6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 124-125-126-127-128-129. Cevapları
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 124-125-126-127-128-129. Cevapları 1. Kitap bölümünde, ders kitabı sayfa 124-125-126-127-128-129 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Çocuk Bayramı Ülkesi Etkinlik Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 124-125-126-127-128-129. Cevapları MEB Yayınları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
Çocuk Bayramı Ülkesi Etkinlik Cevapları
3. Tema- Farklı Dünyalar: Kültürler arası etkileşim, farklı mutfakların ve geleneklerin bir araya gelerek zengin yeni forümlar oluşturmasını sağlar. Türk ve Japon kültürlerinin birleşimi gibi örnekler, çeşitliliğin güzelliğini ve insanlığın ortak değerlerini yansıtır.
Önceki Sayfalar: 118-119-120-121-122-123
İçindekiler
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 124 Cevapları Birinci Kitap
1. Anlatalım
a. Aşağıdaki listede Japon ve Türk mutfağından çeşitli malzemeler verilmiştir. Malzemeleri inceleyiniz ve listeye bir malzeme de siz ekleyiniz. Elinizdeki malzemelerden nasıl bir çorba yapabileceğinizi düşünüp defterinize notlar alınız.
Cevap:
Verilen malzemeler:
• Yosun
• Baharatlar
• Balık suyu
• Mercimek
• Domates
• Soya fasulyesi püresi
• Tereyağı
• Erişte
• Pirinç
• Salça
• Soğan
Benim eklediğim malzeme: Zencefil
Yapmayı düşündüğüm çorbanın adı: Dostluk Çorbası
Notlarım:
Türk mutfağındaki mercimek, salça ve tereyağıyla Japon mutfağındaki yosun, balık suyu ve soya püresini birleştireceğim.
Soğanı tereyağında kavurup salça ekleyeceğim.
Mercimeği ve balık suyunu ilave edip pişireceğim.
Soya püresi, zencefil, erişte ve pirinci ekleyip kaynatacağım.
En son baharat ve yosunla lezzet katacağım.
Çorbanın amacı: Türk ve Japon kültürlerini bir arada yaşatmak.
b. Notlarınızdan hareketle oluşturduğunuz ……………..isimli çorba tarifinizi aşağıdaki yönergelere göre sınıfta anlatınız.
Cevap:
Dostluk Çorbası Konuşma Metni
Herkese merhaba arkadaşlar. Bugün sizlere Türk ve Japon mutfağının birleşiminden doğan Dostluk Çorbası adlı tarifimi anlatacağım.
Önce tereyağında doğranmış soğanı kavuruyorum. Salça, mercimek ve balık suyu ekleyip kaynatıyorum.
Daha sonra içine az miktarda soya püresi, zencefil, erişte ve pirinç koyuyorum.
Son olarak baharat ve biraz yosun ekleyip birkaç dakika daha pişiriyorum.
Böylece iki kültürün tatlarını buluşturan Dostluk Çorbası hazır oluyor.
Dinlediğiniz için teşekkür ederim.
Değerlendirelim
a. Konuşma sürecinizi aşağıdaki yıldızlı puan çizelgesini kullanarak değerlendiriniz. Ölçütteki her bir davranışı gerçekleştirme durumunuza göre yıldızlarınızı yay ayraç içine çiziniz.
Cevap:
????? Konuşmamda uygun selam, hitap ve sonlandırma ifadelerini kullandım.
???? Tarifimin adımlarını sıralı ve net bir şekilde anlattım.
??? Uygun zamanlarda arkadaşlarıma söz verdim.
???? Sorulan soruları açık, net ve saygılı bir şekilde cevapladım.
İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 125 Cevapları Birinci Kitap
b. Konuşmanızı değerlendirmek için aşağıdaki tabloyu tamamlayınız.
Cevap:

2. Anlatalım
a. Aşağıdaki sorulardan birini seçip işaretleyiniz.
Cevap:

b. Konuşma amacınızı ve türünü seçip işaretleyiniz.
Cevap: Bilgi vermek (Tanımlamak, açıklamak vb.)

