6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 165-166-167. Cevapları
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 165-166-167. Cevapları 1. Kitap bölümünde, ders kitabı sayfa 165-166-167 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “3.Tema 1.Kitap Üretmek Gibisi Yok! Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 165-166-167. Cevapları MEB Yayınları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
3.Tema 1.Kitap Üretmek Gibisi Yok! Metni Cevapları
3. Tema- Farklı Dünyalar: Farklı kültürleri araştırmak, toplumlar arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları anlamamızı sağlar. Türk ve Mısır kültürünün karşılaştırılması, her iki toplumun yemek alışkanlıkları ve misafirperverlik gibi ortak değerlerini ortaya koyarken, aynı zamanda kültürel zenginliğimizi de göstermektedir.
İçindekiler
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 165 Cevapları Birinci Kitap
Sizlerin de hayâlinde yurt dışına çıkmak ve farklı ülkeleri gezip görmek var mı?
Cevap: Evet var. Ben Mısır’a ve Hindistan’a gidip yaşam tarzlarını, kültürlerini tanımayı çok istiyorum.
İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 166 Cevapları Birinci Kitap
Üretmek Gibisi Yok!
a. “Misafir kısmetiyle gelir.” atasözünden ne anlıyorsunuz, bu atasözü kültürümüzün hangi özelliğine dikkat çeker? Söyleyiniz.
Cevap: Bu atasözünden misafirliğin bereket getirdiğini ve Türk kültüründe misafirperverliğin önemli yere sahip olduğunu anlıyorum. Bu atasözü kültürümüzün misafirperverliğine ve cömertliğine dikkat çekmektedir.
b. Merak ettiğiniz bir ülkenin aşağıdaki özelliklerinden birini seçerek güvenilir kaynaklardan araştırma yapınız. Araştırmada elde ettiğiniz bilgileri hazırlayacağınız sunumda kullanmak üzere not alınız.
Cevap: Mısır’ın yemek kültürü Akdeniz, Arap ve Afrika kültürü ile harmanlanmıştır. Bu kültürlerin birleşmesi ve Nil Nehri’nin çevresinde yetişen ürünlerle lezzetli bir kültür ortaya çıkmıştır. Genel bakışla pirinç, sebze, baklagiller ve baharatlar çok sık kullanılmaktadır. Et yemekleri çok azdır çünkü halk genelde vejetaryen beslenmektedir. Mısır’ın ünlü yemeklerine örnek olarak şunları sıralayabiliriz:
- Ful Medames (Fül Medames): Eski ve ünlü bir yemekleridir. Fava fasulyesi haşlanır üzerine limon, sarımsak, abhart ve zeytinyağı eklenerek hazırlanır ve kahvaltıda tüketilir.
- Koshari (Koşari): Mercimek, pirinç nohut, makarna ve kızarmış soğanın karıştırılmasıyla yapılır.
- Mahshi (Mahşi): Türkiye yemeklerinden dolmayı andırır. Kabak, biber ve patlıcan gibi sebzelerin içi pirinçli harç ile doldurularak pişirilir.
- Om Ali (Umm Ali): Sütlü bir tatlıdır. Ekmek, kuzu üzüm, süt, fındık ve şeker ile hazırlanarak fırında pişirilir. Türk mutfağındaki sütlaca benzer.
c. Araştırdığınız ülke ile ülkemiz arasındaki konu ile ilgili benzerlik ve farklılıkları belirleyerek defterinize yazınız.
Cevap:
Benzerlikler:
- İki kültürde de misafirperverlik çok önemlidir.
- İki kültürde ekmeğe çok önem verir ve tüketir.
- İki kültürde de baharat fazlasıyla kullanılmaktadır.
- Sütlaç gibi tatlılar iki kültürde de yapılır.
- İki kültürde de dolma yemeği vardır.
- Pirinç, baklagiller, biber, kabak, patlıcan gibi ürünler sıkça kullanılır.
Farklılıklar:
- Mısırlıların tüm yemekleri aşırı baharat ve sarımsak içerir. Türk mutfağında ölçülü kullanılır.
- Türkler daha çok etçil beslenirken Mısırlıların geneli vejetaryen beslenir.
- Mısır kültürü her yörede aynıdır ancak Türk mutfağı, Doğu Anadolu, Karadeniz, Ege gibi kesimlerde farklılık gösterir.
ç. Araştırmalarınızda elde ettiğiniz bilgilerden hareketle ülkemiz ile araştırdığınız ülkenin kültürünü karşılaştırdığınız bir sunum hazırlayınız. Çalışma takvimi belirleyiniz. Belirlediğiniz sürede çalışmalarınızı tamamlayınız.
Cevap: Mısır ve Türk kültürü birçok yönden benzerlik göstermektedir. Her iki kültürde de misafirperverlik önemli bir yer tutar, yemeklere verilen değer büyüktür ve İslami yaşam tarzı yaygındır. Giyim tarzında ve kullanılan baharatlarda da benzerlikler vardır.
Ancak farklılıklar da bulunmaktadır. Mısır mutfağında Türk mutfağına göre çok daha fazla baharat ve sarımsak kullanılır. Türk kültüründe et yemekleri önemli bir yer tutarken, Mısır’da sebze ağırlıklı ve vejetaryen beslenme daha yaygındır.
Her iki kültür bazı yönleriyle birbirine yakın olsa da yemek alışkanlıkları ve günlük yaşam düzeninde dikkat çekici farklılıklar görülmektedir.
Çalışma Takvimi:
- Gün: Araştırma yapılacak ülkeleri belirledim.
- Gün: Türk ve Mısır kültürü üzerine kaynak taraması yaptım.
- Gün: Benzerlik ve farklılıkları listeledim.
- Gün: Sunum başlıklarını oluşturdum.
- Gün: Sunum metnini hazırladım.
- Gün: Metni gözden geçirdim ve düzenledim.
- Gün: Sunumu tamamladım.
d. Hazırladığınız çalışmayı arkadaşlarınıza sununuz. Sunum yaparken aşağıdaki yönergeleri uygulamaya özen gösteriniz.
e. Konuşmanızı aşağıdaki puan çizelgesini kullanarak değerlendiriniz. Ölçütteki her bir göstergeyi gerçekleştirme durumunuza göre puanınızı (1-5) yay ayraç içine yazınız.
Cevap:

f. Değerlendirmenizden hareketle aşağıdaki cümleleri tamamlayınız.
Cevap:
Bu çalışmada iyi yönlerim Karşılaştırma yapabilmem ve soruları yanıtlayabilmem.
Bu çalışmada Yazılarımda giriş konuşmasını yönlerimi geliştirmem gerekir.
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 167 Cevapları Birinci Kitap
a. Öğretmeninizin rehberliğinde gruplara ayrılınız. Grup arkadaşlarınızla aşağıdaki görseli inceleyiniz.

b. Görselde ele alınan problem nedir? Defterinize yazınız.
Cevap: Görselde ele alınan problem tabelalarda yabancı kelimelerin kullanımıdır.
c. Problemi defterinize kendi cümlelerinizle kısaca özetleyiniz.
Cevap: Günlük yaşantıda tabelalarda Türkçe yerine yabancı kelimelerin kullanılması Türkçemizi geriye atarak unutulmasına neden olmaktadır.
ç. Problemin çözümü için hangi önlemler alınabilir? Grup arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap: Yabancı kelimelerle tabela asmanın yasaklanması ve vatandaşların bilinçlendirilmesi yapılabilir.
d. Tartışmanız sonucu ulaştığınız çözümlerden en uygun olanı seçiniz. Bu çözümü hayata geçirmek için ilgili kurum ya da kişilere bir e-posta metni yazınız.
Cevap:

e. Yazınızı aşağıdaki puan çizelgesini kullanarak değerlendiriniz. Ölçütteki her bir göstergeyi gerçekleştirme durumunuza göre puanınızı (1-5) yay ayraç içine yazınız.
Cevap:















