1. Ünite: Okulumuzda Hayat 3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 11-12-13. Cevapları Pasifik Yayınları
1. Hangi alanlarda yetenekli olduğunuzu düşünüyorsunuz? Arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Kendimi resim yapmak, basketbol oynamak ve güzel yazı yazmak alanlarında yetenekli olduğumu düşünüyorum.
2. Arkadaşlık etmek istediğiniz kişilerin hangi özelliklere sahip olmasını istersiniz? Neden? Söyleyiniz.
Cevap: Arkadaşlık etmek istediğim kişilerin dürüst, yardımsever ve arkadaş canlısı özelliklere sahip olmasını isterim. Çünkü arkadaşlarımın bana yalan söylemesiin, kötü davranmasını istemem.
3. “Nezaket sözcükleri” ifadesinden ne anlıyorsunuz? Söyleyiniz.
Cevap: Nezaket sözcükleri ifadesinden kibar ifadeler anlıyorum. Örneğin Merhaba, Günaydın, Nasılsınız, İyi Akşamlar, İyi Geceler, İyi Günler gibi ifadeler.
4. Okulda kullandığımız kaynaklar nelerdir? Söyleyiniz.
Cevap: Okulda su, elektrik, doğalgaz, sabun, kalem gibi kaynakları kullanıyoruz.
En sevdiğiniz özellikleriniz nelerdir?
Cevap: En sevdiğim özelliklerim; her zaman mutlu olmaya çalışırım, hep başarılı olmak için çalışırım ayrıca sorumluluklarımı ve görevlerimi bilirim.
Aşağıdaki özellikleri okuyunuz. Güçlü yönleriniz için?, güçlendirilmesi gereken yönleriniz için ? boyayınız
Cevap:
Aşağıdaki resimleri inceleyiniz. Ailenizde ve sınıfınızda nasıl bir iş birliği içinde olduğunuzu söyleyiniz.
Cevap: Evde ailemle beraber ev işlerini yapıyorum. Ayrıca yemekleri beraber hazırlıyoruz.
1. Güçlü yönleriniz ve geliştirilmesi gereken yönleriniz nelerdir?
Cevap: Güçlü yönlerim Türkçe dersinde çok başarılıyım. Geliştirilmesi gereken yönlerim ise Matematik dersinde başarısızım
2. Geliştirilmesi gereken yönleriniz için neler yapabilirsiniz?
Cevap: Geliştirilmesi gereken yönlerim için artı ders alabilirim. Ayrıca öğretmenime tekrar anlatması için rica edebilirim
3. İş birliği içinde olmak sizce neden önemlidir?
Cevap: Bence iş birliği ile işleri daha kolay ve daha hızlı halledebiliriz. Bundan dolayı birlik olmamız gerekir.
1. Ünite: Okulumuzda Hayat 3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 14-15-16-17. Cevapları Pasifik Yayınları
1. Arkadaşlarınıza nasıl davranırsınız?
Cevap: Arkadaşlarıma her zaman nazik ve sıcakkanlı olurum. Onlara karşı bağırmam. Haklı olduğum bir konu bile olsa sesimi yükseltmeden açıklamaya çalışırım.
2. Arkadaşlarınıza güzel davranışlar gösterdiğinizde onlarla ilişkileriniz nasıl olmaktadır?
Cevap: Arkadaşlarıma güzel davranışlar gösterdiğim zaman daha çok mutlu olup arkadaşlığımız daha iyi oluyor.
Aşağıdaki yüz ifadelerini inceleyiniz. Hangi yüz ifadeleri olumlu davranışlar gösteren bireylere aittir? İşaretleyiniz
Cevap:
a) Arkadaşlarınıza olumlu davranışlar gösterdiğinizde kendinizi nasıl hissettiğinizi yazınız.
Cevap: Arkadaşlarıma olumlu davranışlar gösterdiğim zaman, onların mutlu olmasına ve benle iyi anlaşmalarına bende mutlu oluyorum.
b) Arkadaşlarınıza olumsuz davranışlar gösterdiğinizde kendinizi nasıl hissettiğinizi yazınız
Cevap: Arkadaşlarıma olumsuz davranış gösterdiğim zaman yaptıklarım için üzülüp pişman oluyorum.
Davranışlarımız, bizi ve arkadaşlarımızı nasıl etkilemektedir? Neden?
Cevap: Davranışlarımız iyi olduğu zaman hem biz hem de arkadaşlarımız mutlu olur. Davranışlarımız olumsuz olduğu zaman ise hem biz üzülürüz hem de arkadaşlarımız üzülür.
1. Arkadaşlarınızın size nasıl davranmalarını istersiniz?
Cevap: Arkadaşlarımın bana her zaman iyi davranmasını dürüst olmalarını isterim.
2. Arkadaşlarınızın hangi davranışlarından hoşlanmıyorsunuz?
Cevap: Arkadaşlarımın gereksiz şakalarından, bağırmalarından ve kötü söz söylemlerinden hoşlanmıyorum.
Aşağıdaki durumlarda neler hissettiğinizi karşılarına yazınız.
Cevap:
1. Ünite: Okulumuzda Hayat 3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 18-19-20-21-22-23. Cevapları Pasifik Yayınları
Arkadaşlarınızın en sevdiğiniz özellikleri nelerdir?
Cevap: Arkadaşlarımın en sevdiğim özellikleri bana karşı dürüst ve saygılı olmalarıdır. Her zaman birbirimize karşı sevgili ve saygılı oluruz. Birbirimizi üzecek davranışlarda bulunmayız.
Arkadaşlarınızla ilişkilerinizde, aşağıda verilen değerlerle ilgili neler yaptığınızı yazınız
Cevap:
Sevgi: Arkadaşlarıma karşı her zaman sevgi dolu olurum. Her zaman iyi anlaşırız.
Saygı: Birbirimize karşı saygısızlık yapmaz tartışsak bile konuşarak hallederiz.
Doğruluk: Birbirimize karşı yalan söylemeyiz.
Yardımseverlik: Yardıma ihtiyacımız olduğu zaman birbirimize yardım ederiz.
1. Okulunuzun sağında, solunda, önünde ve arkasında hangi yapılar yer almaktadır? Söyleyiniz.
Cevap: Okulumun sağında saha, solunda eczane, önünde manav ve arkasında evler vardır.
2. Sınıfınızın yerini bilmeyen bir arkadaşınıza, sınıfınızın yerini nasıl tarif edersiniz? Söyleyiniz.
Cevap: Sınıfımızın yerini bilmeyen arkadaşıma tarif ederken, Sınıfımız okulun ikinci katında merdivenden çıkınca soldan ilk sınıftır.
Aşağıdaki alana, sınıfınızın krokisini çiziniz
Cevap:
Aşağıdaki alana, okulunuzun krokisini çiziniz
Cevap:
Sınıfınızın ve okulunuzun krokisini çizerken nelere dikkat ettiniz? Söyleyiniz.
Cevap: Sınıfımın ve okulumun krokisini çizerken yönlerine, ve okulun etrafında ve sınıfın etrafında ne olduğuna dikkat ettim.
1. Ünite: Okulumuzda Hayat 3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 24-25. Cevapları Pasifik Yayınları
Okulunuzu hiç görmemiş olan bir arkadaşınıza okulunuzu nasıl tanıtırsınız? Anlatınız.
Cevap: Okulumu hiç görmemiş birine ilk önce okulumuzun yerini tarif ederim. Daha sonra öğretmenlerimin ilgisinden, bizlere bilgi öğretme açlığından, arkadaşlarımız ile ola aramızdaki sevgi ve saygıdan bahsederim. Okulumuzun başarılarını, okulumuzda uygulanan aktivitelerden, etkinliklerden bahsederim.
Siz de okulunuzun tarihini, başarılarını, farklı özelliklerini araştırınız. Ulaştığınız bilgilerden de yararlanarak uzaktaki bir arkadaşınıza okulunuzun özelliklerini anlatan bir mektup yazınız. Ardından, okulunuzun kültürel özelliğini yansıtan bir resim yapınız.
Cevap: Okulumuz pek çok öğrenci yetiştirmiştir. Geçmişten bu güne pek çok öğrenci başarılı bir şekilde okuldan ayrılmıştır. 2010 yılında SBS sınavında Türkiye birincisi çıkarmıştır. Ayrıca 2011-2012 Eğitim öğretim yılında Yıldızlar Voleybol Şampiyonasında ilçe birinciliği almışızdır.
1. Okulunuzdan mezun olan ünlü kişiler var mıdır? Varsa bu kişilerin adlarını söyleyiniz
Cevap: Ünlü biri yoktur ama sınavlarda Türkiye birincisi olan öğrencilerimiz vardır.
2. Okulunuzun başarıları nelerdir? Sayınız.
Cevap: 2010 yılında SBS sınavında Türkiye birincisi çıkarmıştır. Ayrıca 2011-2012 Eğitim öğretim yılında Yıldızlar Voleybol Şampiyonasında ilçe birinciliği almışızdır.
