6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 153-154-155-156-159-160-161. Cevapları
6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 153-154-155-156-159-160-161. Cevapları 1. Kitap bölümünde, ders kitabı sayfa 153-154-155-156-159-160-161 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Ayna Çeşitleri Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 153-154-155-156-159-160-161. Cevapları MEB Yayınları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
Ayna Çeşitleri Cevapları
4. Ünite – Işığın Yansıması ve Renkler: Aynalar, yüzey şekillerine göre düz, çukur ve tümsek ayna olarak üç gruba ayrılır ve her birinin görüntü oluşturma özellikleri farklıdır. Günlük hayatta bu ayna türleri, farklı amaçlarla kullanılarak hayatımızı kolaylaştırır.
İçindekiler
6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 153 Cevapları Birinci Kitap
Köprü İstasyonu

Çaydanlık yüzeyinde oluşan kendi görüntünüzü hiç gördünüz mü? Çaydanlıktaki görüntünüz ile boy aynasındaki görüntünüz arasındaki farklar nelerdir? Bu durumun nedeni ne olabilir?
Cevap: Boy aynasında görüntü net ve düzgün, çaydanlıkta, bozuk ve bulanık görünür.
Bu farkın sebebi çaydanlık yüzeyinin eğri, aynanın düz olmasıdır.
Etkinlik İstasyon-9
Öğretmenimizin verdiği üç farklı aynada kendi görüntümüzü gözlemleyelim.
Gözlem sonuçlarımızı ilgili alana kaydedelim.
Cevap:
1. (Düzlem Ayna)
Görüntüm aynadaki gibi net ve aynı boyda göründü.
Aynayı yakınlaştırıp uzaklaştırınca görüntünün sadece yeri değişti, boyu değişmedi.
2. (Çukur Ayna)
Ayna yakınken görüntüm büyük ve ters göründü.
Uzaklaştırınca görüntüm küçüldü ve düz hâle geldi.
3. (Tümsek Ayna)
Görüntüm her zaman küçük ve düz göründü.
Aynayı uzaklaştırıp yakınlaştırınca görüntü boyu çok az değişti.

İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:
6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 154 Cevapları Birinci Kitap
Etkinlik İstasyonu-10
1. Aşama
• Kalemi kaşığın iç yüzünün karşısında kalacak şekilde tutalım. Oluşan görüntüye bakalım. Görüntünün özelliğini aşağıdaki ilgili alana yazalım.
• Kalemi kaşığın dış yüzünün karşısında kalacak şekilde tutalım. Oluşan görüntüye bakalım. Görüntünün özelliğini aşağıdaki ilgili alana yazalım.
Cevap:

