6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 95-96-97-98-99. Cevapları

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 95-96-97-98-99. Cevapları 1. Kitap bölümünde, ders kitabı sayfa 95-96-97-98-99 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Rafadan Tayfa – İstiklâl Marşı Dinleme- izleme Metni Cevapları -2” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 95-96-97-98-99. Cevapları MEB Yayınları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.

Önceki Sayfalar: 90-91-92-93-94


Rafadan Tayfa – İstiklâl Marşı Dinleme- izleme Metni Cevapları -2

2. Tema- Bağımsızlık Yolu: Atatürk’ün bayrağa gösterdiği saygı, farklı milletlerin değerlerine duyulan hassasiyetin en güzel örneğidir. Vatan sevgisi ve bağımsızlık, milletlerin varoluşunun temel taşıdır ve bu değerler her nesle aktarılmalıdır.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları Birinci Kitap

5. Anlayalım

a. Aşağıdaki ifadeleri inceleyerek altı çizili kelimelere ait açıklamaları okuyunuz.

b. Etkinliğin “a” maddesindeki cümlelerden “duygu” ve “oldu” kelimeleri ile benzer özellikler taşıyan birer kelime seçiniz. Seçtiğiniz kelimelerin köklerini bulup yazınız. Daha sonra kelimenin aldığı ekin anlamı nasıl etkilediğini belirleyip işaretleyiniz.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları


c. Etkinlikten öğrendiklerinizden hareketle aşağıdaki şablonu yay ayraç içinde verilen ifadelerle tamamlayınız.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları Birinci Kitap3


Farklı bir sayfa mı arıyorsunuz?

İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 96 Cevapları Birinci Kitap

6. Anlayalım

Atatürk Karşıyaka’da İplikçizade Köşkü’nde konaklayacaktı. Girişte kadınlı erkekli kalabalık bir topluluk birikmişti. Atatürk onları selamlayarak köşke yöneldiğinde yüzü asıldı.

Kaşlarını çattı. Çünkü geçeceği yerde boylu boyunca bir Yunan bayrağı seriliydi. Onu karşılayanlara bunun nedenini sordu. Onlar da Yunan Kralı Konstantin’in 1921 yılında İzmir’e geldiğinde bu köşkte ağırlandığını, yere serilen Türk Bayrağını çiğneyerek içeri girdiğini anlattılar.

Atatürk’ün yanıtı kısa ve kesindi: “Yunan kralı hata etmiş. Çünkü bayrak bir milletin onurudur. Ben bu hatayı tekrarlamam,” diyerek yerdeki bayrağı kaldırttı. Köşkün bembeyaz mermerlerinde ilerleyerek içeri girdi.
Mavisel YENER

a. Mustafa Kemal Atatürk’e ait aşağıdaki anıyı okuyup düşüncelerinizi sınıfta paylaşınız.
Cevap: Atatürk her millete ve milletlerin değerlerine saygı duymuş bir liderdir. Okuduğumuz yazıda da bunu çok iyi görüyoruz. Atatürk’ün bu asıl davranışı herkese örnek olmalıdır.


b. Uluslararası bir spor yarışması düzenlendiğini ve yarışma başlamadan yapılan tören sırasında takımlardan birinin ulusal marşı okunurken diğer takımın taraftarlarının ıslık çaldığını düşününüz. Yarışmayı takip eden izleyicilerden biri Atatürk olsaydı bu duruma nasıl tepki verirdi? Yorumlayınız.
Cevap: Atatürk bu saygısızlığa kayıtsız kalamaz. Tören biter bitmez yapılan davranışın yanlış olduğunu ve bir Türk’e yakışmadığını söyleyerek uyarırdı.


c. Buna göre farklı milletlerin bağımsızlık sembollerine göstermemiz gereken tutum hakkındaki düşüncelerinizi bir slogan hâline getirerek yazınız.
Cevap: Bayrak öyle bir şeydir ki senin veya başkasının her zaman kıymet görmelidir.


1. Anlatalım

Yan tarafta verilen şiiri aşağıdaki yönergelere uygun şekilde seslendiriniz.

Bu Vatan Kimin?

Bu vatan, toprağın kara bağrında
Sıradağlar gibi duranlarındır;
Bir tarih boyunca onun uğrunda
Kendini tarihe verenlerindir…

Tutuşup kül olan ocaklarından,
Şahlanup köpüren ırmaklarından,
Hudutlarda gaza bayraklarından,
Alnına ışıklar vuranlarındır…

Ardına bakmadan yollara düşen,
Şimşek gibi çakan, sel gibi coşan,
Huduttan hududa yol bulup koşan,
Cepheden cepheyi soranlarındır…

(…)

Orhan Şaik GÖKYAY
(Kısaltılmıştır.)


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 97 Cevapları Birinci Kitap

2. Anlatalım

a. Aşağıdaki kelime/kelime gruplarından birini seçiniz. Bu kelime/kelime gruplarının size hatırlattığı söz varlığı unsurlarını ( eş ve yakın anlamlı kelime, zıt anlamlı ve eş sesli kelime, çağrıştırdığı kelime; atasözü, deyim, kalıp söz, terim, ikileme, pekiştirme) belirleyip aşağıya yazınız.
Cevap:

Seçtiğim kelime: Bağımsızlık

eş veya yakın anlamlı kelime: Özgürlük
zıt anlamlı kelime: Esaret
eş sesli kelime: –
atasözü: “Özgürlük, ekmekten tatlıdır.”
deyim: Bağımsızlığını ilan etmek
kalıp söz: Tam bağımsız Türkiye
ikileme: Bağımsız ve özgür
pekiştirme: Sapasağlam bir bağımsızlık


b. Belirlediğiniz söz varlığı unsurlarını bağlama uygun şekilde kullanarak bir konuşma yapınız.
Cevap:

Bağımsızlık, bir milletin kendi kararlarını alabilmesi, özgürce yaşayabilmesidir.
Özgürlük ve egemenlik, bağımsızlığın temelidir.