1. Ünite: Okulumuzda Hayat 3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 26-27-28. Cevapları Pasifik Yayınları
1. Okulunuzda, hangi sosyal etkinlikler yapılmaktadır?
Cevap: Okulumuzda Gitar, saz gibi aletleri çalmaya yönelik etkinlikler, halk oyunları, şiir yarışması, satranç turnuvası gibi etkinlikler düzenlenmektedir.
2. Siz, okulunuzdaki hangi etkinliklere katılıyorsunuz?
Cevap: Ben okulumda satranç turnuvalarına ve müzik aletleri etkinliklerine katılıyorum.
Aşağıda verilen afiş örneklerini inceleyiniz. Ardından sıra arkadaşınızla iş birliği yaparak “okulumuzda yardımlaşma ve dayanışma” konulu bir afiş hazırlayınız. En başarılı bulduğunuz afişleri sınıfınızda sergileyiniz.
Cevap:
Okulunuzda, sosyal yardımlaşma ve dayanışmayla ilgili hangi çalışmalara katıldınız? Okulunuzda, başka hangi sosyal konularda yardımlaşma ve dayanışma çalışmaları yapılmasını istersiniz? Söyleyiniz.
Cevap: Okullarda yapılan yardımlaşma ve dayanışma çalışmaları hem insanları bilinçlendiriyor hem de ihtiyaç sahibi insanlara yardımcı oluyoruz. Bizim okulumuzda maddi durumu iyi olmayan ailelerin çocukları için yardım yapıyoruz. Her yıl belli bir zaman okulda kermes düzenlenir ve buradan gelen para köy okullarına yardıma gider.
1. Ünite: Okulumuzda Hayat 3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 29-30-31-32. Cevapları Pasifik Yayınları
1. Ailenizde bir karar alındığında sizin bu karara katkınız nasıl olur? Söyleyiniz.
Cevap: Ailemizde hepimizi ilgilendiren bir konu olduğu zaman beraber oturup konuşur ve fikirlerimizi söyleriz. Bu sayede hepimizin düşüncesine göre hareket eder ve en doğru seçimi yapmaya çalışırız.
2. Hoşunuza gitmeyen bir durumda tepkinizi nasıl gösterirsiniz? Anlatınız
Cevap: Hoşuma gitmeyen bir durum olduğu zaman sevmediğimi ve yanlış gördüğümü dile getiririm. Eğer aynı şeye devam edilirse oradan uzaklaşırım.
Sınıfınızda veya okulunuzda dilek kutusu var mı? Dilek kutunuz yoksa olmasını ister miydiniz? Bunun için neler yapılabileceğini arkadaşlarınızla belirleyiniz
Cevap: Okulumuzda dilek kutusu bulunmaktadır. Okulda yapılmasını istediğimiz bir etkinlik veya başka tarzda isteklerimiz olduğu zaman yazarak bu dilek kutusuna atıyoruz. Müdür yardımcımız bu dilek kutusunu kontrol ederek olabilecek isteklerimizi gerçekleştirmeye çalıştırıyorlar.
Aşağıdaki resimlerde yaşanan olayları inceleyiniz. Bu durumlarla karşılaştığınızda istek ve ihtiyaçlarınızı kime, nasıl ifade edeceğinizi yazınız.
Cevap:
1. Okulla ilgili istek ve ihtiyaçlarınızı kimlere, nasıl iletebilirsiniz? Söyleyiniz.
Cevap: Okulda istek ve ihtiyaçlarımı dilek kutusu yardımı ile okul müdürü ve müdür yardımcısına bildirebilirim.
2. Sınıfta ve okulda bir dilek kutusu olması neden önemlidir? Açıklayınız.
Cevap: İsteklerimizi kolay ve özgür bir şekilde ifade edebiliriz. Bu yüzden önemlidir.
1. Ünite: Okulumuzda Hayat 3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 33-34-35. Cevapları Pasifik Yayınları
1. Okul kaynakları denince aklınıza neler gelir?
Cevap: Okul kaynakları dendiği zaman aklıma, su, elektrik, lavabo malzemeleri (Sabun, tuvalet kağıdı vb.) gelmektedir.
2. Evdeki kaynakları verimli kullanmak için neler yapıyorsunuz?
Cevap: Evdeki kaynakları verimli kullanmak için lazım olduğu zaman ve gerekli miktarda kullanıp kapatıyoruz.
Resimlerdeki hangi çocuk okulun kaynaklarını gereksiz yere kullanıyor?
Söyleyiniz.
Cevap: Resimdeki kız çocuk suyu gereksiz yere kullanmaktadır. Elini yıkadıktan sonra suyu kapatması gerekir.
Siz de okulunuzun kaynaklarını korumak için aşağıdaki yazma alanına bir
slogan yazınız
Cevap: GELECEĞİN BOŞA AKMASIN!
Ada gibi siz de okulunuzun kaynaklarının verimli kullanılması için önerilerde
bulununuz. Önerilerinizi aşağıdaki yazma alanına yazınız.
Cevap: Okuldaki kaynakları daha verimli kullanmak için gereksiz harcamayı kesmemiz gerekir. Lavaboları kullanırken daha dikkatli olmamız gerekir. Ellerimizi yıkadıktan sonra suyu kapatmalıyız. Elektriği çok harcamamalıyız. Aynı zamanda ısıtma cihazları açıkken kapıları açık bırakmamalıyız.
Önerilerinizi destekleyen bir resim yapınız.
Cevap:
Okulumuzun kaynaklarını neden verimli kullanmalıyız? Açıklayınız.
Cevap: Okuldaki kaynakları tek biz değil her öğrenci kullanmaktadır. Aynı zaman da tek okul değil evdeki kaynaklarımızı da verimli kullanmayız. Hem bütçe hem de kaynakların bitmesini önlemek için verimli kullanmalıyız.
1. Ünite: Okulumuzda Hayat 3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 36-37. Cevapları Pasifik Yayınları
1. Çevrenizde, hangi meslekleri yapan insanları görüyorsunuz? Söyleyiniz.
Cevap: Çevremde doktor, mühendis, harita teknikeri, akademisyen, memur, hemşire gibi meslekleri yapan kişiler vardır.
2. Gelecekte hangi mesleği yapmak istersiniz? Neden? Söyleyiniz.
Cevap: Ben gelecekte Mimar olmak istiyorum. yeni bir plan yapıp kendi düzenime göre binalar yapmak istiyorum.
Görsellerdeki meslek adlarını, altlarına yazınız.
Cevap:
Aşağıya gelecekte yapmak istediğiniz meslekle ilgili bir resim yapınız.
Cevap:
Toplumda bütün kişiler birbirlerine neden ihtiyaç duymaktadır? Söyleyiniz
Cevap: Herkes doktor, mühendis veya polis olamaz. Bu toplumun şehri koruyacak polise, ekmek alabileceği bir fırına, et alabileceği bir kasaba, çöplerini alacak bir çöpçüye de ihtiyacı vardır. Bu yüzden hepimiz birbirimize ihtiyaç duyarız.
1. Ünite: Okulumuzda Hayat 3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 41-42-43. Cevapları Pasifik Yayınları
1. Aşağıdaki krokiyi inceleyiniz. Krokiden yararlanarak soruları cevaplayınız
a. Mevlana İlkokulu hangi caddeler üzerindedir?
Cevap: Mevlana İlkokulu, Mevlana caddesi ve Tanyeli caddesi üzerindedir.
. Ali, Gül Apartmanı’nda oturmaktadır. Mevlana İlkokulunda okumaktadır. Ali, okula gitmek için hangi cadde ve sokağı kullanmalıdır?
Cevap: Ali okula gitmek için Tanyeli caddesini ve Aras sokağını kullanmalıdır.
c. Nasip Fırınının yanında hangi yapılar yer almaktadır?
Cevap: Nasip Fırının yanında Çatalçeşme Camisi ve Mevlana Kültür Merkezi bulunmaktadır.
ç. Mevlana Kültür Merkezi’nin karşısında ne vardır?
Cevap: Mevlana kültür Merkezinin karşısında pazar yeri vardır.
d. Çatalçeşme Camisi’nden Sevgi Çocuk Parkı’na nasıl gidilir?
Cevap: Çatalçeşme camisinden Mevlana caddesine çıkılır ve doğu yönünde ilerlenir. Aras sokaktan güney yönüne gidilir. Tam karşısında Sevgi çocuk parkı olacaktır.
2. Okulunuzdaki kültürel faaliyetleri yazınız
Cevap: Okulumuzda tarihi yerlere, müzelere geziler düzenlenir. Halk oyunları, yarışmalar düzenlenir.
3. Aşağıdaki ifadeler size göre doğruysa yanına “D“, yanlışsa “Y“ yazınız.
Cevap:
(D) Arkadaşlarımla ilişkilerimde doğruluk son derece önemlidir.
