6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 110-111-112. Cevapları
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 110-111-112. Cevapları 1. Kitap bölümünde, ders kitabı sayfa 110-111-112 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “2.Tema 1.Kitap Üretmek Gibisi Yok! Metni Cevapları ” ve “2.Tema 1.Kitap Bu Tema Başka Tema! Metni Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 110-111-112. Cevapları MEB Yayınları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
2.Tema 1.Kitap Üretmek Gibisi Yok! Cevapları
2. Tema- Bağımsızlık Yolu: Milli mücadele, azim ve kararlılık gibi kavramlar, bir ulusun bağımsızlığını kazanmasında temel değerlerdir. Cumhuriyetin ilanıyla bu değerler, halkın kendi yönetimini seçtiği bir yönetim anlayışına dönüşmüştür.
İçindekiler
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 110 Cevapları Birinci Kitap
Üretmek Gibisi Yok
a. Aşağıda verilen kavramların sizin için çağrıştırdıklarını ilgili yerlere yazınız.
Cevap:
• millî mücadele: Birlik ve beraberlik
• çalışkanlık: Sorumluluk sahibi olmak
• azim ve kararlılık: Dirençli olmak, devamlı çabalamak
• millî bilinç: Kültürüne sahip çıkmak ve tarihini bilmek
• cumhuriyet: Halkın kendi yönetimini seçmesi
• vatanseverlik: Ülkesini sevmek
• bağımsızlık: Özgür yaşamak
b. Arkadaşlarınızla üçer veya dörder kişilik gruplar oluşturunuz. Grup arkadaşlarınızla yukarıda verilen kavramlardan birini her grup farklı bir kavramı alacak şekilde paylaşınız. Her biriniz grup olarak seçtiğiniz kavramla ilgili güvenilir kaynaklardan araştırma yapınız. Elde ettiğiniz verileri not alınız.
Cevap: Cumhuriyet, halkın kendi yönetimini seçtiği bir ilkedir. Cumhuriyet kelimesi Türkçeye Arapçadan alıntılanmıştır. Arapçada cumhur kelimesi halk anlamına gelmektedir. TBMM’nin açılmasıyla birlikte 23 Nisan 1920’de gündem olmuştur. Resmiyet kazanması 29 Ekim 1923’te gerçekleşmiştir.
c. Araştırma yaptığınız kavramla ilgili güvenilir kaynaklardan görseller bulunuz. Kendi görsellerinizi de çizebilirsiniz.
Cevap:

e. Konuşmanızı aşağıdaki puan çizelgesini kullanarak değerlendiriniz. Ölçütteki her bir göstergeyi gerçekleştirme durumunuza göre puanınızı (1-5) yay ayraç içine yazınız.
Cevap:

İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 111 Cevapları Birinci Kitap
a. Kendinizi Millî Mücadele Dönemi’ndeki bir çocuk olarak düşününüz ve o çocuğun gözünden o dönemle ilgili duygu ve düşüncelerinizi yazınız.
Cevap: Ben on yaşında bir çocuğum. Babam cepheye askerlere yardıma gitti. Annem ise köye getirilen yaralılara yardım ediyor. Ben ve yedi yaşındaki kardeşim patlayan topların korkunç sesinin arasında korkumuzu birbirimize belli etmeden teselli etmeye çalışıyoruz. Milli Mücadeleye şahit olan bütün çocuklar gibi yıkık ve döküğüz. Keşke savaşlar hiç olmasa.
b. Millî Mücadele Dönemi’ndeki bir çocuk olarak askerdeki bir yakınınıza yazacağınız bir mektubu planlayınız.
Cevap:
Ben kimim, neredeyim, neler yapıyorum?
→ Milli mücadeleye şahit olan on yaşında bir çocuğum ve evimdeyim.
Kime yazıyorum, yazdığım kişi nerede, görevi ne?
→ Atatürk’ e yazıyorum. Cephede askerlerin önderi.
Nelerden söz etmek istiyorum?
→ Ona ne kadar güvendiğimden ve gurur duyduğumdan bahsetmek istiyorum.
c. Etkinliğin “a” ve “b” maddelerinde yazdıklarınızdan hareketle yönergelere dikkat ederek mektubunuzu defterinize yazınız
Cevap:
Saygı değer Atatürk,
Sizin ve askerlerimizin verdiği mücadele dilden dile dolaşıyor. Vatanımız için canınız pahasına savaştığınızı biliyor ve umutla güzel haberleri bekliyoruz. Gönlüm sizlerle cephede olmak istese de yaşımın küçük olmasından dolayı köyde kalmam söylendi. Sağlıcakla kalmanız ve iyi haberlerle dönmenizi temenni ediyorum.
– Furkan
ç. Yazınızı aşağıdaki puan çizelgesini kullanarak değerlendiriniz. Ölçütteki her bir göstergeyi gerçekleştirme durumunuza göre puanınızı (1-5) yay ayraç içine yazınız.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 112 Cevapları Birinci Kitap
Temayı tamamladınız, tebrikler! Her biriniz tek, eşsiz ve özelsiniz. Temanın sizde uyandırdığı duygular, düşünceler de eşsiz ve bambaşka! O hâlde temaya son bir kez de farklı bir açıdan bakmaya ne dersiniz?
Cevap: Bu tema bana vatan sevgisini, özgürlüğün önemini ve birlik olmanın gücünü hatırlattı. Atalarımızın verdikleri mücadele sayesinde bugün özgür bir ülkede yaşadığımızı fark ettim. Bu temayı okudukça ülkem için çalışmanın ve değerlerimize sahip çıkmanın ne kadar önemli olduğunu daha iyi anladım.
Temayı bir kelimeyle anlatınız.
Özgürlük
Temanın adını siz koyunuz.
Kurtuluşun Adımları
Temadan günlük hayatınıza yansıyanları yazınız.
Temada vatan için verilen
mücadeleyi gördüm ve bu bende
vatan sevgisini arttırarak ülkem
için çabalamamı sağladı.
Temayı anlatan bir slogan yazınız.
Birlikten doğan güç, özgürlüğe giden yoldur!















