 3 029 081 940

ç) (9 x 1 000 000) + (9 x 1000) + (9 x1)
Cevap: 9 001 009


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 106 Cevapları MEB Yayınları

Tuğba ve Fatih’in konuşmalarından yola çıkarak doğal sayıları karşılaştırmak için izlenmesi gereken yolu belirleyiniz. Belirlediğiniz bu yolu kullanarak aşağıdaki soruları cevaplandırınız.
Cevap: Doğal sayılar karşılaştırılırken basamak sayısı en fazla olana bakılır. Basamak sayıları aynı olduğu durumda da basamaklardaki sayı değerlerine bakılır.


a) 2019 yılında dikilen fidan miktarını gösteren sayının birler ile binler bölüğü yer değiştirildiğinde elde edilecek sayıyı yazınız. Daha sonra 2019 yılında dikilen fidan miktarını gösteren sayı ile bu sayıyı karşılaştırınız.
Cevap:

Paragraf arası

2019 yılında dikilen fidan miktarı 13 791 435. Birler ile binler bölüğü yer değişirse 13 435 791 olur.

Bu şekilde karşılaştıracak olursak 13 791 435 > 13 435 791


b) 2020 yılında dikilen fidan miktarını gösteren sayının binler ile milyonlar basamağı yer değiştirildiğinde elde edilecek sayıyı yazınız. Daha sonra 2020 yılında dikilen fidan miktarını gösteren sayı ile bu sayıyı karşılaştırınız.
Cevap:

2020 yılında dikilen fidan sayısı 4 446 803’tür. Binler ile milyonlar basamağı yer değiştirirse 6 444 803 olacaktır.

Paragraf arası

4 446 803 < 6 444 803 şeklinde de karşılaştırabiliriz.


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 107 Cevapları MEB Yayınları

Örnek 11

Aşağıdaki doğal sayıları örnekteki gibi “<” veya “>” sembolünü kullanarak karşılaştırınız.
Cevap:

a) 78 005 456 > 77 500 654
b) 1 450 000 000 > 1 400 000 000
c) 25 150 000 > 2 500 000
ç) 15 000 750 000 > 15 000 000 750
d) 1 000 000 < 1 000 000 000
e) 12 999 999 < 13 000 000


Örnek 12

Aşağıdaki doğal sayıları sembol kullanarak küçükten büyüğe doğru sıralayınız.
Cevap:

Paragraf arası

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 107 Cevapları MEB Yayınları


Örnek 13

Aşağıdaki kartlarda yazan sayıları birer kez kullanarak istenen sayıları örnekteki gibi yazınız.
Cevap:

a) 9 basamaklı en büyük sayı: 850 700 058 009
b) 11 basamaklı en büyük sayı: 058 851 700 009
c) 10 basamaklı en küçük sayı: 009 000 058 700
ç) 12 basamaklı en küçük sayı: 700 000 009 058


Çok Basamaklı Doğal Sayıları Okuma ve Yazma Sayfa 97-98-99-100-101-102

İçerikten sonra
Yorumlar
  1. Hakik dedi ki:

    Gerçekten çok güzel olmuş eline sağlık yapanların herkesin anlayabileceği şekilde olmuş soruları vs harika herkese tavsiye ediyorum başarılı olmuş elinize sağlık.