(Y) Arkadaşlarım beni oyuna almayınca hiç üzülmem.
(D) Arkadaşlarım ihtiyaç duyduğunda onlara yardımda bulunurum.
(Y) Oyun oynarken arkadaşlarımın düşüncelerini pek önemsemem.
(D) Arkadaşlarımın bana yardım etmesi, beni mutlu eder
4. Aşağıdaki metinde boş bırakılan yerleri verilen kelimelerle tamamlayınız
Cevap:
Hasan’ın görme zorluğu vardı. Bu nedenle Hasan, gözlük kullanmak zorundaydı. Gözlüğü onun için çok önemliydi. Oyun oynarken gözlüğü zarar görmesin diye çok dikkatli olurduk. Hasan’ın en sevdiği arkadaşı Züleyha’ydı. Züleyha anlama zorluğu çekiyordu. Bu nedenle bazen bir şeyi birkaç kez tekrar etmek gerekiyordu. Hasan gibi Züleyha da oyunlarımıza katılırdı. Onları diğer arkadaşlarımızdan asla ayrı
düşünmezdik. Onlar da bizi aynı şekilde görürlerdi.
5. Okulumuzla ilgili istek ve ihtiyaçlarımızı yazıp içine koyduğumuz bir dilek
kutusu olduğunu düşünelim. Aşağıdakilerden hangisini yazıp dilek kutusuna atmamalıyız?
Cevap: C
A) Tuvaletlerde tuvalet kâğıdı çabuk bitiyor. Kısa aralıklarla kontrol edilip
yenisi konulabilir mi?
B) Sınıfımızdaki askı sayısı yetersiz. Sınıfa, daha fazla askılık yerleştirilebilir mi?
C)Dersler bittiğinde oynamak için okulumuza yakın bir çocuk parkı yapılabilir mi?
6. Aşağıdaki durumlardan hangisiyle ilgili kararlara mutlaka katılmalıyız?
Cevap: A
A) Sınıfın süslenmesi
B) Okulun boyanması
C)Servis araçlarının özellikleri
7. Okulda sizden daha büyük çocukların size kötü davranışlarda bulunduğunu düşünelim. Bu durumda aşağıdakilerden hangisini yapmak en doğru olur?
Cevap: B
A) Durumu ailemize bildirmek
B) Durumu öğretmenimize bildirmek
C) Durumu hizmetliye bildirmek
8. Okul kaynaklarını verimli kullanmak için neler yapılabilir?
Cevap: Okul kaynaklarını verimli kullanmak için tasarruflu kullanmalıyız. Ellerimizi yıkadıktan sonra suyu kapatmalıyız. Peçete sabun gibi kaynakları gereksiz yere kullanmamalıyız.
9. Hangi mesleğe ilgi duyuyorsunuz? İlgi duyduğunuz mesleğin özellikleri
nelerdir?
Cevap: Ben mimarlığa ilgi duyuyorum. Yeni binalar inşa ederek içini düzenlemesi hoşuma gidiyor. Düzen ve planı çok seviyorum.
2. Ünite: Evimizde Hayat 3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 45-46-47-48-49. Cevapları Pasifik Yayınları
Arkadaşlarınızla hangi oyunları oynuyorsunuz? Sizce, aile büyüklerinizin çocukluklarında oynadıkları oyunlarla sizin oynadığınız oyunlar aynı mıdır? Neden?
Cevap: Arkadaşlarım ile saklambaç, körebe, ip atlama, yakar top gibi oyunlar oynuyoruz. Aile büyüklerim küçükken bu oyunların haricinde mendil kapmaca, yağ satarım bal satarım gibi oyunlarda oynuyormuş.
Aile büyüklerinizin çocukluklarında oynadıkları oyunları araştırınız. Bu oyunların adlarını yazınız
Cevap:
Aşağıdaki soruların cevaplarını yazınız
Soru: a. En çok hangi işleri yapmaktan hoşlanıyorsunuz?
Cevap: En çok odamı toplamayı seviyorum. Kıyafetlerimi düzenlemeyi, oyuncaklarımı düzenlemeyi seviyorum.
b. En çok hangi oyunları oynuyorsunuz?
Cevap: Ben en çok yakan top, ip atlama ve sek sek oynuyorum.
4. Yapmaktan hoşlandığınız işler ile aile büyüklerinizin yapmaktan hoşlandığı
işler birbirine benziyor mu? Bu işlerin benzer ve farklı yönlerini yazınız.
Cevap: Bazıları benziyor bazıları benzemiyor. örnek olarak annem yemek yapmayı seviyor ama ben yemek yapmayı sevmiyorum. Ya da babam bozulan eşyaları tamir etmeyi seviyor bende öğrenip tamir etmek istiyorum.
5. Sizin oyunlarınız ile aile büyüklerinizin oyunları arasında nasıl farklar vardır? Bu farkların nedenleri sizce nelerdir?
Cevap: Aile büyüklerimizin oyunları genellikle sokakta oynanan oyunlardır. Günümüzde yani bizim zamanımızda telefon ve bilgisayardan da oyun oynanmaktadır.
Aile büyüklerinizin çocukluk dönemleri ile kendi çocukluk döneminizin özelliklerini karşılaştırınız
Cevap: Aile büyüklerim çocukluk dönemlerinde sokakta oyun oynayan, köy hayatı yaşayan bir dönemleri vardır. Benim dönemim ise bilgisayar yani teknoloji dönemi ayrıca biz şehirde yaşamaktayız.
2. Ünite: Evimizde Hayat 3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Cevapları 50-51-52-53-54. Sayfa Pasifik Yayınları
En yakın olduğunuz komşularınızın adları nelerdir? Onlarla birlikte neler yapıyorsunuz? Anlatınız.
Cevap: En yakın olduğumuz komşumuzun Emine teyzenin ailesi ve Ayşe teyzenin ailesidir. Bazen birbirimize gelir gideriz. Akşam yemeğine çağırırız. Sohbet ederiz.
Komşularınızın size ve ailenize katkılarını anlatan bir yazı yazınız. Ardından, yazınızı ifade eden bir resim çiziniz
Cevap: Komşularımız ile aramız iyi olduğu zaman hep beraber bir şeyler yapıyoruz. Yardıma ihtiyacı olan biri olduğunda destek oluyoruz. Sosyalleşiyoruz.
Komşuluk ilişkilerinin iyi olması neden önemlidir?
Cevap: Komşuluk ilişkileri her zaman önemlidir. Yardıma ihtiyacımız olduğu zaman ilk yardımımıza komşumuz koşar, aynı şekilde bizde onların yardımına koşarız.
1. Evinizin adresini bilmek neden önemlidir?
Cevap: Evimizin adresi kaybolduğumuz zaman polis gibi bize yardım edebilecek kişilere söyleyerek bulmalarını sağlarız.
2. Evinizin yerini nasıl tarif edersiniz? Anlatınız
Cevap: Evim İskenderun ilçesinde Cumhuriyet caddesinin kuzeyinde Nilüfer sokaktadır.
Aşağıdaki yazma alanına, evinizin adresini yazınız. Ardından, evinizin bulunduğu yerin krokisini çiziniz (Krokiyi çizerken evinize yakın olan ve çoğu kişi tarafından bilinebilecek mekânlardan yararlanınız. Ayrıca kroki çizerken cetvel kullanınız.).
Cevap: Evim İskenderun ilçesinde Cumhuriyet caddesinin kuzeyinde Nilüfer sokaktadır.
Evinizin bulunduğu yerin krokisini çizerken nelere dikkat ettiğinizi söyleyiniz
Cevap: Evimin krokisini çizerken etrafında neler olduğu hangi sokakta bulunduğuna dikkat ederek çizdim.
2. Ünite: Evimizde Hayat 3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Cevapları 55, 56, 57, 58, 59, 60. Sayfa Pasifik Yayınları
Aile büyüklerinize hangi konularda yardımcı oluyorsunuz?
Cevap: Aile büyüklerime evde olan işlerde yardımcı oluyorum. Odamı topluyorum. Sofrayı sermelerine yardım ediyorum. Çöpleri atıyorum
Aşağıdaki resimlerde anlatılan işleri inceleyiniz. Siz, evinizde bu işlerle ilgili neler yapıyorsunuz? Yazınız
Cevap:
1. Evdeki hangi işleri tek başınıza yaparsınız? Söyleyiniz.
Cevap: Evde odamı toplarken tek başıma yapıyorum. Çöpleri atmayı tek başıma yapıyorum.
2. Evdeki hangi işlerde aile büyüklerinize yardım edersiniz? Söyleyiniz.
Cevap: Evde temizlik olduğu zaman aileme yardım ediyorum. Ayrıca yemek hazırlarken yardım ediyorum.
Sizce, evinizde kullandığınız alet ve teknolojik ürünlerin hangisi en önemlisidir? Açıklayınız.