Atatürk’ün dediği gibi:

“Bağımsızlık benim karakterimdir.”

Tarihimizde milletimiz, tam bağımsızlık için büyük bir mücadele vermiştir.
Bugün bizlere düşen görev, bu değeri korumaktır.

Unutmayalım:

Özgürlük, ekmekten tatlıdır.

Teşekkür ederim.


3. Anlatalım

a. Yandaki haber metnini okuyunuz.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 97 Cevapları Birinci Kitap


b. Öğretmeninizin rehberliğinde ikişer kişilik gruplara ayrılınız. Aşağıdakilerden birini seçerek arkadaşınızla rol dağılımı yapınız.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 97 Cevapları Birinci Kitap


c. Rol dağılımınıza uygun şekilde sınıfta bir canlandırma yapınız.


ç. Canlandırmanız sırasında arkadaşınızdan gelen iletiyi çözümlemeye, dönütünüzü belirlerken bu çözümlemeden yararlanmaya, yorum ve değerlendirmenizi yansıtan tepkiler vermeye özen gösteriniz.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 98 Cevapları Birinci Kitap

4. Anlatalım

a. Aşağıdaki rol kartlarını okuyunuz ve rol kartlarından birini seçiniz.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 98 Cevapları Birinci Kitap3


b. Seçtiğiniz rolün kimliğine bürününüz. Bu role uygun konuşmayı zihninizde kurgulayınız ve arkadaşınızla sınıfta bir doğaçlama yapınız. Doğaçlamaya uygun yeni karakterler ekleyebilirsiniz. Doğaçlamanız sırasında vatan sevgisi, kararlılık, birlik ve beraberlik, fedakârlık, bağımsızlık gibi temel değerleri vurgulayınız.
Cevap:

Çocuk:  ”Asker ağabey! komşu köyden beri koşturuyorum ne olur az bekle.”
– Sakin ol ufaklık beklerim tabi. Dur da biraz soluklan.
Çocuk: Asker ağabey nereye gidiyorsun? Seninle gelip yardım edeyim mi?
– Teşekkür ederim küçük asker. Sen burada köy halkını koru.
Çocuk: Emredersiniz komutanım!


5. Anlatalım

a. Aşağıdaki metni okuyunuz ve renkli yazılmış karşılaştırma ifadelerini inceleyiniz.

Bir köy kahvesinde oturmuş, haberleri izliyordum. Haberlerden duyduğuma göre ülkemizin neredeyse her karışı işgal altındaydı. Bu ne zaman, nasıl olmuştu? Şaşkınlıkla ayağa fırlayınca üstümdeki kıyafetlerin ne kadar eski olduğunu fark ettim. Ben bunları ne zaman giymiştim? Etrafıma bakındım. İşin kötüsü tanıdık bir yüz de yoktu. Her ne kadar korksam da kendimi ve oradakileri cesaretlendirmek için ayağa kalkıp haykırdım: “Geldikleri gibi giderler!” Kan ter içinde yataktan fırlamıştım. Belli ki her şey sadece kötü bir rüyaydı. Bağımsızlığımızdan daha değerli ne vardı? Nasıl ki bir kartal bir kafeste yaşayamaz, biz de öyleyiz. Ulu Önder’imizin dediği gibi “Söz konusu vatan ise gerisi teferruattır.”


b. Bu ifadelerden dördünü seçiniz ve her birini defterinizde birer cümle içinde kullanınız.
Cevap:

  • İşin kötüsü bende kitabımı unutmuşum.
  • O kadar hızlıydı ki neredeyse duvara toslayacaktı.
  • Bugün nasıl hissediyorsun?
  • Hayatımda kedimden daha değerli bir şey yok.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 99 Cevapları Birinci Kitap

6. Anlatalım

İstiklal Marşı’nın üçüncü dörtlüğünü dikkatlice okuyup anlamını çözümleyiniz. “Rafadan Tayfa-İstiklâl Marşı” adlı içerik bir çizgi roman olsaydı ve çözümlediğiniz dörtlüğü anlatsaydı sizce olaylar nasıl ilerlerdi? Kahramanların bakış açılarına göre açık ve anlaşılır cümlelerle aşağıdaki konuşma balonlarına yazınız.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 99 Cevapları


Gelecek Derse Hazırlanalım

İstiklal Madalyası’nın ne olduğu, kimlere verildiği, önemi vb. hakkında araştırma yapınız.
Cevap: İstiklal Madalyası cephelerde kahramanlık gösteren askerlere verilen bir madalyadır. Bu madalya cephede yardım eden sivillere, askerlere ve subaylara verilir. Bu madalya Türk milleti için önemlidir çünkü mücadelenin ve bağımsızlığın temsilidir.


Önceki Sayfalar: 90-91-92-93-94


Sonraki Ödevler