6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 142-143. Cevapları
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 142-143. Cevapları 1. Kitap bölümünde, ders kitabı sayfa 142-143 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Mısır – İspanya – Norveç Birlikte Uygulayalım” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 142-143. Cevapları MEB Yayınları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
Mısır – İspanya – Norveç Birlikte Uygulayalım
3. Tema- Farklı Dünyalar: İzlediğimiz videolarda, Afrika’da yaşayan Amani’nin eğitim için gösterdiği azim ve ailesinin desteği anlatılmaktadır. Zorluklara rağmen okula gitme çabası, eğitimin hayatımızdaki önemini ve aile dayanışmasının gücünü ortaya koymaktadır.
Önceki Sayfalar: 130-133-134-135-136
Önceki Sayfalar: 137-138-139-140-141
İçindekiler
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 142 Cevapları Birinci Kitap
Birlikte Uygulayalım!
Başlık ve görsellerde hangi ipuçlarını buldu?
Cevap: Görsellerde Afrika’da bir çocuk ve uzun bir yol vardı. Bu yüzden videonun bir çocuğun yaşamı ve hayalleriyle ilgili olabileceğini düşündüm.
Bu ipuçlarına dayanarak içeriğin konusu hakkında hangi soruları sordu?
Cevap: Bu çocuk nereye gidiyor? Neden koşuyor? Hayalinde ne var?
İçeriği izlerken belirli yerlerde durup içerikle ilgili hangi soruları sordu?
Cevap: Uzi Adası neden ilginç? Çocuk neden doktor olmak istiyor? Adada yaşam nasıl?
Sorduğu sorulara içeriği izlerken nasıl cevaplar aradı?
Cevap: Anlatıcının sözlerini ve çocuğun hikayesini dikkatle dinleyerek cevapları bulmaya çalıştı.
Soru sorarken içerikteki hangi bilgileri kullandı?
Cevap: Çocuğun yaşadığı olayları, adanın özelliklerini ve doktor olma isteğini kullandı.
Sorduğu soruların cevaplarını neden merak ettiğini nasıl açıkladı?
Cevap: Çünkü zor şartlarda yaşayan çocukların nasıl hayal kurduklarını ve bu hayallere nasıl ulaştıklarını öğrenmek istedi.
Sorularına cevap alma durumunu nasıl kontrol etti?
Cevap: Videonun sonunda anlatılanlarla kendi sorduğu soruları karşılaştırarak cevapları bulduğunu fark etti.
İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 143 Cevapları Birinci Kitap
Öğretmenimizin rehberliğinde 4-6 kişilik gruplar oluşturalım ve karekodu okutarak içeriğin ikinci bölümünü izleyelim.
1. Dinleme/izleme öncesinde içerikle ilgili sorularımızı grup arkadaşlarımızla paylaşalım.
Cevap:
- Amani okula neden bu kadar erken gidiyor?
- Uzi Adası’nda okula gitmek neden zor?
- Amani’nin en büyük hayali ne?
- Bu zorluklar onun başarısını nasıl etkiliyor?
2. Ortak bir karara varınca kararlarımızı çalışma kağıdımıza yazalım.
Cevap: Grup olarak Amani’nin hikayesinin azim, kararlılık ve eğitim sevgisiyle ilgili olduğunu düşündük. Bu nedenle sorularımızı bu temalar üzerine hazırlamaya karar verdik.
3. Dinleme/izleme sırasında içeriğin devamı ile ilgili yeni sorularımızı tartışalım.
Cevap:
- Amani her gün bu kadar yolu nasıl koşuyor?
- Ailesi ona nasıl destek oluyor?
- Öğretmeni onun azmini fark ediyor mu?
- Amani’nin bu çabası ona neler kazandıracak?
4. Çalışırken gerekli durumlarda öğretmenimizden yardım isteyelim. Öğretmenimiz bir eksiklik fark ederse onun uyarılarını dikkate alalım.
Cevap: Çalışma sırasında öğretmenimizin yönlendirmelerine dikkat ettik. Eksik kalan yerleri düzelttik ve sorularımızı anlamlı hale getirdik.
Şimdi öğretmenimizin rehberliğinde 2-3 kişilik gruplar oluşturalım ve karekodu okutarak içeriğin son bölümünü izleyelim.
Öğretmenimiz bize sadece ihtiyacımız olduğunda yardım edecek.
Videoyu izlerken Amani’nin annesiyle ilişkisine ve aile dayanışmasına dikkat ettik.
Tartıştığımız sorular:
- Amani neden hem okula gidip hem çalışıyor?
- Annesi neden yardım istiyor?
- Aile bireyleri neden birbirine destek olmalı?
Sonuç: Amani’nin hikayesi bize ailenin sevgi ve dayanışmayla zorlukları aşabileceğini gösterdi.
Videoyu izlerken kendime şu soruları sordum:
– Çocuklar neden zorluklara rağmen okula gitmek istiyor?
– Eğitim onlar için neden bu kadar önemli?
Bu soruların cevaplarını merak ettim çünkü öğrenmenin insanların hayatını nasıl değiştirdiğini görmek istedim.
İzleme sonunda anladım ki, çocuklar nerede olursa olsun okumak için çabalıyor ve eğitim hayallerine ulaşmanın anahtarı oluyor.
Videolar:

Önceki Sayfalar: 130-133-134-135-136
Önceki Sayfalar: 137-138-139-140-141