Cevap: Bence en önemlisi buzdolabı, bulaşık ve çamaşır makinesidir. Çükü bu araçlar bizim evde işlerimizi kolaylaştırmaktadır.
Aşağıda resimleri verilen aletleri ve teknolojik ürünleri inceleyiniz. Bu ürünlerin hayatınızı ne şekilde kolaylaştırdığını yazınız.
Cevap:
Telefon : Uzaktaki bir kişiden kolay haber almamızı sağlar.
Televizyon : Dünyada olan biten haberleri öğrenmemizi sağlar.
Mandal : Çamaşırların uçmasını engeller.
Ütü : Kırışık kıyafetleri kolay bir şekilde düzeltmemizi sağlar.
Buzdolabı : Yiyeceklerin bozulmasını önler.
Çekiç : Tamir edilecek eşyaları tamir etmemizi sağlar.
Bulaşık makinesi : Bulaşıkların kolay bir şekilde temizlenmesini sağlar.
Ocak : Yemekleri ateş yapmadan gaz sayesinde ateşi yakıp yemek pişirmemizi sağlar.
Kombi : Kolay bir şekilde ısınmamızı sağlar.
Saç kurutma makinesi : Islak saçlarımızı hemen kurutmamızı sağlar.
Genel Ağ : Bilgilere kolay bir şekilde ulaşmamızı sağlar.
Evinizdeki hangi alet ve teknolojik ürünler hayatınızı daha çok kolaylaştırmaktadır? Neden? Söyleyiniz.
Cevap: Çamaşır makinesi, bulaşık makinesi, elektrik süpürgesi gibi aletler evdeki işleri kolaylaştırmaktadır.
2. Ünite: Evimizde Hayat 3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Cevapları 61-62-63-64-65-66-67-68. Sayfa Pasifik Yayınları
Sizce, evinizdeki hangi kaynakları daha tasarruflu kullanmanız mümkündür? Örnekler veriniz.
Cevap: Su ve elektrik kaynağını daha tasarruflu kullanabiliriz. Gerek olmadıkça ışık açmayız, dişlerimizi fırçalarken suyu kapatabiliriz.
Aşağıdaki tabloda soldan sağa ve aşağıdan yukarıya gizlenen kelimeleri bulunuz. Bulduğunuz kelimelerle metinde eksik bırakılan yerleri tamamlayınız.
Cevap:
Zeynep, evdeki kaynakları tasarruflu kullanır. Gereksiz yere yanan lambaları hemen söndürür. Televizyon izlemediği zamanlarda ise televizyonu sadece kumandasından değil düğmesinden de kapatır. Tabağına yiyebileceği kadar yemek koyar. Ekmeği asla israf etmez. Ekmekler hemen bayatlamasın diye ekmekliğin kapağını hep kapalı. tutar. Giysilerinin eskimemesi için onları çok özenli kullanır. Kendisine küçük gelen giysilerinin ihtiyaç sahibi çocuklara verilmesini ister. Harçlığını da gereksiz yere harcamaz, çok istediği şeyler için biriktirir. Zeynep, sadece bunlardan tasarruf sağlamaz. Zamanını kullanırken de çok dikkatlidir. Bu nedenle kendine bir plan yaptı. Ders çalışma, oyun, dinlenme ve televizyon izleme saatlerini ayarladı
1. Evde, elektrik ve suyu kullanırken nelere dikkat ediyorsunuz? Söyleyiniz.
Cevap: Gereksiz yere kullanmamaya dikkat ediyorum. Dişlerimi fırçalarken, elimi yüzümü yıkarken gereksiz yere su akıtmıyorum. Ayrıca gündüz vakti ışıkları kullanmıyorum.
2. Giyeceklerinizin hemen eskimemesi için neler yapıyorsunuz? Anlatınız.
Cevap: İhtiyacım olduğu zaman giyerim. kirlenince yıkatırım.
3. Yiyeceklerinizin boşa gitmemesi ve ekmeğinizin israf olmaması için
neler yapıyorsunuz? Anlatınız.
Cevap: Yiyeceğimiz kadar yemek yapıp, yiyeceğimiz kadar ekmek alıyoruz
4. Harçlığınızı nasıl değerlendiriyorsunuz? Söyleyiniz.
Cevap: Harçlığım ile ihtiyaçlarımı alıp gerisini kumbarama atıyorum.
Geç uyuyup erken kalktığınız için uykunuzu alamadığınızda, gününüz nasıl geçiyor? Anlatınız.
Cevap: Uykumu almadığım zaman günüm çok kötü geçiyor. İşlerimi yapacak halim olmuyor. Sürekli uyukluyorum.
Bir gün içerisinde yapacağınız işleri planlayarak aşağıdaki çizelgeyi doldurunuz.
Cevap:
Planlı olmak bizlere neler kazandırır? Söyleyiniz.
Cevap: Planlı olarak işlerimizi daha çabuk ve kolay bir şekilde hallederiz. Planlı olmak bizi başarılı biri yapar.
2. Ünite: Evimizde Hayat 3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Cevapları 69-70. Sayfa Pasifik Yayınları
1. Harçlıklarınızı hangi ihtiyaçlarınız için harcıyorsunuz? Söyleyiniz
Cevap: yemek yemek için, eksik bir kırtasiye eşyam varsa onun için harcıyorum.
2. Ailenizin size verdiği harçlığı hemen harcıyor musunuz? Neden? Açıklayınız.
Cevap: Hayır gerek oldukça ihtiyaçlarım için harcıyorum. Kalan paramı kumbarama atarak biriktiriyorum.
Aşağıdaki ürünleri inceleyiniz. Sizin için öncelikli olanları işaretleyiniz.
Cevap:
Aşağıdaki ürünleri, istek ve ihtiyaçlara göre öncelik sırasına koyarak numaralandırınız.
Cevap:
Harçlıklarımızı sadece isteklerimizi karşılamak için harcarsak ne tür sıkıntılar yaşarız? Anlatınız.
Cevap: Harçlıklarımızı isteklerimiz için harcadığımız zaman ihtiyaçlarımızı karşılayacak paramız kalmaz. Bu da bizim için sorun olur. Çünkü ihtiyaçlarımız daha önemlidir.
2. Ünite: Evimizde Hayat 3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Cevapları 73-74-75. Sayfa Pasifik Yayınları
1. Evinizin adresini, aşağıda verilenlere göre oluşturup yazınız.
Cevap:
Mahalle : Cumhuriyet
Sokak/cadde : 21 sokak
Apartman adı ve numarası : Güneş apartmanı 15
Bulunduğu kat : 2
Daire numarası : 4
Semt :
İlçe : İskenderun
İl : Hatay
2. Evinizin bulunduğu yerin krokisini çizerken yukarıdaki bilgilerden hangilerini kullanabilirsiniz? Kroki çizerken bu bilgiler dışında ihtiyaç duyduğunuz diğer bilgiler nelerdir? Yazınız.
Cevap: Evimin krokisini çizerken mahalle adı, sokak adını apartman adını kullanırım. Ayrıca etrafında olan market tarzı yerleri de eklerim.
3. Aşağıda verilen teknolojik ürünleri inceleyiniz. Bu ürünlerin evinizde ne amaçla (temizlik, beslenme, iletişim, eğlence ve bilgi) kullanıldığını belirleyerek altlarına yazınız.
Cevap:
4. Aşağıdaki ifadeleri okuyunuz. Yaptıklarınız için gülen yüzü, yapamadıklarınız için üzgün yüzü boyayınız. Sıra arkadaşınızla çalışmalarınızı karşılaştırınız.
Cevap:
5. Aşağıdakilerden hangisi, komşuluk ilişkilerimizin bize bir katkısı değildir?
Cevap: C
A) Bazı işlerde karşılıklı olarak yardımlaşırız.
B) Birçok konuda komşularımızla fikir alışverişinde bulunuruz.
C) Ödevlerimizi yaptıkları için zaman kazanırız
6. Aşağıdakilerden hangisi, aile büyüklerinizin çocukluğu ile sizin çocukluğunuz arasındaki farklardan biri olarak görülmez?
Cevap: C
A) Geçmişte oynanan oyunların artık oynanmaması
B) Teknolojik ürünlerdeki farklılıklar
C) Bireylerin temel ihtiyaçları
7. Aşağıdakilerden hangisi temel ihtiyaçlarımızdandır?
Cevap: B
A) Oyuncak B) Su C) Çikolata
8. Verilen kelimeleri kullanarak aşağıdaki cümleleri tamamlayınız
Cevap:
Aile büyüklerimizin çocukluğunda teknolojik ürünler, günümüzdeki kadar çok değildi.
Komşu komşunun külüne muhtaçtır.
Paramızı gereksiz yere harcamamalıyız.
Evde yaşımıza uygun işleri yapmalıyız.
Küçük gelen giysilerimizi ihtiyaç sahibi insanlara vermeliyiz.