2. Aşama
• Kalemi kaşığın iç yüzeyine en yakın olacak şekilde yaklaştırıp uzaklaştırarak görüntüde gerçekleşen değişimi gözlemleyelim. Gözlemlerimizi yazalım.
Cevap: Kaşığın İç Yüzeyi:
Kalemi yaklaştırdığımda görüntü büyüyor ve ters görünüyor.
Uzaklaştırdığımda görüntü küçülüyor ve daha net hâle geliyor.
• Kalemi kaşığın dış yüzeyine yaklaştırıp uzaklaştırarak görüntüde gerçekleşen değişimi gözlemleyelim. Gözlemlerimizi yazalım.
Cevap: Kaşığın Dış Yüzeyi:
Kalemi yaklaştırınca görüntü biraz büyüyor.
Uzaklaştırınca görüntü biraz küçülüyor fakat düz kalıyor.
Değerlendirme
a. Kaşığın iç yüzeyinde oluşan görüntü özellikleri ile “Etkinlik İstasyonu-9″daki aynalardan hangisinde oluşan görüntü özellikleri benzerdir?
Cevap: Kaşığın iç yüzeyindeki görüntü özellikleri çukur aynadaki görüntüye benzer.
b. Kaşığın dış yüzeyinde oluşan görüntü özellikleri ile “Etkinlik İstasyonu-9″daki aynalardan hangisinde oluşan görüntü özellikleri benzerdir?
Cevap: Kaşığın dış yüzeyindeki görüntü özellikleri tümsek aynadaki görüntüye benzer.
c. Kaşığın iç ve dış yüzeyi ayna özelliği göstermektedir. Sizce kaşığın hangi yüzü çukur ayna hangi yüzü tümsek ayna olarak adlandırılabilir? Bu durumda “Etkinlik İstasyonu-9” daki hangi ayna düzlem ayna olarak adlandırılabilir?
Cevap: Kaşığın iç yüzeyi çukur, dış yüzeyi tümsek aynaya benzer. Düz görüntü veren ayna düzlem aynadır.
6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 155 Cevapları Birinci Kitap
Sorular
1. “Etkinlik İstasyonu-9″daki aynaları düz, çukur ve tümsek ayna olarak belirleyelim.
Cevap:
Düz ayna: Düz yüzeyli olan.
Çukur ayna: İçeri doğru kıvrık olan
Tümsek ayna: Dışarı doğru bombeli olan
2. “Etkinlik İstasyonu-9 ve Etkinlik İstasyonu-10″daki verilere göre çukur aynada oluşan görüntünün özellikleri nelerdir?
Cevap: Çukur aynada görüntü yakında büyük ve ters, uzakta küçük ve düz olabilir.
3. “Etkinlik İstasyonu-9 ve Etkinlik İstasyonu-10″daki tümsek aynada oluşan görüntünün özellikleri nelerdir?
Cevap: Tümsek aynada görüntü her zaman küçük, daha geniş alanı gösteren ve düz olur.
4. “Etkinlik İstasyonu-9″daki düz aynada oluşan görüntünün özellikleri nelerdir?
Cevap: Düz aynada görüntü net, aynı boyda ve düz görünür; uzaklık görüntü boyunu değiştirmez.
5. Günlük hayatta karşılaştığımız malzemelerden düz, çukur ve tümsek ayna özelliği gösteren örnekler belirleyerek aşağıdaki ilgili alanlara yazalım.
Cevap:
Düz Ayna
Banyo aynası
El aynası
Arabalardaki iç dikiz aynası
Ev ve mağaza vitrin camları
Giyinme odası aynası
Tümsek Ayna
Araçların sağ yan aynası
Market ve otopark köşe aynaları
Kavşaklardaki geniş görüş sağlayan güvenlik aynaları
AVM koridor köşe aynaları
Çukur Ayna
Makyaj aynası
Tıraş aynası
Fener ve el lambalarının iç kısmı
Araç farlarının iç kısmı
Güneş fırınlarının yansıtıcı yüzeyi

6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 156 Cevapları Birinci Kitap
Köprü İstasyonu

İtfaiye” ve “ambulans” yazılarının araçlarda simetrik yazıldığını görmüşüzdür. Sizce bunun sebebi ne olabilir?
Cevap: “İtfaiye” ve “ambulans” yazıları ters (simetrik) yazılır çünkü sürücüler aynaya baktığında yazıyı düz görsün ve aracı hemen tanıyıp yol versin diye.
6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 159 Cevapları Birinci Kitap
Pekiştirme İstasyonu-4
1. Aşağıdaki düzlem aynalarda oluşan görüntüleri çizelim.
Cevap:

2. Düzlem aynanın önüne yerleştirilen saatlerin görüntülerinde eksik olan yerleri tamamlayalım.
Cevap:

6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 160 Cevapları Birinci Kitap
Pekiştirme İstasyonu-5
Oyuncak kedi, lunaparkta bulunan farklı aynaların önüne yakınlaştırılıp uzaklaştırılıyor. Aynada oluşan görüntüleri değerlendirerek ayna türü ve görüntüleri eşleştirelim.
Cevap:

6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 161 Cevapları Birinci Kitap
Bölüm Sonu İstasyonu-2
Aşağıdaki ifadelerin doğru ya da yanlış olduğuna karar verip ilgili oklar yönünde ilerleyelim.
Cevap:
1. Adım: “Düzlem aynada cismin görüntüsü simetriktir.”
➡ Doğru
Bu yüzden soldaki ok takip edilir.
2. Adım: “Büyük mağazalarda daha geniş alanları görüntülemek için çukur aynalar kullanılır.”
➡ Yanlış
(Doğrusu: Mağaza ve marketlerde tümsek aynalar kullanılır.)
Bu yüzden sağdaki ok takip edilir.
3. Adım: “Tümsek aynalar ışık ışınlarını bir noktada toplayacak şekilde yansıtır.”
➡ Yanlış
(Işınları toplayan çukur aynadır; tümsek aynalar ışığı dağıtır.)
Bu yüzden yine sağdaki ok takip edilir.
Sonuç: Bu yol bizi 4. Çıkışa götürür.

Etkinlik hatasız olarak tamamlandığında hangi çıkışa ulaşılır?
Cevap: 4. çıkışa ulaşılır.














