6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 168-169-170-171. Cevapları
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 168-169-170-171. Cevapları 1. Kitap bölümünde, ders kitabı sayfa 168-169-170-171 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “3.Tema 1.Kitap Bu Tema Başka Tema! Cevapları” ve “3.Tema 1.Kitap Haydi, Bitirelim! Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 168-169-170-171. Cevapları MEB Yayınları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
3.Tema 1.Kitap Bu Tema Başka Tema! Cevapları
3. Tema- Farklı Dünyalar: Tema boyunca farklı metinler, görseller ve çoklu ortamlarla karşılaştırma yapma, anlam çıkarma ve yorumlama becerileri geliştirildi. Bu etkinlikler, öğrencilerin eleştirel düşünme ve anlatım yeteneklerini destekleyerek öğrenmeyi daha anlamlı hale getirmiştir.
İçindekiler
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 168 Cevapları Birinci Kitap
Temayı tamamladınız, tebrikler! Her biriniz tek, eşsiz ve özelsiniz. Temanın sizde uyandırdığı duygular, düşünceler de eşsiz ve bambaşka! O hâlde temaya son bir kez de farklı bir açıdan bakmaya ne dersiniz?
Cevap:

3.Tema 1.Kitap Haydi, Bitirelim! Metni Cevapları
İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 169 Cevapları Birinci Kitap
Haydi, Bitirelim!
1. Aşağıdaki haber metnini okuyup soruları cevaplayınız.
a. Metinde sözü edilen “Eskimo usulü” kavramı ile hangi görsel arasında doğrudan ilişki vardır? İşaretleyiniz.
Cevap:

b. Hem Sivas halkı hem Eskimolar için balık avının nasıl yapılacağını belirleyen temel etken nedir? Söyleyiniz.
Cevap: Hem Sivas halkı hem Eskimolar için balık avının nasıl yapılacağını belirleyen temel etken iklim koşullarıdır.
c. Bu haberi sunacak bir muhabir olduğunuzu düşününüz.

Bu mikrofonlardan birini seçiniz. Seçtiğiniz mikrofonun bakış açısına uygun bir şekilde haberi sunacağınız bir konuşma yapınız.
Cevap: (Beyaz mikrofonu seçtim)
Sivas’ta bir haftadır etkili bir soğuk hava dalgası vurmuştur. Bu havanın etkisi ile birlikte Tödürge ve Hafik gölleri donarak buzla kaplanmıştır. Orada yaşayan halk hem balıkların yaşamını sürdürmesi hem de avlanmak için buzun üzerinde delikler açarak Eskimo usulü balık tutmaktadır.
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 170 Cevapları Birinci Kitap
2. Aşağıdaki metni okuyup soruları cevaplayınız.
a. Bu bilgiden hareketle aşağıdaki tabloyu inceleyiniz. Tabloyu Mısır sayı sistemine karşılık gelen sembolleri kullanarak tamamlayınız.
Cevap:

b. Okul numaranızı Eski Mısırlıların kullandığı sayı sistemi ile yazınız.
Cevap:

3 . Yandaki karekodu okutarak “Dünyadan İzole Yaşamlar” adlı içeriği izleyiniz ve aşağıdaki soruları cevaplayınız.

a. İzlediğiniz çoklu ortamın yandaki görselle başlamasının amacı ne olabilir? Yazınız.
Cevap: Tüm dünyayı ilgilendiren bir belgesel olduğu için kullanılmış olabilir.

b. İçerikten alınan yandaki ekran görüntüsünde harita üzerinde kullanılan sembolün anlamı ne olabilir? Yazınız.
Cevap: İzleme metninde anlatılan yerinde dünya üzerindekini yerini belirtmek için kullanılmıştır.

