8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 275-277-278-280-281 Cevapları Hecce Yayıncılık bölümünde, ders kitabı sayfa 275-276-277-278-280-281 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Akıl Aydınlığında Metni Cevapları” sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 275-277-278-280-281 Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
İçindekiler
8. Tema: Bilim ve Teknoloji: 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 275-276-277-278-280-281 Cevapları Ferman Yayınları
Sizce insanları diğer canlılardan ayıran özellikleri nelerdir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: İnsanları diğer canlılardan ayıran özellikler konuşması, koşması, yürümesi, düşünebilmesi ve düşündüğünü yapabilmesidir
Okuduğunuz metindeki anlamını bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarını aşağıya yazınız. Metindeki anlamını bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarının anlamını metnin bağlamından hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz. Anlamını öğrendiğiniz yeni kelime/kelime gruplarını sözlüğünüze yazınız. Öğrendiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanınız.
Kelime/Kelime Grubu: Gökyüzü Atlası
Tahminî Anlamı: Gökyüzündeki her şeyin içinde olduğu yer
Cümlem: Meteoroloji gezimizde gökyüzü atlasını 3 boyutlu şekilde gösterdiler
Kelime/Kelime Grubu: Samanyolu
Tahminî Anlamı: Yıldız kümesi
Cümlem: Samanyolunda 12 tane galaksi vardır
Kelime/Kelime Grubu: Orak
Tahminî Anlamı: Ekin biçme aracı
Cümlem: Anneannem orak ile bahçeye gitti
Aşağıdaki soruları okuduğunuz şiire göre cevaplayınız
1. Şair, insan aklını neye benzetiyor? Neden?
Cevap: Masmavi sonsuz bir denize benzetmektedir
2. Şiirde insanların akıllarını kullanarak neler yaptıklarından bahsediliyor?
Cevap: Gemilerin yüzmesi, Kamyonun koşması, trenin kayması, barajların dolması, dağların oyulması insanların akıllarını kullanarak yaptıklarıdır
3. “Artık tutsak değiliz yeryüzünde” dizesiyle ne anlatılmak istenmiştir?
Cevap: Gelişen teknoloji sayesinde uzaya da gökyüzüne de çıkabildiğimizi anlatmak istemiştir
4. “Günden güne emekle / Daha da çiçeklenmekte dünyanın yüzü.” dizeleriyle şair ne anlatmak istemiştir?
Cevap: Yapılan emekler ve gelişen teknoloji sayesinde dünyamızda herşey daha da güzelleşmeye ve kolaylaşmaya başlamıştır.
5. Sizce şairin şiire yazdığı başlık uygun mudur? Siz olsaydınız bu şiire hangi başlığı yazardınız? Neden?
Cevap: Bence şairin şiire koyduğu başlık uygundur. Çünkü insan aklıyla neler yapılacağını anlatmış zaten şiirinde de
Okuduğunuz şiirin konusunu ve ana duygusunu aşağıya yazınız.
Şiirin Konusu: Şiirin konusu gelişmekte olan teknoloji ve insanın emekleridir
Şiirin Ana Duygusu: İnsan aklı ve emeğiyle her şey yapılabilir. İnsanın aklı sayesinde teknoloji bu ilerlemelere gelmiştir
Aşağıdaki çizgi romanı inceleyiniz. Çizgi roman hakkındaki görüşlerinizi ve görsel yorumcunun iletmek istediği bilgi ya da düşünceyi nasıl ilettiğini yazınız
Cevap: Çizgi romanda Aziz Sancar’ın verdiği emekler anlatılmaktadır. Bir ağacın altında bulduğu buluş ve araştırmalar sayesinde tıpta ilerlemeler olmuştur. Çizgi roman aslında bize ortamın ve şartların çalışmak ve emek etmek için çok da önemli olmadığını anlatmıştır
Aşağıya “Akıl Aydınlığında” adlı şiirin konusu ve ana duygusundan hareketle hikâye edici bir metin yazınız. Yazdığınız metne uygun bir başlık bulunuz. Metninizi gözden geçirirken varsa metninizdeki yazım, noktalama hatalarını ve anlatım bozukluklarını düzeltiniz. Yazdığınız metni sınıfta arkadaşlarınıza okuyunuz.
Cevap:
Pelin, meraklı ve zeki bir çocuktu. Bir gün odasında otururken aklına harika bir fikir geldi. Kendi telefonundan sesli asistan uygulaması geliştirerek odasındaki bilgisayar, ışık, kapı, pencere ve klimayla etkileşime geçebilecek bir icat yapmak istedi.
Pelin, araştırmaya başladı ve programlamayla ilgili videolar izledi. Günlerce emek vererek öğrendiği bilgileri uyguladı ve nihayet kendi sesli asistanını geliştirdi. Bu asistan sayesinde odasını artık oturduğu yerden yönetebilecekti.
İcat ettiği sesli asistanıyla Pelin, bilgisayarını kontrol etmeye başladı. Ödevlerini yaparken, asistanını kullanarak internete kolayca erişebilir hale geldi. Odasının ışıklarını açıp kapatabiliyor, sıcaklık ayarıyla klimasını kontrol edebiliyor ve hatta penceresini bile açıp kapatabiliyordu.
Bir gün Pelin, dışarıda oynarken hava birden karardı. Yağmur damlaları camlara vurmaya başladı. Pelin hızla telefonuna uzandı ve sesli asistanına “Pencereyi kapat” dedi. Asistan anında yanıt verdi ve Pelin’in penceresi otomatik olarak kapandı.
Odasından çıkarken Pelin, asistanına “Kapıyı kitle” dedi. Asistan, kapıyı otomatik olarak kilitleyerek evi güvende tutmaya yardımcı oldu.
Pelin’in ailesi, onun bu harika icadını görünce çok etkilendi. Artık Pelin odasında rahatça zaman geçirebiliyor ve istediği her şeyi kontrol edebiliyordu. Bu ona büyük bir özgürlük veriyordu.
Bir gün misafirleri geldiğinde Pelin, sesli asistanına “Işıkları aç” dedi. Işıklar anında yanarak odanın içini aydınlattı. Misafirler Pelin’in odasındaki bu ilginç icada hayran kaldılar.
Pelin, icadını sadece kendisi için değil, diğer insanların da faydalanabilmesi için geliştirmeye devam etti. Başka çocuklara da bu teknolojiyi öğretebilmek için o günden sonra kodlama dersleri vermeye başladı.
1. Canan Dağdeviren, niçin kalp hastalıklarının tedavisine yönelik çalışmalar yapmak istemiştir?
Cevap: Beş yaşlarındayken, dedesinin yirmi sekiz yaşındayken kalp yetmezliğinden dolayı vefat ettiğini öğrenir. Bu yüzden Canan Dağdeviren kalp hastalıklarına yönelik çalışmalar yapmak istemiştir
2. Canan Dağdeviren’in yaptığı bilimsel çalışmalar nelerdir?
Cevap: Piezoelektrik aletleri kullanarak kalbin üzerine yapıştırılabilen ve kalbin atış enerjisini elektrik enerjisine dönüştürebilen giyilebilir bir kalp pili icat etmiştir
3. Günümüz bilim insanlarından bildiklerinizi ve bunların çalışmalarını sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız
Cevap:
Maalesef kardeşim teknolojiyi nasıl kullanacağını bilmiyor. Bu konuda yardımcı olmaya çalışıyorum. Ama sürekli telefon, tablet tutmak istiyor.