Günlük işlerimizi planlarsak başarılı oluruz.
3. Ünite: Sağlıklı Hayat 3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Cevapları 76-77-78. Sayfa Pasifik Yayınları
1. “Dengeli beslenme” konusuyla ilgili neler hatırlıyorsunuz? Söyleyiniz
Cevap: Dengeli beslenmek her yiyecekten belli oranda ve düzenli bir şekilde yemektir.
2. Sağlığımızı korumak için neler yapmamız gerekir? Söyleyiniz.
Cevap: Sağlığımızı korumak için dengeli ve düzeli besleniriz, spor yaparız, düzenli uyuruz.
3. Yaz mevsimine özgü meyveler nelerdir? Örnekler veriniz.
Cevap: Yaz mevsimine özgü olan meyvelerin bazıları şunlardır; incir, karpuz, kavun, çilek, üzüm.
1. Dişlerinizi fırçalarken suyu nasıl kullandığınızı anlatınız.
Cevap: Dişlerimi fırçalarken suyu kapatırım ve öyle fırçalarım. Fırçalamam bittiği zaman suyu açar ve ağzımı temizler suyu geri kapatırım.
2. Duş alırken doğal gaz ve elektrikten nasıl yararlanırız? Fikirlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Duş alırken doğalgazın ısıttığı suyu kullanırım. Çok akıtmam ve kullanacağım kadar kovaya su koyar ve kapatırım.
Siz, kişisel bakımınızı yaparken kaynakları nasıl kullanıyorsunuz? Açıklayınız.
Cevap: Kişisel bakımımı yaparken kaynakları gereksiz kullanmam. Gerektiği kadar suyu alırım ve daha fazla kullanmam. Saçlarımı kuruturken boş yere kurutma makinasını açık bırakmam.
Kişisel bakımınızı yaparken evdeki kaynakları nasıl kullandığınızı verilen görsellerin karşılarına yazınız.
Cevap:
Kişisel bakımımızı yaparken kaynakları nasıl kullanmalıyız? Anlatınız.
Cevap: Kaynakları boş yere kullanmamalı ve gerektiği kadar kullanmalıyız.
3. Ünite: Sağlıklı Hayat 3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Cevapları 79-80-81-82. Sayfa Pasifik Yayınları
Aile büyüklerinizle birlikte alışveriş yaparken nelere dikkat ediyorsunuz? Anlatınız.
Cevap: Aile büyüklerim ile alışveriş yaparken sağlığımıza yararlı olan ve ihtiyacımız olan yiyecekleri almaya dikkat ediyorum.
Aşağıdaki gıda ürünlerini alırken nelere dikkat ettiğinizi altlarına yazınız.
Cevap:
Aşağıdaki ürünleri, satın aldığınız yerlere oklar yardımıyla götürünüz.
Cevap:
Bilinçli bir tüketici, yiyecek ve içecekleri seçerken nelere dikkat etmelidir? Söyleyiniz.
Cevap: Bilinçli bir tüketici yiyecekleri ve içecekleri seçerken, tazeliğine, son kullanma tarihlerine, ve temiz olup olmadığına dikkat etmelidir.
3. Ünite: Sağlıklı Hayat 3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Cevapları 85-87-88. Sayfa Pasifik Yayınları
1. Aşırı kilolardan kaynaklanan hastalığın adı, obezitedir. Habere göre ülkemizde aşırı kilolu insan sayısının arttığını görüyoruz. Sizce, bunun nedenleri ne olabilir? Açıklayınız.
Cevap: Kilolu insan sayısının artmasının nedeni fast food yani zararlı yiyecekleri insanlar çok tüketmeye başlamıştır.
2. Sizce hangi yiyecekler sağlığımıza zararlıdır? Söyleyiniz.
Cevap: Hamburger, makarna, pizza, sandviç, kola gibi yiyecekler sağlığımıza zararlıdır.
Emine, sağlıklı beslenmek için neler yaptığını açıkladı. Siz de sağlıklı beslenmek için neler yaptığınızı anlatınız
Cevap: Sağlıklı beslenmek için düzenli yemek yiyorum. Her yiyeceği kendi mevsiminde tüketiyorum. Süt, bal, yumurtayı sabah kahvaltısında mutlaka tüketiyorum. Sebze yemeklerine de önem veriyorum.
Aşağıdaki gıdaları inceleyiniz. Kahvaltıda yediklerinizi oklar yardımıyla masadaki yerlerine götürünüz.
Cevap:
1. Sağlıklı büyümek için nasıl beslenmeliyiz? Söyleyiniz.
Cevap: Sağlıklı büyümek için dengeli ve düzenli beslenmeliyiz.
2. Aşırı kilolu kişilerde hangi sağlık sorunları görülebilir? Söyleyiniz.
Cevap: Obezite, diyabet, kalp ve damar hastalıkları görülebilir.
3. ÜNİTE: SAĞLIKLI HAYAT 3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Cevapları 83-84. Sayfa Pasifik Yayınları
Sizce, domatesin tadı her mevsimde aynı mıdır? Hangi mevsimde yenilen domates daha lezzetlidir? Nedenlerini söyleyiniz.
Cevap: Domatesin tadı her mevsimde aynı değildir. Domatesin asıl yetiştiği mevsim yaz mevsimdir. yaz mevsiminde tükettiğimiz domates daha lezzetli olur. Çünkü kendi mevsimidir ve içinde katkı maddesi yoktur.
Mevsimine göre hangi yiyeceklerin tüketilmesi gerektiğini araştırınız. Araştırma sonuçlarınızı aşağıda görselleri verilen mevsimlerin yanlarındaki yazma alanlarına yazınız ve öğrendiklerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:
Yiyecekleri neden mevsimine uygun olarak tüketmeliyiz? Fikirlerinizi söyleyiniz.
Cevap: Yiyecekleri mevsimine uygun tüketmemizin nedeni hormonlu olmayıp o mevsimde yetişebiliyor olmalarıdır. Bundan dolayı her meyve sebzeyi kendi mevsiminde tüketmemiz gerekir.
3. ÜNİTE: SAĞLIKLI HAYAT 3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Cevapları 89-90-91-92. Sayfa Pasifik Yayınları
Özlem, çok sayıda insanın olduğu bir yerde elleriyle her şeye dokunuyor. Sizce Özlem, bunu yaparak sağlığını tehlikeye atmış olabilir mi? Neden? Söyleyiniz.
Cevap: Evet sağlığını tehlikeye atmış oluyor. Herkesin kullandığı yerde elini gezdirmesi mikropları ellerine toplamasına neden olur. Bu da onu hasta edebilir.
Aile büyüklerinizle gittiğiniz bir ortak kullanım alanında neler yaptığınızı düşününüz. Ardından, burada kendinizin ve toplumun sağlığını korumak için neler yaptığınızı yazınız.
Cevap: Ailemle birlikte Alışveriş merkezine gittiğimde elimi gezdirdiğim zaman gidip ellerimi yıkarım. Herkesin kullandığı alanlara ellerimi çok değdirmem. Yerlere çöp atmam.
Aşağıdaki alana yazınızı destekleyen bir resim çiziniz.
Cevap:
1. Herkese açık yerlerde sağlığımızı korumak için neler yapmalıyız? Söyleyiniz.
Cevap: Herkese açık olan yerlerde sağlığımızı korumak için ellerimiz her yere değirmemeliyiz. Ellerimizi sürekli yıkamalıyız.
2. Herkese açık yerlerde başkalarının sağlığını korumak için nasıl davranmalıyız? Söyleyiniz.
Cevap: Yerlere çöp atmam, kullandığım parktaki oyuncakları kirletmem. Her şeye dokunmamaya çalışırım.
3. Ünite: Sağlıklı Hayat 3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Cevapları 94-95-96-97. Sayfa Pasifik Yayınları
1. Bir gıda ürününü alırken nelere dikkat ettiğinizi yazınız.
Cevap: Bir gıda ürünü alırken son kullanma tarihine, tazeliğine, çürük olup olmadığına bakarız.
2. Kış ve yaz mevsimlerinde tükettiğiniz yiyecekleri yazınız.
Cevap:
Kış mevsiminde tüketilen yiyecekler: Lahana, yer alması, turp, pazı, kereviz, ıspanak, pırasa, brokoli, elma, portakal, muz, mandalina, ayva, nar.
Yaz mevsiminde tüketilen yiyecekler: Karpuz, kavun, şeftali, kayısı, vişne, kiraz, üzüm, incir, nektarin, mor erik, karadut, böğürtlen, Taze fasulye, dolmalık biber, sivri biber, patlıcan, salatalık, domates.
3. Obeziteden korunmak için nasıl beslenmeliyiz? Açıklayınız.
Cevap: Obeziteden korunmak için dengeli ve düzenli beslenmeliyiz.
