6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 130-133-134-135-136. Cevapları

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 130-133-134-135-136. Cevapları 1. Kitap bölümünde, ders kitabı sayfa 130-131-132-133-134-135-136 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Mısır – İspanya – Norveç Cevapları -1” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 130-133-134-135-136. Cevapları MEB Yayınları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.


Mısır – İspanya – Norveç Cevapları -1

3. Tema- Farklı Dünyalar: Farklı ülkelerin kültürel, tarihi ve doğal özellikleri gezi metinleriyle anlatılır. Sayısal veriler ve görseller, bu metinlerin daha etkili ve bilgilendirici olmasını sağlar.

Sonraki Sayfalar: 137-138-139-140-141

Sonraki Sayfalar: 142-143


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 130 Cevapları Birinci Kitap

Haydi, Başlayalım!

Dünyayı gezecek olsaydınız hangi ülkelere gitmek isterdiniz? Söyleyiniz.
Cevap: Hindistan ve Mısır’a gitmek isterdim.


Mısır, İspanya ve Norveç ülkelerinin birinden arkadaş edinecek olsaydınız hangi ülkeyi, niçin seçerdiniz? Söyleyiniz.
Cevap: Norveç’ten arkadaş edinmek isterdim. Çünkü Norveç çok soğuk bir ülke. Orada nasıl ısındıklarını, yaşam tarzlarını, dışarıda aktivitelerini nasıl yaptıklarını sormak istiyorum.


Metni okumadan önce başlıkları ve görselleri inceleyiniz. Ardından aşağıdaki ifadelerin doğruluk durumlarını tahmin ediniz. Metni okuduktan sonra ifadeleri tekrar değerlendiriniz.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 130 Cevapları Birinci Kitap


Farklı bir sayfa mı arıyorsunuz?

İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 133 Cevapları Birinci Kitap

Değerlendirelim

a. Okuma sürecinizi aşağıdaki puan çizelgesini kullanarak değerlendiriniz. Ölçütteki her bir davranışı gerçekleştirme durumunuza göre puanınızı yay ayraç içine yazınız.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 133 Cevapları Birinci Kitap


b. Aldığınız toplam puanı hesaplayarak aşağıdaki ifadeleri tamamlayınız.
Cevap: Aldığım toplam puan 20 . Metni okurken satır atlamadan okumak benim için kolaydı ancak kelimeleri doğru telaffuz etmekte zorlandım. Metni tekrar okusam noktalama işaretlerine dikkat ederdim.


1. Anlayalım

a. Okuduğunuz metinlerden hareketle aşağıdaki panolara her ülkeyi en iyi şekilde yansıttığını düşündüğünüz üçer kelime/kelime grubu yazınız.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 133 Cevapları Birinci Kitap1


b. Yazdığınız kelimeleri sıra arkadaşınızla paylaşınız. Panolarınızdaki kelimelerin benzerlik ve farklılıklarını belirleyiniz, bu ifadeleri niçin seçtiğinizi metinlerden hareketle tartışınız.
Cevap: İkimizde ülkelerin doğal güzelliklerini yazmışız. Arkadaşım yöresel yemeklere de yer vermiş.


c. Etkinliğin “a” maddesinde belirlediğiniz kelime/kelime gruplarının metinle ilişkisini en iyi açıklayan ifade aşağıdakilerden hangisidir? İşaretleyiniz.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 133 Cevapları Birinci Kitap2


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 134 Cevapları Birinci Kitap

2. Anlayalım

a. “Mısır – İspanya – Norveç” metinlerinden birini seçiniz ve aşağıdaki soru ifadelerini kullanarak metne yönelik sorular üretip aşağıya yazınız. Sorularınızın seçtiğiniz metinde sunulan önemli düşünce, kavram ve durumları belirlemeye yönelik olmasına dikkat ediniz.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 134 Cevapları Birinci Kitap


b. Sorularınızdan hangilerinin cevabı metinde yer almasaydı metnin yapısı bu durumdan olumsuz etkilenirdi? Söyleyiniz.
Cevap: Ne, Nerede, Nasıl, Niçin sorularının cevabı olmasaydı metnin yapısı bu durumdan olumsuz etkilenirdi.


3. Anlayalım

a. Bir coğrafya ve keşif dergisine abone olduğunuzu düşününüz. Bu dergide yayımlanan gezi yazılarında nelerin nasıl anlatılmasını isterdiniz? Tartışınız.
Cevap: Gezi yazılarında anlatılan kültürün yöresel giysileri, yemekleri, gelenekleri, şivesi gibi oraya ait özelliklere değinilmesini isterdim.


b. Aşağıdaki numaralandırılmış ifadeleri etkinliğin “a” maddesinden hareketle tamamlayınız, son maddeyi de siz belirleyip yazınız.
Cevap:

1. Yöresel yemekler resimli ve ilgi çekici biçimde anlatılmalıdır.
2. Tarihî eserlere  önem sırasına göre yer verilmelidir.
3. Doğal güzelliklerden örnekler verilerek  söz edilmelidir.
4. Resmî dil, başkent, nüfus gibi genel bilgiler doğru bir şekilde belirtilmelidir.
5. Yabancı kelimeler parantez içinde anlamı yazılarak şeklinde verilmelidir.
6. Kullanılan dil anlaşılır ve sade olmalıdır.
7. Görseller metni destekleyecek şekilde seçilmelidir. 


