6. Ünite 2. Geometrik Cisimler: 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 298-299-300-301-302-303. Cevapları MEB Yayınları
1) Aşağıdaki ayrıt uzunlukları verilen dikdörtgenler prizmasının açınımını, verilen kareli kâğıda çiziniz ve boyayınız.
Cevap:
2) Aşağıdaki açınımlar birleştirildiğinde dikdörtgenler prizması oluşturanların altındaki kutuya “✓” işareti koyunuz.
Cevap:
1) Aşağıda kareli kâğıtta verilen şekillerin açınımları birleştiğinde küp olanların altındaki kutuya “✓” işareti koyunuz.
Cevap:
2) Aşağıdaki her bir geometrik cismi açınımı ile eşleştiriniz.
Cevap:
1) Çevrenizde dikdörtgenler prizmasına model olan bir cismin açınımını çiziniz.
Cevap:
2) Yukarıda numaralandırılan açınımlardan hangilerinin dikdörtgenler prizması oluşturduğunu belirleyiniz. Dikdörtgenler prizması oluşturmayan var ise nedenini açıklayınız.
Cevap: III ve III numaralı şekiller dikdörtgenler prizmasını oluşturmaz. II numaralı şekilde kare yüz vardır. III numaralı şekilde ise 5 yüz vardır. Bundan dolayı oluşturulamazlar.
3) Aşağıda açınımları verilen küplerin açınımları birleştirildiğinde karşılıklı yüzlerinde yazan sayıların toplamı birbirine eşittir. Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
a) l. şekilde açınımı verilen küpün her bir yüzüne bir tane doğal sayı yazıldığına göre Δ ve ■ sembolleri yerine yazılacak sayıları bulunuz.
Cevap:
Δ ve ■ → yerlerine 1 ve 3 gelecektir.
b) ll. şekilde açınımı verilen küpün yüzlerine 0’dan 10’a kadar olan doğal sayılardan bazıları yazılacaktır. Her yüze bir doğal sayı yazıldığına göre ★ x (⬠ + ⬡) işleminin sonucu en az kaçtır?
Cevap:
En az dediği için
★ → 0
⬠ → 1
⬡ → 2
0 x (1 + 2)
= 0 x 3 = 0 olur.