4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 159-160-161-162-163 Cevapları MEB yayınları
Malzemeler
1. Suyun hâl değişimi ile ilgili kaynaklardan araştırma yapalım.
2. Araştırmalarımıza dayanarak “Isı etkisiyle suda hâl değişimi meydana gelir.” şeklinde varsayımda bulunalım.
3. Varsayımımızı kanıtlamak için deney yapalım.
4. Önce kullanacağımız malzemeleri belirleyerek yukarıya yazalım.
5. Deneyimizin aşamalarını aşağıya yazalım.
6. Tasarladığımız deneyi arkadaşlarımıza, öğretmenimize ve ailemize sunalım.
1. Su hangi hâllerde bulunur?
Cevap: Yaptığım bu deneyde kullandığım su maddesi katı sıvı ve gaz hallerinde bulunmaktadır.
2. Suyun bir hâlden başka bir hâle geçmesi için ne gereklidir?
Cevap: Su maddesinin başka bir hale geçmesi için ya sıcaklık yada soğukluk gerekmektedir.
A) Aşağıdaki soruları yukarıdaki metne göre cevaplayınız.
1. Fırat’ın ateşi nasıl düşürülmüştür? Islak bezin nasıl bir etkisi olmuştur?
Cevap: İnsanların ateşi çıktığı zaman üşüme hissi gelir. Halbuki insan vücudunun ısı dengesi bozulmuş ve ateşi çıkmaya başlamıştır. Fırat’ın ateşini düşürmek için ıslak bez kullanılmıştır. Bunun sebebi ıslak bezin Fırat’ın vücudunda ki sıcaklık ile ısı alışverişinde bulunmasını sağlamasıdır. Vücuttaki sıcaklık ıslak beze geçmiş ve Fırat’ın ateşi bu şekilde düşürülmüştür.
4. Isı alışverişi hangi durumlarda hayatımızı kolaylaştırır?
Cevap: Isı alışverişi annelerimiz her hangi bir kaza sonucu kullanabilmemiz için suyu dondurur, bu yaralanan yerimizin daha kötü olmasını engeller. Bir diğer fayda ise ateşimiz çıktığı zaman vücudumuzun bazı noktalarına ıslak bez koymamızdır. Islak bez vücudumuzda ki fazla sıcaklık ile ısı alışverişi yapar. Bu sayede vücudumuzda ki ateş düşer.
B) Aşağıdaki tabloda verilen olayların sebeplerini örnekteki boşluğa yazınız.
C) Aşağıdaki tabloda sıcaklıkları verilen iki madde arasındaki ısı alışverişini örnekteki gibi açıklayınız.
D) Aşağıdaki olayda, kabın içinde meydana gelebilecek ısı alışverişini açıklayınız. Düşüncelerinizi yazınız.
Cevap: Bu kapta meydana gelebilecek olası alışveriş iki maddenin de ısı derecesi eşit olana kadar devam edecektir.
E) Aşağıdaki varsayımın doğruluğunu kanıtlamak için bir deney tasarlayınız.
1. Hangi araç gereçlerin kullanılması gerekir? Aşağıya bu araç gereçlerin isimlerini yazınız ve şeklini çiziniz.
Cevap: Bu deneyi gerçekleştirebilmek için kaynamış su, soğuk su ve bir kap yeterli olacaktır.
2. Varsayımınızı kanıtlamak için yapacağınız deneyde sırasıyla nasıl bir yol izlemelisiniz?
Cevap: İlk önce suyumuzu iki farklı kapa dolduralım. Birinci kaptaki suyumuzu kaynatalım, öbür kaptaki suyumuzu ise dondurucuya koyup biraz soğumasını bekleyelim. Bir süre sonra ( 10 dk yeterli olacaktır.) iki kaptaki suyu boş bir kapa dökelim. Sıcak ve soğuk suyun alışverişi ısıları eşitlenene kadar devam edecektir.
Bu etkinlikte gerçekten çok güzel deneyler var. Bir çok bilgiye bu deneyler sonucu ulaşa bildik. Suyun bir çok farklı hallerde bulunduğunu öğrenmek benim açımdan çok iyi. Fen bilgisi dersini bu yüzden çok seviyorum. Deneyler ile bir şeyler öğrenmez çok zevkli.
çok teşşekkür ederim yıldız aldım ??
Çok teşekkür ederim gülücük aldım yıldız aldım
Forum Ders Cevapları, Ders Kitabı Cevapları Sitemizde Yer Alan Konular İlkokul, ilköğretim, Ortaokul, 2.Sınıf, 3.Sınıf, 4.Sınıf, 5.Sınıf, 6. Sınıf, 7. Sınıf, 8.Sınıf, Din Kültürü, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Matematik, Sosyal Bilgiler, Trafik Güvenliği, Türkçe, Ders Kitabı, Sayfa Cevapları, Gibi Konulardan Oluşmaktadır. Yayınlardan Bazıları, Özgün, Aydın, MEB, Koza, GÜN, Sevgi, Semih Ofset, Yayınları, Ekoyay, Tutku, Gizem, Tuna, SDR Dikey, ATA, ADA, Anadol, Adım Adım, E-Kare, Dizin, Anıttepe, Lisans, Yargı, Berkay, Dersdestek, Bir-Yay, Sonuç, FCM, Yayıncılık, Anka Yayınevi.