5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 106-107-108-109-110-111. Cevapları
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 106-107-108-109-110-111. Cevapları 2. Kitap bölümünde, ders kitabı sayfa 106-107-108-109-110-111 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “5. Tema Kontrol Noktası Metni Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 106-107-108-109-110-111. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
5. Tema Kontrol Noktası Cevapları
5. Tema: İletişim ve Sosyal İlişkiler 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 106-107-108-109-110-111. Cevapları MEB Yayınları
İçindekiler
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 106 Cevapları İkinci Kitap
1. Aşağıdaki soruları metinden hareketle yazılı olarak cevaplayınız.
a) Empati kurmak için öncelikle hangi farkındalığa sahip olmamız gerekir?
Cevap: Empati kurmak için öncelikle herkesin bir duygusu ve düşüncesi olduğu farkındalığına sahip olmamız gerekir.
b) Bebeklerin taklit etme davranışı empatiyle nasıl ilişkilendirilebilir?
Cevap: Bebekler çevrede gördüklerini uygulayarak taklit ederler. Empati de taklit gibidir. Çünkü karşımızdakinde ne görmek istersek onu yapmamızı sağlar.
c) Sizce hangi durumlarda empati kurmak zor olabilir? Açıklayınız.
Cevap: Karşımızdakini tanımadan empati kurmak zor olabilir. Çünkü empati bir duygu, fikir, düşünce belirtmelidir.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 107 Cevapları İkinci Kitap
2. Okuduğunuz metinden sizi ana fikre ulaştıracak ifadeleri belirleyiniz. Belirlediğiniz ifadelerden hareketle metnin ana fikrini yazınız.
Cevap: Metnin ana fikri empati kurmanın önemi ve kazanımlarıdır.
- “Birileriyle empati kurmamız onlara her durumda hak vermemiz ya da tamamen onlara katılmamız anlamına gelmez. Onları anlamamız demektir.”
3. a) Metinde anlatılmak istenen düşünceleri inceleyiniz.
Cevap: Metinde; empatinin, insanların duygu ve düşüncesini anlamak olduğu, bebeklerin taklit ettiği hareketlerin empati ile benzer olduğu düşünceleri anlatılmaktadır.
b) Metinde anlatılanları kendi bakış açınızla yorumlayarak çıkardığınız sonucu yazınız.
Cevap: Empati kurmak karşımızdakinin duygularını ve düşüncelerini anlamamızı kolaylaştırır, iletişim kurmamızı ve iletişimlerimizin sağlamlaşmasını sağlar.
4. a) Metnin içeriğini yansıtan anahtar kelimeleri belirleyiniz.
Cevap:
- Empati
- Düşünce
- Duygu
- İletişim
b) Anahtar kelimelerin metinle olan ilişkisini yazınız.
Cevap: Anahtar kelimeler metnin ana fikrini ve konusunu anlamakta yardımcı olurlar.
5. a) Empati kuramamanın ne gibi olumsuz sonuçları olabilir?
Cevap: Empati kuramamak insanlara karşı ön yargılı olmaya, karşımızdakinin duygu ve düşüncelerini anlayamamaya ve sağlıklı iletişim kuramamaya neden olur.
b) Aşağıdaki örnek olayı dikkatlice okuyunuz.
c) Nesrin ve Zeynep arasında yaşanan sorun nedir? İki tarafın da bu durumu nasıl algıladığını düşününüz. Onların yerinde olsaydınız ne hissederdiniz?
Cevap: Nesrin ve Zeynep’in arasında yaşanan sorun birbirlerini dikkate almadıklarını düşünmeleridir. İki tarata bu durumu kendisi için aynı şekilde algılamış ve üzülmüşlerdir. Onların yerinde olsaydım arkadaşımla iletişim kurarak şikayetlerimi ve isteklerimi belirtirdim.
ç) Örnek olaydaki problemi empati kurarak nasıl çözersiniz? Çözüm önerilerinizi anlatan bir konuşma yapınız. Konuşmanızı yaparken aşağıdaki yönergeleri dikkate alınız.
Cevap: Örnek olaydaki problemde Nesrin ve Zeynep birbirlerine karşı empati kurarak problemi çözebilirler. Empati kurmak arkadaşının bile isteye yapmadığını dalgınlık veya unutkanlık gibi sebeplerden ötürü göz ardı edilmiş olabileceğini düşünmeyi sağlar ve arkadaşımızla iletişim kurarak sorunu belirtmemiz çözümü beraberinde getirir.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 108 Cevapları İkinci Kitap
7. İzlediğiniz içerikten hareketle aşağıdaki soruları cevaplayınız.
a) Adem amcayla Yaren Leylek’in tanışması ne zaman olmuştur?
