Anasayfa Kitap Cevapları
5 Şubat 2024, 22:50 - Zulal2 Yazdı

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 28-29-30-31-32-33. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İnsanla Güzel Metni Cevapları

1. TEMA Erdemler: 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 28-29-30-31-32-33. Sayfa Cevapları MEB Yayınları


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 28 Cevapları

Hazırlık Çalışmaları

Karşımızdaki kişilerle sorun yaşamamak için nasıl davranmalıyız?

Cevap :Empati kurmalıyız .Sürekli olarak hep insan ilişkileri içerisindeyiz illaki anlaşmazlıklar olacaktır ama bunu çözmenin yolu karşındaki insanın yerine kendine koyabilmektir .Bize doğru gelen belki de ona doğru gelmiyordur. İnsanlarla anlaşabilmemiz için kendimizi onların yerine koyup onların pencerelerinden bakmalıyız

Sonraki Ödev:  Karşımızdaki Kişilerle Sorun Yaşamamak İçin Nasıl Davranmalıyız?

“Doğa, insan için yaratılmıştır. Doğa insanın varlığıyla güzelleşir, canlanır, anlam kazanır.” görüşüne katılıyor musunuz? Anlatınız.

Cevap :Doğayla insan arasında ilişki vardır ama doğa insanın değil insan doğanın bir parçasıdır. İnsan doğa olmadan yaşayamaz .İnsan doğaya zarar verirse aslında kendine zarar verir bunu farkında olarak yaşamalıyız .Doğanın bir döngüsü vardır ve biz o döngüyü bozmamalıyız. Ne doğaya nede kendimize zarar vermemeliyiz.

Sonraki Ödev:  Doğa İnsan İçin Yaratılmıştır. Doğa İnsanın Varlığıyla Güzelleşir, Canlanır, Anlam Kazanır. Görüşüne Katılıyor Musunuz? Anlatınız.

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 29 Cevapları

1. ETKİNLİK

Şiirde geçen anlamını bilmediğiniz sözcükleri yazınız. Bu sözcüklerin anlamlarını tahmin ediniz. Tahmininizi sözcüklerin sözlük anlamı ile karşılaştırınız.

Cevap :

sözcük: Gövermek
Tahminim :renk değiştirmek
Sözcük Anlamı :Morarmak

sözcük: Altın başak
Tahminim: Buğday
Sözcük Anlamı :Buğday başağının olgunlaşmış ,altın sarısına dönüşmüş hali.

sözcük :Gerinmek
Tahminim :Esnemek
Sözcük Anlamı: Kolları açarak gövdeyi gergin bir duruma sokmak


2. ETKİNLİK

“İnsanla Güzel” şiirinden hareketle aşağıdaki soruları yanıtlayınız.

1. Şaire göre doğadaki her şeyi güzel kılan nedir?

Cevap : Şaire göre her şey insanla güzeldir. Doğayı güzel kılan insandır.

2. Şaire göre insan olmazsa dal uçlarında göveren bahar, tarlalardaki başak neye benzer?

Cevap: Şair insan olmazsa dal uçlarında göveren baharı sevimsiz bir resime benzetmiştir.

3. Şair üçüncü kıtada insanlara sunulan hangi nimetlerden söz ediyor?

Cevap: Şair üçüncü kıtada yemişler ,bereketli yağmurlar ,mavi bulutlar ,sabahlar dan söz etmektedir.

4. “Sabahlar sizinle aydınlık…” sözünden ne anlıyorsunuz?

Cevap: Sabahların insanlarla aydınlandığından ,insanlarla güzel olduğundan bahsetmiş olabilir

5. Şair, son kıtada nelerden yakınıyor?

Cevap: Şair Savaşlar, kinler ve öfkelerden yakınıyor

6. Bu güzel dünyayı, dostlukları ve sevgileri yaşayabilmek için insanlar nasıl davranmalıdır?

Cevap :İnsanların birbirlerine karşı saygılı ve sevgi dolu olması gerekir. Kıskançlık ve fesatlıklarla birbirlerine yaklaşmamalılar. Birbirlerini anlamaya çalışmalılar ,iyi niyetle yaklaşmalılar Sevgi dolu bir dünya için insanların birbirlerine sevgi dolu şekilde yaklaşmaları gereklidir .


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 30 Cevapları

3. ETKİNLİK

“İnsanla Güzel” şiirinin konusunu ve ana duygusunu yazınız.

Şiirin Konusu: Şiirin konusu doğa ve insandır .
Şiirin Ana Duygusu: Şiirin konusu doğayla insan sevgisidir .


4. ETKİNLİK

Şiirde geçen söz sanatlarını ve söz sanatlarının geçtiği dizeleri bularak noktalı yerlere yazınız.

Söz Sanatı: Kişileştirme
“Sizinle bölüşür sevinci kuşlar.”

Söz Sanatı: Kişileştirme
Bulduğunuz dize: Doğan güne karşı gerinen evler

Söz Sanatı: Benzetme
“İnsansız olursa sevimsiz resim gibi
Dal uçlarında göveren bahar,
Tarlada boy veren o altın başak.”


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 31 Cevapları

5. ETKİNLİK

Dizelerdeki söz sanatlarını karşılarına yazınız.

Bazı coşkun ırmakların
Ninni söyler akan suyu.
Bazı, esen bir rüzgârın
Dudakları der ki: “Uyu!” ==> KONUŞTURMA

Şüheda fışkıracak toprağı sıksan şüheda! ==> ABARTMA

Boncuk gibi gözlerle bakarsın dünyaya. ==> BENZETME

Yıldızlar, çamlara değer de geçer.
Gün buradan başını eğer de geçer. ==> KİŞİLEŞTİRME

Güleriz ağlanacak halimize… ==> KARŞITLIK


6. ETKİNLİK

Aşağıdaki metinde geçen sıfat-fiilleri (ortaçları) bulunuz. Sıfat-fiilin aldığı eki örnekteki gibi gösteriniz.

Cevap: Zülal in baktığı resimler ,unutulmaz güzel günlerden hatıraydı. Tozlanmış rafların içindeki albümü çok özlediği arkadaşları Sena ve Elif hediye etmişti. O, resimlerdeki gibi değildi artık; ağarmış saçları ,buruşmuş yüzü ,akıp giden zamanı ona hissettirmişti .Değişmeyen bir tek şey vardı ­:O da güler yüzü.

sıfat-fiilleri


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 32 Cevapları

7. ETKİNLİK

“Kurabiye Hırsızı” metninden hareketle aşağıdaki soruları yanıtlayınız.

1. “Kurabiye Hırsızı” metninde yaşanan sorun nedir? Yazınız.
Cevap: Kadının kendi kurabiyesi sanarak yanındaki adamın kurabiyesini yemesi ve adamı kurabiye hırsızı sanması .Sonrasında ise bunun pişmanlığını yaşaması ama elinden hiçbir şey gelmemesi metindeki tüm sorun budur.

2. Siz olsaydınız bu soruna nasıl bir çözüm yolu bulurdunuz? Yazınız.
Cevap: Adamı bulur kurabiye paketimi verir özür dilerdim.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları MEB Yayınları

8. ETKİNLİK

Aşağıdaki dörtlükten hareketle bilgilendirici bir metin yazınız.

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları

• Yazınıza uygun bir başlık koyunuz. Giriş, gelişme, sonuç bölümlerini dikkate alınız.
• Yazınızı atasözü ve özdeyişlerle zenginleştiriniz.
• Yazdıklarınızı yazım ve noktalama kuralları yönünden gözden geçiriniz.

Cevap:
8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları MEB Yayınları


Gelecek Derse Hazırlık

Fabl örnekleri araştırınız. Beğendiniz fabl örneklerini sınıfa getiriniz.

Cevap:
8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları MEB Yayınları2 (1)

Sonraki Ödev:  Fabl Örnekleri Araştırınız. Beğendiğiniz Fabl Örneklerini Sınıfa Getiriniz.

Sizde Yorum Yazın


Forum Ders Cevapları Copyright © 2019-2023
Gizlilik Politikası İletişim S.S.S/ Sitemap