6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 27-28-29-30-31. Cevapları
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 27-28-29-30-31. Cevapları 1. Kitap bölümünde, ders kitabı sayfa 27-28-29-30-31 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Kalansız Bölünebilme Etkinlik Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 27-28-29-30-31. Cevapları MEB Yayınları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
Kalansız Bölünebilme Etkinlik Cevapları
1. Tema Sayılar ve Nicelikler (1): 2, 5 ve 10 ile kalansız bölünmenin temel kurallarını, somut örnekler ve problem durumları üzerinden keşfederek matematiksel düşünme ve genelleme yapma becerisini geliştirir.
Sonraki Sayfalar: 32-33-34-35-36
İçindekiler
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları Birinci Kitap
Etkinlik 1:
Kalansız Bölünür Mü?

1) Kartta yazan sayının 2, 5 veya 9’a tam bölünüp bölünemediğini belirlerken kullandığınız yöntemleri açıklayınız.
Cevap:
Bir sayının 2’ye tam bölünüp bölünmediğini anlamak için sayının birler basamağına bakılır. Eğer birler basamağı 0, 2, 4, 6 veya 8 ise sayı 2’ye tam bölünür.
Bir sayının 5’e tam bölünüp bölünmediğini anlamak için sayının birler basamağına bakılır. Eğer birler basamağı 0 veya 5 ise sayı 5’e tam bölünür.
Bir sayının 9’a tam bölünüp bölünmediğini anlamak için sayının tüm rakamları toplanır. Eğer rakamlar toplamı 9’un katı ise sayı 9’a tam bölünür.
2) Öğretmeninizin sizden daha hızlı cevap vermesinin nedeni ne olabilir? Fikirlerinizi arkadaşlarınızla paylaşarak tartışınız.
Cevap: Öğretmenimiz bu kuralları önceden çok iyi bildiği için hızlıca sayının son rakamına ya da rakamlar toplamına bakarak hemen karar verebilir. Biz ise bazen kuralları hatırlamakta veya rakamlar toplamını hesaplarken zaman kaybedebiliriz. Bu yüzden öğretmen daha hızlı cevap verebilir.
İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları Birinci Kitap
Etkinlik 2:
2, 5 Ve 10 İle Kalansız Bölünebilme
Giresun’da fındık üretimi yapan bir çiftçi, bahçesinden en fazla 100 kg fındık toplamaktadır. Topladığı fındığın tamamını 2,5 veya 10 kg’lık paketlere doldurmak istiyor.
Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1)

a) Çiftçinin, topladığı fındıkların tamamını 2 kg’lık paketlere tam doldurabilmesi için topladığı fındık miktarının alabileceği değerleri yüzlük tabloda işaretleyiniz.
Cevap: a) 2 kg’lık paketlere tam doldurmak için sayıların 2’nin katı olması gerekir. Yani: 2, 4, 6, 8, …, 100 → (çift sayılar).
b) Çiftçinin, topladığı fındıkların tamamını 2 kg’lık paketlere tam doldurabilmesi için topladığı fındık miktarının alabileceği değerleri belirlerken kullandığınız yöntemi açıklayınız.
Cevap: Bir sayının 2 ile bölünebilmesi için çift sayı olması gerekir. Yani son basamağı 0, 2, 4, 6 veya 8 olmalıdır.
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları Birinci Kitap
c) Topladığı fındık miktarının alabileceği bu değerleri inceleyerek 2 ile kalansız bölünebilmeyle ile ilgili bir genelleme yapabilir misiniz? Yaptığınız genellemeyi yazınız ve arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Genelleme: “Bir sayı 2 ile kalansız bölünebiliyorsa, o sayı çift sayıdır.”
ç) Farklı sayılar kullanarak yaptığınız genellemenin yönteminizi karşılayıp karşılamadığını kontrol ediniz.
Cevap: Örnek kontrol: 14 (çift → bölünür), 37 (tek → bölünmez).
d) Bir sayının 2 ile kalansız bölünebilmesi için sağlaması gereken kriterler nelerdir?
Cevap: Kriter: Bir sayının son basamağı 0, 2, 4, 6 veya 8 ise 2 ile kalansız bölünür.
2)