Cevap: 2011 yılında Mart ayında olmuştur.
b) Leyleğin köy halkı üzerindeki etkisini nasıl değerlendiriyorsunuz?
Cevap: Leyleğin köy halkı üzerindeki etkisini olumlu buluyorum. Çünkü leylek köy halkı için eğlence kaynağı ve turizm kaynağı olması nedeniyle ekonomiye katkı sağlamıştır.
c) İnsanların canlılarla iletişimi niçin önemlidir?
Cevap: İnsanların canlılarla iletişimi önemlidir. Çünkü iletişim karşımızdaki bir insan veya hayvan olsun fark etmeksizin en büyük ve en önemli özelliğidir. İletişim canlılarla bağ kurmamızı, onları anlamamızı, anlaşılmamızı sağlar.
8. a) Aşağıdaki görseli inceleyiniz.
b) İzlediklerinizden ve ön bilgilerinizden de hareketle görselle iletilen mesajı söyleyiniz.
Cevap: Görselde bir insanın farklı bir canlıyla kolaylıkla iletişim kurabileceğini anlatmaktadır. Bu iletişim canlının beden dili, sesi ve hareketleriyle mümkündür.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 109 Cevapları MEB Yayınları
9. Aşağıdaki yönergeler doğrultusunda etkinliği tamamlayınız.
a) İzlediğiniz haberdeki önemli ve önemsiz bilgileri belirleyiniz.
Cevap:
Önemli Bilgiler:
- Göç döneminde Leyleklerle Bursa’nın Eskikaraağaç Köyü’nde buluşma gerçekleşmesi.
- Leyleğin kayığa gelerek Adem Amca’dan balık istemesi.
- Adam Amcanın, Leylek sayesinde meşhur olması.
Önemsiz Bilgiler:
- Köyün yazın kalabalık, kışın sakin olması.
- Alper Tüydeş’in, Adem Amcayı keşfetmesi.
- Leylek ile Adem amcanın 2011 yılında karşılaşmaları.
b) Belirlediğiniz bilgilerden hareketle izlediklerinizi kronolojik akışa uygun olarak kendi cümlelerinizle özetleyiniz.
Cevap: Adem isimli balıkçı 2011 yılının Mart ayında bir leylek ile tanışır. Adem Amca ve leyleğin dostluklarının ilerlemesiyle leylek Eskikaraağaç köyünün halkı tarafından tanınır ve köyün maskotu olur. Leylek her sabah Adem Amcanın yanına giderek ondan balık ister. Alpet Tüydeş isimli doğa fotoğrafçısı Adem Amca ile leyleğin dostluğunun resmini çekerek ölümsüzleştirir. Çekilen fotoğraflardan sonra Adem amca leylek ile birlikte meşhur olur. Her sene yaz ayında leyleklerin köye göç etmesi turistlerinde köye gelmesini sağlar.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 110 Cevapları İkinci Kitap
OKUMA BECERİSİ AKRAN DEĞERLENDİRME ÖLÇEĞİ
Geliştirmek istediğim becerilerim:
- Sesimi mekana göre ayarlamaya dikkat etmeliyim.
YAZMA BECERİSİ ÖZ DEĞERLENDİRME ÖLÇEĞİ
Geliştirmek istediğim becerilerim:
- Yeni öğrendiğim kelimelerin kullanımına daha fazla yer vermeliyim.
- Yazım ve noktalama kurallarına dikkat etmeliyim.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 111 Cevapları İkinci Kitap
DİNLEME/İZLEME BECERİSİ ÖZ DEĞERLENDİRME ÖLÇEĞİ
Geliştirmek istediğim becerilerim:
- Dinleme esnasında dikkat dağıtıcı hareketler yapmamaya özen göstermeliyim.
KONUŞMA BECERİSİ ÖZ DEĞERLENDİRME ÖLÇEĞİ
Geliştirmek istediğim becerilerim:
- Sesimi ortama göre ayarlamaya dikkat etmeliyim.
- Konuşurken dinleyiciler ile göz teması kurmaya dikkat etmeliyim.
- Konuşma esnasında akıcı konuşmaya dikkat etmeliyim.