6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 113-114-115. Cevapları

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 113-114-115. Cevapları 1. Kitap bölümünde, ders kitabı sayfa 113-114-115 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “2.Tema 1.Kitap Haydi, Bitirelim! Metni Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 113-114-115. Cevapları MEB Yayınları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.


2.Tema 1.Kitap Haydi, Bitirelim! Metni Cevapları 

2. Tema- Bağımsızlık Yolu: İstiklal Marşı, milletimizin bağımsızlık mücadelesini ve özgürlük aşkını en güzel şekilde yansıtan ulusal bir destandır. Mehmet Akif Ersoy’un bu eseri, vatan sevgisi ve milletin birlik ve beraberlik duygusunu günümüze kadar taşımıştır.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 113 Cevapları Birinci Kitap

1 . Yandaki şiiri okuyup soruları cevaplayınız.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 113 Cevapları Birinci Kitap

a. Yaşamınıza neler olmadan devam edebileceğinizi ve edemeyeceğinizi düşününüz. Şiirden ve düşüncelerinizden hareketle bu varlık veya kavramları aşağıda sınıflandırınız. Gerekli görürseniz ok sayısını artırabilirsiniz.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 113 Cevapları Birinci Kitap1

Olabilirim

  • Evsiz
  • Parasız
  • Kitapsız
  • Oyuncaksız

Olamam

  • Vatansız
  • Bayraksız
  • Kimliksiz
  • Umutsuz

Ben de evsiz, parasız, kitapsız ya da oyuncaksız olabilirim; çünkü bunlar zamanla elde edilebilir şeylerdir.
Ama vatansız, bayraksız, kimliksiz ve umutsuz olamam; çünkü bunlar beni ben yapan, kimliğimi ve geleceğe olan inancımı oluşturan değerlerdir.


b. Boş bırakılan kutuyu yazdığınız varlık veya kavramlardan yola çıkarak isimlendiriniz.


2 . a. Yandaki karekodu okutarak “Parla” adlı marşı dinleyiniz.

b. Bu marşı, duygu ve düşüncelerinizi aktaracağınız bir konuşma metnine dönüştürmek üzere aşağıdakilerden birini seçiniz.
Cevap: • Bir muhtar olduğunuzu düşününüz. Gaziler Günü kutlamaları kapsamında mahallenizde bir konuşma yapacaksınız.


c. Seçtiğiniz bakış açısına göre konuşma metninizi aşağıya yazınız.
Cevap:

Değerli Komşularım, Kıymetli Gazilerimiz,

Bugün burada vatanımız için canını ortaya koyan kahraman gazilerimize şükranlarımızı sunmak için toplandık.
Gazilerimiz; özgürlüğümüzüm, cesaretin ve fedakârlığın en güzel örnekleridir. Onlar sayesinde bugün refah içindeyiz.

Kendi adıma ve mahallemiz adına tüm gazilerimize minnetlerimi sunuyor, ebediyete uğurladıklarımızı rahmetle anıyorum.


Farklı bir sayfa mı arıyorsunuz?

İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 114 Cevapları Birinci Kitap

3. Aşağıdaki metni okuyup soruyu cevaplayınız.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 114 Cevapları Birinci Kitap

Bu kelimelerin yerine karşıt (zıt) anlamlılarını koyarak metni yeniden okuyunuz. Metni yeniden okuduğunuzda metnin anlam bütünlüğü hangi cümlelerde bozuldu? Sizce bu durumun sebebi ne olabilir? Açıklayınız.
Cevap:  ”Sıcak hava içimize işlerken..”, ”Karın şiddeti iyice artmıştı.” cümlelerinde anlam bütünlüğü bozuldu. Bu durumun sebebi zıt anlamlı kelimeler metnin duygusunu ve amacını değiştirdi.