a) Çiftçinin, topladığı fındıkların tamamını 5 kg’lık paketlere tam doldurabilmesi için topladığı fındık miktarının alabileceği değerleri yüzlük tabloda işaretleyiniz.
Cevap: 5 kg’lık paketlere tam doldurmak için sayıların 5’in katı olması gerekir. Yani: 5, 10, 15, 20, …, 100.
b) Çiftçinin, topladığı fındıkların tamamını 5 kg’lık paketlere tam doldurabilmesi için topladığı fındık miktarının alabileceği değerleri belirlerken kullandığınız yöntemi açıklayınız.
Cevap: Yöntem: Bir sayının 5 ile bölünebilmesi için son basamağına bakılır. Sıfır ya da 5 olmalı.
c) Toplanan fındık miktarının alabileceği bu değerleri inceleyerek 5 ile kalansız bölünebilmeyle ilgili bir genelleme yapabilir misiniz? Yaptığınız genellemeyi yazınız ve arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Genelleme: “Bir sayı 5 ile kalansız bölünebiliyorsa son basamağı 0 veya 5’tir.”
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları Birinci Kitap
ç) Farklı sayılar kullanarak yaptığınız genellemenin yönteminizi karşılayıp karşılamadığını kontrol ediniz.
Cevap: Örnek kontrol: 35 (sonu 5 → bölünür), 42 (sonu 2 → bölünmez).
d) Bir sayının 5 ile kalansız bölünebilmesi için sağlaması gereken kriterler nelerdir?
Cevap: Kriter: Son basamağı 0 veya 5 olan sayılar 5 ile kalansız bölünür.
3)

a) Çiftçinin, topladığı fındıkların tamamını 10 kg’lık paketlere tam doldurabilmesi için topladığı fındık miktarının alabileceği değerleri yüzlük tabloda işaretleyiniz.
Cevap: 10 kg’lık paketlere tam doldurmak için sayıların 10’un katı olması gerekir. Yani: 10, 20, 30, …, 100.
b) Çiftçinin, topladığı fındıkların tamamını 10 kg’lık paketlere tam doldurabilmesi için topladığı fındık miktarının alabileceği değerleri belirlerken kullandığınız yöntemi açıklayınız.
Cevap: Yöntem: Bir sayının 10 ile bölünüp bölünmediği, son basamağına bakılarak anlaşılır.
c) Toplanan fındık miktarının alabileceği bu değerleri inceleyerek 10 ile kalansız bölünebilmeyle ilgili bir genelleme yapabilir misiniz? Yaptığınız genellemeyi yazınız ve arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Genelleme: “Bir sayının son basamağı 0 ise o sayı 10 ile kalansız bölünür.”
ç) Farklı sayılar kullanarak yaptığınız genellemenin yönteminizi karşılayıp karşılamadığını kontrol ediniz.
Cevap: Örnek kontrol: 40 (sonu 0 → bölünür), 67 (sonu 7 → bölünmez).
d) Bir sayının 10 ile kalansız bölünebilmesi için sağlaması gereken kriterler nelerdir?
Cevap: Kriter: Bir sayının son basamağı 0 ise 10 ile kalansız bölünür.
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları Birinci Kitap
Örnek 1
Aşağıdaki doğal sayılardan 2 ile kalansız bölünebilenleri işaretleyiniz.
Cevap: 2 ile bölünebilenler → Çift sayılar. (250, 2786, 3334, 6892)
Örnek 2
Aşağıdaki doğal sayılardan 5 ile kalansız bölünebilenleri işaretleyiniz.
Cevap: 5 ile bölünebilenler → Sonu 0 veya 5 ile bitenler. (335, 1200, 945, 3155, 2470)
Örnek 3
Aşağıdaki doğal sayılardan hem 2 hem de 5 ile kalansız bölünebilenleri işaretleyiniz.
Cevap: Hem 2 hem 5 ile bölünebilenler → Sonu 0 ile bitenler (çünkü bu sayılar hem 2’nin hem 5’in katıdır).
850, 980, 3070
Sonraki Sayfalar: 32-33-34-35-36