c. İçerikte sesli anlatımın yanı sıra alt yazılara da zaman zaman yer verilmiştir. Bu alt yazıların bir bölümü aşağıdaki gibi başka renkle yazılmıştır. Bu durumun sebebi ne olabilir? Yazınız.
Cevap: İzleyicinin dikkatini bir noktaya çekmek için başka renk ile yazılmıştır.
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 171 Cevapları Birinci Kitap
4. Yandaki karekodu okutarak “Yeşil Okul” adlı içeriği dinleyiniz ve soruları cevaplayınız.
a. Yeşil Okul niçin “alıştıklarımızdan farklı” nitelendirilmiş olabilir Açıklayınız.
Cevap: Yeşil okulun “alıştıklarımızdan farklı” nitelendirilmiş olmasının nedeni temel ilkesinin olabildiğince az atık üretmek, yenilenebilir kaynaklar kullanmaktır.
b. İzlediğiniz “Çocuklar Neredeyse Okulları Orada” içeriğinde yer alan okullardan birini seçiniz. Seçtiğiniz okul ile “Yeşil Okul”un benzerlik ve farklılıklarını defterinize listeleyiniz.
Cevap:
Tekne okul – Yeşil okul
Benzerlikler:
- İki okulda açık alanda eğitim vermektedir.
- Yeşil okulda ofis, tekne okulda bilgisayarlar vardır.
- İkisinin de enerji ihtiyacı güneş panellerinden sağlanmaktadır.
Farklılıklar:
- Tekne ahşaptan yapılmış, yeşil okul geniş bir alana kurulmuştur.
- Tekne okulda bir sınıf vardır. Yeşil okulda spor yapılacak alan, mutfak, çikolata fabrikası, organik tarım alanları, ofisler bulunmaktadır.
- Tekne okul mecburi bir nedenden oluşturulmuştur.
- Tekne okulun her biri 30 kişiliktir.
c. İzlediğiniz “Çocuklar Neredeyse Okulları Orada” içeriği ile dinlediğiniz “Yeşil Okul” içeriğini anlaşılırlık açısından 1-5 arasında (1: zor anlaşılır değil, 5: kolay anlaşılır) puanlayınız.
Cevap:
• Çocuklar Neredeyse Okulları Orada: ….5…./5
• Yeşil Okul: ….5…./5

Yukarıda görselleri verilen ülke bayraklarından ikisini seçiniz. Bu iki bayrağın benzer ve farklı özelliklerini belirleyiniz ve defterinize bu özelliklerden hareketle ulaştığınız yargıyı içeren bir paragraf yazınız.
Cevap:
6 . Aşağıdaki şiiri okuyunuz ve soruları cevaplayınız.
Çin’den uçurtma bekledim
Çok güzel uçurtma yaparmış
Çinli çocuklar,
Ejderha resimleriyle
Süslerlermiş uçurtmalarını.Dünyada yokmuş
Onlar kadar güzeli,
Gökkuşağı bile
Kıskanırmış renklerini.Çok bekledim
Gökyüzüne bakıp;
Rüzgâr koparır da ipini
Düşürür diye
Bizim mahelleye
Bir tanesini.
Gökhan AKÇİÇEK
a. Çinli çocukların uçurtmalarının özellikleri nelerdir? Söyleyiniz.
Cevap: Çinli çocukların uçurtmaları ejderha resimli ve renklidir.
b. Şiirde karşılaştırılan unsurları ve bu unsurların hangi yönden karşılaştırıldığını belirleyip yazınız.
Cevap: Şiirde uçurtmaların renklerinin güzelliği ile gökkuşağı karşılaştırılmıştır.
c. Şairin beklentisi bir gün gerçekleşebilir mi? Gerekçenizle açıklayınız.
Cevap: Şairin beklentisi gerçekleşebilir de gerçekleşmeyebilir de. Çünkü bu rüzgarın yönüne ve kuvvetine bağlıdır.
ç. Bu şiir orijinaline bağlı kalınarak yazılmıştır. Şiiri siz yazsaydınız başlığın yazımında değişiklik yapar mıydınız? Açıklayınız.
Cevap: Ben olsaydım şiirin başlığını daha büyük ve büyük harflerle yazardım. Çünkü bu şekilde başlık olduğu anlaşılmamaktadır.