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 135 Cevapları Birinci Kitap

c. Okuduğunuz “Mısır – İspanya – Norveç” metinlerinden birini seçiniz. Etkinliğin “b” maddesinde belirlediğiniz özelliklerden hareketle seçtiğiniz metni inceleyiniz.
Cevap: Norveç metnini seçtim. Metinde yöresel Norveç yemekleri örneklerle verilmiş, tarihi yapılara detaylı değinilmemiş, bahsedilen doğal güzellikler detaylı anlatılmış, başkent, resmi dil gibi özelliklere değinilmiş, yabancı kelimeler okunuşları ile birlikte verilmiş, geleneksel kıyafetlerden bahsedilmiş.


ç. İncelediğiniz metni özelliklere uygun olup olmama durumuna göre tablodaki kutuları işaretleyerek değerlendiriniz.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 135 Cevapları Birinci Kitap


d. Tablodan hareketle metnin aldığı puanı hesaplayınız ve aşağıdaki aralıklara göre yorumlayınız.
Cevap: Metin 20 puan aldı. Genel özellikleri itibariyle ilgi çekici ve bilgilendirici güzel bir metin. (17-21: Harika, bu gezi yazısı tam sana göre!)


4. Anlayalım

a. Yandaki karekodu okutarak “Keops Piramidi” adlı içeriği izleyiniz.


b. Aşağıdaki soruları izlediğiniz içerikten hareketle sözlü olarak cevaplayınız.

İçeriğin neredeyse tamamında görsel öge olarak fotoğraflar tercih edilmiştir. Yalnızca I numaralı bölümde siyah beyaz bir çizim kullanılmıştır. Bu durumun sebebi ne olabilir?
Cevap: I numaralı bölümde bahsedilen yerin görselinin olmamasından dolayı tahmini bir görsel çizilmiş ve konulmuştur.


Bu içerikte yazı ögeleri kaldırılsa içeriğin amacına ulaşma durumu nasıl değişir?
Cevap: İçerik amacına ulaşamaz. Çünkü sadece görseller ile verilmek istenen bilgiler izleyiciye anlatılamaz.


İzlediğiniz içerikte yazılı açıklamaların rengi genellikle beyazdır ancak bazı ifadeler II ve III numaralı bölümlerdeki gibi sarı renkle yazılmıştır. Bu şekilde yazılmasının amacı ne olabilir?
Cevap: Farklı yazılmasının amacı oraya dikkat çekmek istemesidir.


c. Etkinliğin “b” maddesindeki numaralandırılmış bölümleri içerikte yer alma sırasına göre aşağıya sıralayınız.
Cevap: II, III, I


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 136 Cevapları Birinci Kitap

5. Anlayalım

a. Aşağıdaki cümlelerden hangisi Keops Piramidi’nin büyüklüğünü daha net anlamanızı sağlamaktadır? Nedenini söyleyiniz.
Cevap: İkinci cümle (“Mısır’da bulunan piramitlerden en büyüğü olan Keops Piramidi, 130 metre uzunluğa ve 5 milyon tonluk bir ağırlığa sahip.”) Keops Piramidi’nin büyüklüğünü daha net anlamamızı sağlar.
Nedeni:
Çünkü bu cümlede sayısal bilgiler verilmiştir. Uzunluk ve ağırlık gibi ölçüler piramidin ne kadar büyük olduğunu daha açık ve somut bir şekilde gösterir.


b. Etkinliğin “a” maddesinden hareketle aşağıdaki açıklamayı yay ayraç içinde verilen ifadelerle tamamlayınız.
Cevap:

Bazı metinlerde yazar; düşüncesini desteklemek ve etkili kılmak amacıyla anlatımında sayısal, tarih ve yüzdelik dilim gibi sayısal verilerden yararlanır.


c. Açıklamadan hareketle “Mısır – İspanya – Norveç” adlı metinlerin hangi kısımlarında sayısal verilerden yararlanıldığını belirleyiniz ve metinler üzerinde işaretleyiniz.
Cevap:

Mısır Metni: Piramitlerin yapımının ne kadar sürdüğü, kullanılan taşların ağırlığı, piramitlerin uzunluğundan bahsedilirken sayısal verilerden yararlanılmıştır.

İspanya Metni: Kaçıncı yüzyıl olduğu söylenirken sayısal verilerden yararlanılmıştır.

Norveç Metni: Sıralama verilirken sayısal verilerden yararlanılmış.


ç. İşaretlemelerinizi gözden geçirerek aşağıdaki ifadeleri uygun şekilde tamamlayınız.
Cevap:

• Yazar, sözünü ettiği yapının büyüklüğünü hayal edebilmemiz için “ devasal piramitler” ifadelerine başvurmuştur.

• Yazar, sözünü ettiği yapının ne zaman yapıldığını anlamamız için “binlerce yıl önce” ifadelerine başvurmuştur.

• Yazar, sözünü ettiği yapının ne kadar ağır olduğunu anlamamız için “170.000 ton ağırlığında taş taşınmış” ifadelerine başvurmuştur.


Sonraki Sayfalar: 137-138-139-140-141

Sonraki Sayfalar: 142-143


Sonraki Ödevler