4. Kişisel bakımınızı yaparken kaynakları nasıl kullanmanız gerekir? Yazınız
Cevap: Kişisel bakımımızı yaparken kaynakları tasarruflu kullanmalıyız. Gereksiz yere harcamamalıyız. İşimiz bittiği zaman kapatmalıyız.
5. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D“, yanlış olanların başına “Y“ yazınız.
Cevap:
(D) Aşırı kilolu olmak, birçok hastalığın nedenidir.
(D) Dengeli beslenmek için sağlıklı besinlerden yeterli miktarda tüketmeliyiz.
(D) Sağlığımızı korumak için mevsimlere özgü yiyecekleri tüketmemiz gerekmez.
(Y) Ortak kullanım alanlarında, temizlik kurallarına uymamız gerekir.
(D) Bir gıda ürününü satın alırken sadece biçimine ve rengine bakmamız
yeterlidir.
(Y) Son kullanma tarihi geçmiş gıda ürünlerini tüketmekten kaçınmalıyız.
6. Aşağıdaki kelimeleri kullanarak cümleleri tamamlayınız.
Cevap:
Meyve ve sebzelerin taze olup olmadığını anlamak için rengine, şekline ve kokusuna bakmalıyız.
Portakal kış mevsimine özgü bir meyvedir.
Yemek yerken mutlaka peçete kullanmalıyız.
Ortak kullanım alanlarında temizliğe önem vermeliyiz.
7. Sağlıklı beslenmek isteyen bir kişi, hangi çocuğun söylediğine uymamalıdır?
Cevap: B) Ayşe
8. Selim, annesiyle markete gittiği bir gün, manav reyonunda karpuz gördü. Bu mevsimde karpuzu gördüğüne çok sevindi. Annesinden hemen karpuz almasını istedi. Ancak annesi, “Daha mevsimi değil.“ diyerek Selim’in isteğini reddetti.
Yukarıdaki olay hangi mevsimde geçiyor olabilir?
Cevap: C) Kış
9. I. Aşırı yemek yemek, obeziteye neden olabilir.
II. Aşırı tuzlu yemek yemek, hipertansiyona neden olabilir.
III. Aşırı yemek yemek, insanı hâlsizleştirebilir.
Yukarıdaki bilgilerden kaçı doğrudur?
Cevap: C) 3
10. Aşağıdaki davranışları okuyunuz. Her zaman yaptıklarınız için 2, bazen yaptıklarınız için 1, hiç yapmadıklarınız için 0 puan veriniz. Sıra arkadaşınızla puanlarınızı karşılaştırarak daha yüksek bir puan almak için yapmanız gerekenleri belirleyiniz.
Cevap:
4. Ünite: Güvenli Hayat 3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Cevapları 98-99-100-101. Sayfa Pasifik Yayınları
1. Ulaşım türleri ve araçları nelerdir? Bildiklerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Ulaşım türleri demir, kara, hava, denizdir. Araçları ise; tren, uçak, dolmuş, araba, vapur, gemidir.
2. Seyahat ederken nelere dikkat etmemiz gerekir? Söyleyiniz.
Cevap: Daha hızlı ve daha güvenli olanı tercih etmeliyiz.
3. Acil durumlar nelerdir? Bu durumlarda yapılması gerekenleri açıklayınız.
Cevap: Yaralanma, mahsur kalma, yangın, deprem, iş ve ev kazaları gibi durumlar acil durum olarak söylenebilir.
Okula gelirken hangi trafik levhalarını görüyorsunuz? Söyleyiniz
Cevap: Okula giderken okul geçidi, trafik lambaları levhası, yay geçidi, üst geçit gibi levhalar görüyorum.
Aşağıda verilen trafik levhalarını anlamları ile eşleştiriniz.
Cevap:
Trafik işaretlerinin anlamını bilmemenin ne gibi sorunlara yol açabileceğini söyleyiniz.
Cevap: Trafik işaretlerinin anlamını bilmezsek kazalara sebep olabiliriz. Hem can hem de mal kaybı olur.
4. Ünite: Güvenli Hayat 3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Cevapları 102-103. Sayfa Pasifik Yayınları
Trafikte kurallara uymazsak ne tür sıkıntılar yaşayabiliriz? Söyleyiniz.
Cevap: Trafikte kurallara uymazsak kaza yapabilir yaralanmalara hatta ölümlere sebep olabiliriz.
Siz Musa’nın yerinde olsaydınız nasıl davranırdınız? Neden?
Cevap: ben yaya ışığının yanmasını bekler ve karşıya öyle geçerdim.
Selma, evlerine yakın bir sokakta “Bisiklet Giremez ” levhasını gördüğü hâlde bisikletiyle sokağa girdi. Selma’nın yaşayabileceği sorunları yazınız.
Cevap: Yoldan araba çıkabilir ve kaza yaşayabilir. Yaralanmasına hatta ölümüne sebep olabilir.
Hikmet, kara yolunda üst geçit olduğu hâlde karşıya hızla geçmek için bu üst geçidi kullanmıyor. Hikmet’in bu davranışını doğru bulup bulmadığınızı nedenleriyle açıklayınız.
Cevap: Doğru değildir. Çünkü yayalar için üst geçit yapılmıştır. Üst geçidi kullanarak kaza yaşama olasılığını ortadan kaldırırlar.
Trafik kurallarına neden uymalıyız? Söyleyiniz.
Cevap: Trafik kurallarına uyma nedenimiz kaza olmasını önlemektir.
4. Ünite: Güvenli Hayat 3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Cevapları 104-105-106-107. Sayfa Pasifik Yayınları
Büyükleriniz sıcak fırından yemeği çıkarırken ellerinin yanmaması için ne tür önlemler alıyor? Gözlemlerinizi anlatınız.
Cevap: Yemeği çıkarırken bez ile tutarak alıyorlar. Ya da Fırını açıp soğumasını bekliyorlar.
Aşağıdaki durumların ne tür kazalara yol açabileceğini yazınız.
Cevap:
Bozuk bir prizi kullanmak ⇒ Elektrik çarpmasına neden olabilir.
Yüzme bilmeden denize, kolluksuz girmek ⇒ Boğulmamıza sebep olabilir.
Elimizde makas varken koşmak ⇒ Elimizi kesmemize ya da birine çarpıp yaralanmasına sebep olabiliriz.
Ocakta yemek ısıtmak ⇒ Yanmamıza sebep olabilir.
Yaralanma, boğulma, yanma, zehirlenme gibi kazalara karşı ne gibi önlemler alabileceğinizi söyleyiniz
Cevap: Yaralanmayı önlemek için eşyalarımızı çocuklara göre ayarlamalıyız. Boğulmayı önlemek için simitsiz kolluksuz denize veya havuza girmemeliyiz. Yanmaya karşı ocakları, fırını büyükler kullanmalı ve çocuklara göre kilit konmalıdır. Zehirlenmeye karşı çocukların ilaçları almasına önlemek için alamayacakları yerlere koymalıyız.
4. ÜNİTE GÜVENLİ HAYAT: 3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Cevapları 108-109-110. Sayfa Pasifik Yayınları
Sizce, hastanelerde acil servislerin olmasının nedeni nedir?
Cevap: Acil durumlar yani ani olan hastalıklar, kazalara karşı hemen tedavi edilmesi için açılan bir bölümdür.
Aşağıda verilen yazma alanlarına, evde veya okulda yaşanabilecek bir acil durum örnekleri ve bu durumda yapılması gerekenleri yazınız.
Cevap:
Acil Durumlar: Yaralanma, kaza, hırsızlık, kavga, yangın gibi acil durumlar yaşanabilir.
Yapılması Gerekenler: Bütün bu acil durumlar için 112’yi aramalıyız.
Sınıfınızda meydana gelen bir yaralanma durumunda ne yapmanız gerektiğini söyleyiniz.
Cevap: Öğretmenimize söylemeli ve okulda revirde tedavi edilemezse 112’yi arayarak hastaneye götürülmesini sağlamalıyız.
4. Ünite: Güvenli Hayat 3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Cevapları 111-112. Sayfa Pasifik Yayınları
Hangi durumlarda kendinizi güvende hissetmezsiniz? Anlatınız.
Cevap: Tanımadığım bir insan benle konuştuğu zaman, birinin beni takip ettiğini hissettiğimde tedirgin olurum.
• Güvende olmadığımızı hissettiğimizde, çığlık atarak yardım istemeliyiz.
• Bedenimize izinsiz dokunanlara “Hayır! Bana dokunma!“ demeliyiz.
• Yaşadığımız tedirginlik ve korkuları ailemize anlatmalıyız.
Aşağıda verilen alana güvenliğini tehdit eden bir durum ya da kişi olduğunu hisseden bir arkadaşınıza, bu durumlarda neler yapması gerektiğini anlatan bir yazı yazınız.
