2. ÜNİTE KESİRLER: 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 98-99-100.Cevapları MEB Yayınları
1)Aşağıdaki noktalı yerlere”>”,”<” ya da “=” işaretlerinden uygun olanını yazınız.
Cevap:
a) 5=15/3
b) 17/2<9
c) 25/3>8
ç) 60/25<3
2) Aşağıda eş parçalara bölünmüş aynı büyüklükteki bütünlerle modellenen kesirleri noktalı yerlere yazınız. Yazdığınız kesirleri karşılaştırınız.
Cevap:
1) Eşit büyüklükteki elmalardan Halil’de 10 adet tam elma, Mustafa’da ise 19 adet yarım elma vardır. Buna göre kimde daha fazla elma olduğunu bulunuz.
Cevap:
Mustafa’da 19 yarım elma olduğuna göre → 19 ÷ 2 = sonuç dokuz kalan 1
yani 9 tam elma 1 yarım elması vardır.
Halil’de 10 tane olduğuna göre Halil > Mustafa
2)Yukarıda 1. şekilde modellenen kesir, 2. şekilde modellenen kesirden büyük olacaktır. Buna göre 2. şekilde 8 eş parçaya ayrılan bütünün en fazla kaç parçası boyanmalıdır?
Cevap:
3) Yukarıdaki karşılaştırmalardan doğru olanların kutu numaralarını yazınız.
Cevap:
4) Kübra, Nisa, Nur isimli üç arkadaşın tahtaya yazdıkları kesirle aşağıda verilmiştir.
>> 21/4, 15/7 ve 9/8 bileşik kesirlerini yazmışlardır.
>>2’den küçük bileşik kesri Kübra yazmıştır.
>>5’ten büyük bileşik kesri Nisa yazmıştır.
Buna göre Nur’un tahtaya yazdığı kesir hangisidir?
Cevap:
5) □/Δ kesri 3’ten büyük bir bileşik kesirdir. Δ sembolü yerine yazılacak doğal sayı en büyük rakam olduğuna göre □ sembolü yerine yazılacak en küçük doğal sayı kaçtır?
Cevap:
Oğlumla beraber ödevlerini yaparken benden kontrol etmemi istedi. Bende yanlış yapmiyim diye burdan açıp bakıyorum. Böyle daha iyi oluyor hem çok vaktim gitmiyor.
çok saolun kesirler bayaha zordur :)))))))))))))