c. Konuşmanızın türünü seçip işaretleyiniz.
Cevap: Hazırlıklı
ç. Hazırlıksız konuşma yapmayı seçtiyseniz konu ve amacınızdan hareketle konuşmanızı yapınız. Hazırlıklı konuşma yapmayı seçtiyseniz konuşmanızı bir sonraki ders gerçekleştiriniz.
Cevap: Konuşmamı bir sonraki derste sınıfta gerçekleştireceğim.
Renklerin anlamları kültürden kültüre farklılık gösterebilir. Örneğin, beyaz renk bazı toplumlarda yas ve ölümü temsil ederken bazı toplumlarda saflık ve temizliği temsil eder. Kırmızı rengi bazı ülkelerde aşkı, bazı ülkelerde ise ölümü ifade eder. Bu yüzden renklerin kimin için ne anlam ifade ettiğini anlamak için kültürünü bilmemiz gerekir.
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 126 Cevapları Birinci Kitap
3. Anlatalım
Kültür unsurlarımızdan (çay, Türk kahvesi, Türk kilimi, lokum, nazar boncuğu, el öpme vb.) birini seçerek bu unsuru yabancı misafirlere anlatacağınız bir konuşma yapınız. Konuşmanızı yaparken aşağıdaki tablodan faydalanınız.
Cevap: Çay
Giriş:
Türk kültürünün önemli içeceklerinden biri de çaydır. Tatlı sohbetlerin vazgeçilmezidir. Çaydanlık ile demlenir.
Gelişme:
Türkiye’de çay içmek bir gelenektir. Bizim için çay, sabah kahvaltısında, öğle arasında ya da akşam dost meclislerinde hep yanımızdadır. İnce belli cam bardakta servis edilir; bu bardak, hem estetik bir görüntü sunar hem de çayın rengini güzelce gösterir.
Sonuç:
Yani çay hem bizim için dostluğun hem de kültürün simgesidir. Boşuna dememişler çay iki kalbi ısıtır.
4. Anlatalım
a. Aşağıdaki yerlerden birini seçiniz.
Cevap: ”Gerçekte var olmayan, hayal gücünüzle oluşturduğunuz bir gezegen, ülke ya da şehir.”
b. Seçtiğiniz yerde yaşayan bir karakter hayal ediniz. Karakterin adını, özelliklerini, en büyük hayalini ve yaşadığı bir olayı düşününüz.
Cevap: Hayalî ülke: “Lunora” – Karakter: Nira. En büyük hayali dünya çocuklarıyla tanışmak. Bir gün Dünya’dan gelen çocuklara rehberlik eder ve onlarla dost olur.
c. Belirlediğiniz unsurlardan hareketle aşağıya bir yazı yazınız. Yazınızı şiir, hikâye, mektup ya da kendi belirlediğiniz bir türde yazabilirsiniz.
Cevap:
Uzak diyarlar ülkesi
Mest eder herkesi
Yıldızları en şahanesi
İşte orda kraliçesi
Erkenden kalkar her zaman
Halkını selamlar saygıyla
Asasının sallayınca
İyilik yayar diyara
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 127 Cevapları Birinci Kitap
5. Anlatalım
a. “Gelecek Derse Hazırlanalım” bölümünde yaptığınız araştırmayı gözden geçirerek seçtiğiniz kültürün örf, adet ve geleneklerini belirleyiniz.
b. Belirlediğiniz örf, adet ve gelenekler ile kendi örf, âdet ve geleneklerimizin benzer ve farklı yönlerini defterinizde listeleyiniz.
Cevap: Her iki kültürde de bayram ve özel günlerde geleneksel kutlamalar yapılır, aile ve dostlarla bir arada olunmasına önem verilir. İki kültürde de dilek dileme geleneği vardır. Ancak Tanabata Festivali yıldızlarla ilgilidir; bizim bayramlarımız ise genellikle dinî veya millî olaylara dayanır. Onlar dileklerini bambu dallarına asarken, biz dileklerimizi türbelerde dileriz.
c. Listelerinizden hareketle defterinize ulaştığınız yargıyı içeren bir yazı yazınız. Yazınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Örf ve adetlerimiz farklı olsa da insan olarak benzer içgüdüsel özelliklerimiz vardır.
6. Anlatalım
a. “5 ANLATALIM” etkinliğindeki benzerlik ve farklılıkları aşağıdaki ölçüte göre ya da kendiniz bir ölçüt belirleyerek ayırınız.
Cevap: Birini seçin
Ölçüt 1 – Değerleri yansıtma durumu:
Toplumdaki saygı, misafirperverlik, dayanışma gibi değerleri gösteren gelenekler.
Ölçüt 2 – Günlük yaşama yakın olma durumu:
Günlük hayatta sık uygulanan, sürekli karşılaşılan gelenekler.
b. Bu unsurları ayırt edici özelliklerinden hareketle aşağıya tasnif ediniz.
Cevap:
Hangi ölçütü seçtiyseniz o bölümü yazın.