Cevap: Güvenliğini tehdit eden bir durum olduğu zaman çevrede polis varsa gidip yardım istemeli, kimse yoksa bağırarak yardım istemelisin. Yaşadığımız kötü durumları her zaman ailemize anlatmalıyız.
Kendimizi güvende hissetmediğimizde, bu durumdan yakınlarımızı neden haberdar etmemiz gerektiğini söyleyiniz.
Cevap: yakınlarımız bize yardım edecek kişilerdir. Bizler onlara anlattığımız zaman yardımcı olacaklardır.
4. Ünite: Güvenli Hayat 3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Cevapları 113-114-115-116-117. Sayfa Pasifik Yayınları
Görseldeki gibi bir durumun yaşanma sebepleri neler olabilir? Tartışınız.
Cevap: Doğal afet yani çığ ya da depremden dolayı olmuş olabilir.
Aşağıda verilen alanda; deprem öncesinde, deprem sırasında ve deprem sonrasında yapılacakları içeren bilgileri aşağıya yazınız.
Cevap:
Selin zararlı etkilerinden korunmak için alınması gereken güvenlik önlemlerini söyleyip açıklayınız
Cevap:
İstemediğimiz bir davranışla karşılaştığımızda nasıl tepki vermeliyiz? Söyleyiniz.
Cevap: İstemediğimiz bir davranışla karşılaştığımız zaman derhal yardım aramalı, bağırmalıyız. Ailemize de olanları anlatmalıyız.
4. Ünite: Güvenli Hayat 3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Cevapları 118-119-120-121-122. Sayfa Pasifik Yayınları
1. Çevrenizde hangi oyun araç gereçleri var? Gözlemlerinizi söyleyiniz.
Cevap: çevremde oyun sahaları, parklarda kaydırak, salıncak gibi oyun araçları bulunmaktadır.
2. Çevrenizdeki oyun araçlarını kötü kullanan bir kişiyle karşılaştığınızda ne yaparsınız? Söyleyiniz.
Cevap: Onu uyararak bu eşyaları bütün herkesin kullandığını ve kötü davranışta, harekette kullanmaması gerektiğini söylerim
Yağmur’un dediklerine katılıyor musunuz? Neden? Söyleyiniz
Cevap: Evet katılıyorum. Çünkü o oyun araçlarını bir kişi değil herkes kullanmaktadır. Zarar verildiği zaman onların kullanmasını engellemiş oluruz.
Peki; siz bisiklet, kaykay, paten gibi araçlardan hangilerini kullanıyorsunuz? Bunları nasıl kullanıyorsunuz ve kullanırken hangi güvenlik önlemlerini alıyorsunuz?
Cevap: Ben bisiklet kullanıyorum. Bisiklet kullanırken kast, dirseklik ve dizlik kullanıyorum. Ayrıca bisiklet alanlarında sürüyorum.
Salih’in yerinde siz olsaydınız ne yapardınız? Söyleyiniz.
Cevap: Ben etrafa bakar ve arabaları kontrol edip öyle almaya giderdim.
Zuhal’in söylediklerine katılıyor musunuz? Neden? Açıklayınız.
Cevap: Evet katılıyorum. Aniden koşması kazaya sebebiyet verebilir.
Aşağıdaki resimlerde gösterilen yanlış davranışları işaretleyerek belirtiniz. Bu davranışların neden yanlış olduğunu açıklayınız.
Cevap: İlk resimde kaydırağa taş atması yanlış bir davranıştır. İkinci resimde kaydırağa önlem almadan binmemesi yani kask, dizlik ve dirseklik takması gerekir. Üçüncü resimde anayolda değil bisiklet yolunda sürmesi gerekir. Dördüncü resimde ise arabalar varken ışıklara bakmadan, etrafa bakmadan yola çıkmaması gerekir.
1. Oyun alanlarındaki araçları nasıl kullanmalıyız? Anlatınız
Cevap: Zarar vermeden dikkatli kullanmamız gerekir.
2. Bisiklet, kaykay veya paten kullanırken nelere dikkat etmeliyiz? Söyleyiniz.
Cevap: Dizlik, kask, dirseklik takmalı ve onlara uygun olan alanlarda sürmeliyiz.
3. Oyun alanı dışına kaçan top vb. araçları nasıl almalıyız? Anlatınız.
Cevap: Etrafa bakıp araç yok ise gidip almalıyız.
4. ÜNİTE GÜVENLİ HAYAT
1. Aşağıdakilerden hangisi, yolcu olarak dikkat etmemiz gereken bir trafik levhasıdır?
Cevap: B)
2. Aşağıdakilerden hangisi, elektrikli aletleri kullanırken uyacağımız kurallardandır?
Cevap: B) Bozuk aletleri çalıştırmamak
3. Verilen kelimeleri kullanarak cümleleri tamamlayınız.
Cevap:
Yayalar, yaya geçidi levhasının olduğu yerlerde güvenle karşıya geçebilirler.
Oyun alanındaki araçları özenli kullanmalıyız.
Bisiklet sürerken kask, dizlik ve dirseklik takmalıyız.
Güvenli oyun alanının dışına kaçan topu almamalıyız.
5. ÜNİTE ÜLKEMİZDE HAYAT: 3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Cevapları 123-124-125. Sayfa Pasifik Yayınları
1. Ülkemizin başkenti neresidir?
Cevap: Ülkemin başkenti Ankara’dır.
2. Atatürk’ün çocukluğu ile ilgili bildiklerinizi anlatınız.
Cevap: Atatürk 1881 yılında Selanik’te doğmuştur. Annesi Zübeyde Hanım, babası Ali Rıza Bey, kardeşi Makbule Hanımdır. İlk okula Mahalle Mektebine başlamış daha sonra babasının isteği ile Şemsi Efendi ilkokuluna geçmiştir.
3. Ülkemizde yaşayan farklı kültürlerden insanlar hakkındaki görüşlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Farklı kültürler kültür zenginliğini ortaya çıkarır. Kültür zenginliğinin olması insanların daha anlayışlı daha saygılı olmasını sağlar.
4. “Millî birlik” sözü size neler çağrıştırıyor? Söyleyiniz
Cevap: Milli Birlik beraberliği, geçmişe duyulan saygı sevgi, vatan sevgisini çağrıştırıyor.
Yaşadığınız yeri kim yönetiyor? Bu konuda bildiklerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız
Cevap: Yaşadığım yerde mahallemizi muhtar, ilçemizi ise kaymakam yönetmektedir.
Yaşadığınız yerin özelliklerini dikkate alarak yöneticilerini işaretleyerek
gösteriniz.
Cevap:
1. Yönetim birimi açısından il, ilçe ve köy arasındaki farkları söyleyiniz.
Cevap: İli vali, ilçeyi kaymakam köyü ise köy muhtarı yönetmektedir.
2. Siz de yaşadığınız yerdeki yönetim birimlerine öğretmeniniz rehberliğinde bir gezi düzenleyiniz. Gezinizde notlar alıp daha sonra bunları arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: benim yaşadığım yer bir ilçenin mahallesidir. Muhtar yönetmektedir.
5. ÜNİTE ÜLKEMİZDE HAYAT: 3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Cevapları 126-127. Sayfa Pasifik Yayınları
Sizce, Cumhuriyet Bayramı’nı neden kutluyoruz? Fikirlerinizi söyleyiniz.
Cevap: Cumhuriyet ilan edilmiştir. Türkiye Cumhuriyeti Devleti bu günde kurulduğu için kutlamaktayız.
Aşağıda verilenleri okuyunuz. Cumhuriyet sayesinde sahip olduğumuz hakları işaretleyiniz.
Cevap:
(X) 18 yaşına gelmiş herkesin milletvekili seçme hakkı
(X) İstediğimiz fırından ekmek alma hakkı
() İlkokuldan sonra okula gitmeme hakkı
(X) İstediğimiz şehre yerleşme hakkı
() İstediğimiz yerde askerlik yapma hakkı
() Okulda bazı derslere girmeme hakkı
(X) Yeteneklerimize göre istediğimiz okula gitme hakkı
(X) İstediğimiz işi yapma hakkı
1. Ülkemizin yönetim şekli nedir? Söyleyiniz.
Cevap: Ülkemizin yönetim şekli Cumhuriyettir.
2. Cumhuriyeti neden korumalıyız?
Cevap: Cumhuriyet bizim özgürlüğümüzü, bağımsızlığımızı simgelemektedir. Bu yüzden korumamız gerekir.
5. ÜNİTE ÜLKEMİZDE HAYAT: 3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Cevapları 128-129-130-131. Sayfa Pasifik Yayınları
1. Tarihî eser sözünden ne anlıyorsunuz? Söyleyiniz
Cevap: Yıllar önce eski zamanda yaşayan insanların yaptığı, kullandığı eşya, yapılar.
2. Daha önce gezdiğiniz tarihî yapı ve mekânlarda gördüklerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Habibi Neccar Camiyi gezmiştim. Bu cami burayı Feth eden Ebu Ubeyde bin cerrah fethin simgesi olarak yaptırmıştır. İslam dini yansıtan unsurlar bulunmaktadır.