4 . Aşağıdaki metni okuyup soruları cevaplayınız.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 114 Cevapları Birinci Kitap1

a. Metinde sözü edilen “öğretmenlerin cehaletle mücadelesi” ile “Türk milletinin düşmanla olan bağımsızlık mücadelesi”ni karşılaştırınız. Tema boyunca öğrendiklerinizden ve ön bilgilerinizden yararlanarak ulaştığınız benzerlik ve farklılıkları aşağıya listeleyiniz.
Cevap:

Benzerlikler:

  • İki mücadele de Türk milletinin geleceği için verilmiştir.
  • İki mücadelede de azim, fedakarlık, birlik ve beraberlik yaşanmıştır.
  • İkisinde de vatan sevgisi ön plandadır.

Farklılıklar:

  • Cehalet mücadelesi kalemle ve eğitimle, bağımsızlık mücadelesi silahla ve cephede verilmiştir.
  • Cehaletle mücadele hala devam etse de düşmanla mücadele zaferle sonuçlanmıştır.
  • Cehalet mücadelesini öğretmenler ve öğrenciler üstlenirken, bağımsızlık mücadelesini askerler vermiştir.

b. Millî Mücadele sonrasında bir köy okulunda öğretmen olduğunuzu düşününüz. Köyde okuma seferberliği başlatmak istiyorsunuz. Etkinliğin “a” maddesindeki listeden hareketle amacınızı yansıtan bir konuşma yapınız.
Cevap:

Kıymetli Çocuklar,

Milli Mücadeleyi kazansak da bizim mücadelemiz yeni başlıyor. Cehaletle mücadele etmek bana ve siz değerli öğrencilerime düşmektedir. Ben sizleri en güzel şekilde eğiterek sizler de öğrenerek bu savaşa karşı el ele vereceğiz.

İsteğim şudur ki köydeki herkes okuma ve yazma öğrensin. Sizlerden de bana manevi yardımlarda bulunmanızı istiyorum. El ele vererek okuma seferberliğimizin ilk adımını atalım!


c. Konuşmanızı elektronik bir cihaz ile kaydedebilir, ayna karşısında yapabilir ya da aile fertlerinize sunabilirsiniz. Böylece farklı şekillerde dönüt alabilir ve konuşma performansınızı değerlendirebilirsiniz.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 115 Cevapları Birinci Kitap

5. Yandaki karekodu okutarak “İstiklal Marşı’nın Kabulü” adlı içeriği izleyiniz ve soruları cevaplayınız.

a. Marşımızın yazılışını ve o dönemin şartlarını düşünerek aşağıdaki ifadeyi tamamlayınız.
Cevap:

Ben, Mehmet Akif’in yerinde olsam halkı cesaretlendirmek ve bağımsızlık isteğini uyandıran bir marş yazardım.


b. İzlediğiniz içerikten hareketle Mehmet Akif Ersoy’un aşağıdaki davranışlarının sebebini açıklayınız.
Cevap: Mehmet Akif Ersoy İstiklal Marşı’nın Türk milletine ait olduğu ve kutsal bir marş olduğunu düşündüğü için bu şekilde davranmıştır.


c. İstiklal Marşı’nın yazıldığı dönemde yaşadığınızı ve Mehmet Âkif Ersoy ile karşılaştığınızı hayal ediniz. Ona yönelteceğiniz sorular neler olurdu? İzlediğiniz içerikten yararlanarak oluşturacağınız soruları aşağıya yazınız.
Cevap: Mehmet Akif Ersoy’a İstiklal Marşını yazarken hissettiği duyguları, marşı teslim ederken imasız vermesinin asıl nedenlerini sorardım.


ç. Daha önce izlediğiniz “Rafadan Tayfa-İstiklâl Marşı” içeriği ile “İstiklal Marşı’nın Kabulü” adlı içeriği karşılaştırınız. Aşağıdaki diyagramda yazan ifadeler bu içeriklerin ortak özelliği ise yeşil oku, farklı özelliği ise mavi oku takip ederek uygun çıkışa ulaşınız.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 115 Cevapları Birinci Kitap


Sonraki Ödevler