c. Defterinize bu tasniften hareketle ulaştığınız sonuçları içeren bir paragraf yazınız. Yazınızı gerekirse grafik, tablo ve görsel ile destekleyebilirsiniz.
Cevap: Türk ve Japon kültürlerinde birçok gelenek toplumsal değerleri yansıtır.
Bayramda el öpmek, misafire ikramda bulunmak gibi gelenekler saygı ve misafirperverliği gösterir.
Günlük selamlaşma ve sofra duası gibi alışkanlıklar ise yaşamın doğal bir parçasıdır.
Bu gelenekler sayesinde toplumda birlik, saygı ve paylaşma duygusu kuşaktan kuşağa aktarılır.
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 128 Cevapları Birinci Kitap
7. Anlatalım
a. Aşağıdaki cümleleri renkli yazılmış kelimelere dikkat ederek okuyunuz.

b. Aynı eki alan kelimeler arasındaki fark nedir? Bu farkın ortaya çıkma sebebi ne olabilir? Defterinize açıklayınız.
Cevap: Kelimelerin son harfinin ünlü veya ünsüz olmasına göre eklerin alınışı değişir. Bu farkın sebebi telaffuz kolaylığı ve Türkçedeki ses uyumudur (yardımcı ünsüzlerin araya girmesi).
c. Etkinlikten öğrendiklerinizden hareketle aşağıdaki şablonu yay ayraç içinde verilen ifadelerle tamamlayınız.
Cevap:

ç. Aşağıdaki cümleleri yay ayraç içinde verilen yardımcı ünsüzleri kullanacak şekilde uygun kelimelerle tamamlayınız.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 129 Cevapları Birinci Kitap
a. Yandaki kelime gruplarının her birini beşer kez sesli söyleyiniz. Grupları oluşturan kelimelerden hangisini söylerken daha az zorlandınız? Bu kelimeleri daire içine alınız.
Cevap:

b. Kelimelerin söyleniş kolaylığı ile harf sayıları arasında nasıl bir ilişki olabilir? Söylenişi zor olan kelimelerde hangi ünlülerin fazla olduğunu söyleyiniz.
Cevap: Yukarıda ”-ı ve -u” kelimeleri fazlaydı. Ünlü harfin sayısı fazla olunca kelimeyi söylemekte zorlaşıyor.
c. Etkinlikten öğrendiklerinizden hareketle aşağıdaki şablonu yay ayraç içinde verilen ifadelerle tamamlayınız.
Cevap:

ç. Örneklerden hareketle aşağıdaki metinde ünlü düşmesine uğrayan kelimeleri bulunuz. Örnekteki gibi işaretleyerek açıklayınız.
Cevap:

Gelecek Derse Hazırlanalım
Bir yerküre modeli ya da dünya haritası üzerinde Mısır, İspanya, Norveç ve merak ettiğiniz diğer ülkeleri inceleyiniz. İnceleme sonuçlarınızı arkadaşlarınızla paylaşmak üzere not alınız.
Cevap: Her ülkenin kendine özel coğrafi şekilleri bulunur. Her ülkenin bir takım özellikleri bulunur. Bunların arasında nüfusu, kültürü, konuştuğu dili ve yaşam tarzları farklıdır.