Siz de çevrenizde yer alan tarihî, doğal ve turistik yerlerle ilgili bir araştırma yapınız. Araştırmanızı görsellerle destekleyebilirsiniz.
Cevap:
Sizce, insanların tarihî yerleri ziyaret etmelerinin sebepleri nelerdir? Söyleyiniz.
Cevap: O zaman da yaşayan insanların nasıl yaşadığını, neler yaptığını öğrenmek amacıyla ziyaret edilir.
5. ÜNİTE ÜLKEMİZDE HAYAT : 3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 132-134. Cevapları Pasifik Yayınları
Arkadaşlarınızla grup çalışması yaparken grup üyelerinden birinin görev ve sorumluluklarını yerine getirmediğini düşününüz. Bu durumda ne tür sıkıntılar yaşanır? Tartışınız.
Cevap: Sorumluluklarını yerine getirmediği zaman ödev, çalışma boşa gider ve eksik kalır. Bu da bütün grup üyelerini olumsuz etkiler.
Siz de aşağıda verilen alana, görev ve sorumlulukları en iyi şekilde yerine getirmenin önemiyle ilgili bir yazı yazınız. Yazınızı arkadaşlarınıza okuyunuz.
Cevap: Görev ve sorumluluklarımızı yerine getirmek bizi bilinçli bir birey yapar. Sorumluluklarımızın bilincinde olduğumuz zaman işlerimiz kolay halleder ve hayatımızı kolaylaştırırız.
Evde ve okuldaki sorumluluk ve görevleriniz nelerdir? Bunları yerine getirmek için neler yapıyorsunuz? Söyleyiniz.
Cevap: Evde sorumluluklarım ve görevlerim; Odamı toplamak, eşyalarımı düzeni kullanmak, ödevlerimi yapmak, aileme yardım etmek. Okuldaki sorumluluklarım ve görevlerim; dersi dinlemek, arkadaşlarımı rahatsız etmemek, eşyaları düzenli ve temiz kullanmak.
5. ÜNİTE ÜLKEMİZDE HAYAT: 3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Cevapları 135-136. Sayfa Pasifik Yayınları
Sınıfınızda bulunan sıra, pano, dolap gibi eşyaların kime ait olduğunu tartışınız.
Cevap: O sınıfta okuyan ve gelecekte okuyacak öğrencilere yani herkese aittir.
1. Aşağıda verilen alana, milletimizin ortak mallarını yazınız.
Cevap: Parklar, hastaneler, okullar, kütüphaneler, müzeleri camiler, yollar, köprüler, çarşı, şehir merkezleri milletimizin ortak mallarıdır.
2. Milletimizin ortak mallarını nasıl kullanmamız gerektiğini anlatan bir yazı
yazınız.
Cevap: Herkese ait olan yani ortak malları temiz ve düzenli kullanmalıyız. Zarar vermemeliyiz. Zarar verdiğimiz zaman diğer insanların haklarını çiğnemiş oluruz.
Milletin ortak mallarını özenli kullanmanın önemini açıklayınız.
Cevap: Milletlimizin ortak mallarını özenli kullanmamız başkalarının hakkını çiğnemememizi sağlar. Zarar vermeden temiz ve düzenli kullanmalıyız ki bizde aynı şekilde bulalım.
5. ÜNİTE ÜLKEMİZDE HAYAT: 3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Cevapları 137-138-139. Sayfa Pasifik Yayınları
Sizce, Kurtuluş Savaşı’nı kazanmamızın en önemli nedenleri nelerdir? Fikirlerinizi söyleyiniz.
Cevap: Türkiye Cumhuriyeti kurulmuş ve özgürlüğümüzü bu şekilde kazanmışızdır.
Aşağıdaki alana, milletimizin düşmanlara karşı gösterdiği kahramanlığı anlatan bir resim çiziniz.
Cevap:
Araştırmanız sonucunda, millî birlik ve beraberliğimizin toplum hayatımıza katkıları konusunda neler öğrendiniz? Söyleyiniz.
Cevap: Milli birlik ve beraberlik ile insanlar din dil ayrımı gözetmeksizin aynı devlette, aynı toprakta yaşayanlar birbirlerine destek olup bağımsızlık için çabalamışlardır. Milli birlik ve beraberlik olduğu sürece her şeyin üstesinden gelinir.
5. ÜNİTE ÜLKEMİZDE HAYAT: 3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Cevapları 140-141-142. Sayfa Pasifik Yayınları
1. Sınıfınızda, okulunuzda veya mahallenizde başka ülkelerden yurdumuza gelen çocuklar var mı? Söyleyiniz.
Cevap: Evet var. Suriye’den gelen öğrenciler vardır.
2. Başka ülkelerden yurdumuza sığınan insanların yabancılık çekmemesi için neler yapabiliriz? Söyleyiniz.
Cevap: Onlar ile arkadaşlık kurar ve ülkemizi tanıtmaya çalışırız.
Bilal ve Affan’ın yerinde siz olsaydınız neler hissederdiniz?
Cevap: İlk olarak kendimi kötü hissederdim. Bilmediğim bir dil ve bilmediğim bir ülke. Daha sonra arkadaşlık kurduğum zaman mutlu olurdum.
Suriyelilere veya başka ülkelerden gelenlere, ülkemizde yabancılık çekmemeleri için neler yapabiliriz?
Cevap: Onlar ile iletişim kurar ve dilimizi öğretmeye çalışırız.
Ülkemize zorunlu olarak gelmiş insanlar için yapılan projelere katılmak ister
misiniz? Neden?
Cevap: Evet isterim. Çünkü bizlerde onların durumunda olabilirdik. Bunu düşünerek onlara yardımcı olmak isterdim.
Aşağıda, ülkemize zorunluluk sonucu gelmiş insanlar için yapılan bir projenin afişini görüyorsunuz. Afişi inceleyiniz. Siz de bu insanlar için bir proje tasarlayınız. Projenize bir de afiş hazırlayınız. Bu çalışmayı, grup çalışması olarak da gerçekleştirebilirsiniz.
Cevap:
Ülkemize gelmek zorunda kalan insanlarla ilgili projelere neden katılmalıyız? Fikirlerinizi söyleyiniz.
Cevap: Onlara yardım etmeli ve yaşadıkları zor durumu hafifletmeliyiz.
5. ÜNİTE ÜLKEMİZDE HAYAT : 3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Cevapları 143-144-145-146. Sayfa Pasifik Yayınları
Aşağıdaki fotoğraflarda Atatürk’ün hangi özelliklerini gördüğünüzü söyleyiniz
Cevap: İnsanlara olan saygısı ve sevgisi, vatan sevgisi, çalışkan, hoşgörülü bir kişidir.
Siz de Atatürk’ün kişilik özelliklerini söyleyiniz.
Cevap: Planlı, çalışkan, ileri görüşlü, hoşgörülü, vatan sevgisi olan, azimli bir kişidir.
Atatürk’ün kişilik özelliklerini Genel Ağ ve ansiklopedilerden araştırınız.
Araştırma sonucunda edindiğiniz bilgileri yazınız.
Cevap: Atatürk her zaman vatanını seven bir kişi olmuştur. İleri görüşlülüğü ile Türkiye Cumhuriyetini kurmuştur. Açık sözlü, iyi kalpliliği, idealist yapısı, sabırlı ve disiplinli olması ile ön plana çıkmaktadır.
Atatürk’ün en önemli kişilik özelliklerini söyleyiniz.
Cevap: İleri görüşlülük, azimli, çalışkan ve vatan sevgisi olması en önemli kişilik özellikleridir.
5. ÜNİTE ÜLKEMİZDE HAYAT: 3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Cevapları 147-148-149-150. Sayfa Pasifik Yayınları
Sizce, bir insanın ülkesine katkıda bulunması için ne yapması gerekir? Söyleyiniz.
Cevap: İnsanlığa yararlı olan şeyler yapması gerekir.
Yukarıda gördüğünüz gibi birçok isim söyledik. Siz de bu konuda aklınıza
gelen isimleri söyleyiniz.
Cevap: Seyit Onbaşı, Sabiha Gökçen, Nezahat Onbaşı, Mustafa Kemal Atatürk.
Önceki sayfada ve aşağıda verilen kişilerle ilgili Genel Ağ’dan bir araştırma yapınız. Araştırma sonucunda öğrendiğiniz bilgileri yazınız.
Cevap:
Cevap:
1. Ülkemize katkıda bulunmuş kişilerden bildikleriniz kimlerdir? Söyleyiniz.
Cevap: Seyit Onbaşı, Sabiha Gökçen, Nezahat Onbaşı, Mustafa Kemal Atatürk.
2. Ülkemize katkıda bulunmuş kişileri tanımamız neden önemlidir?
Görüşlerinizi paylaşınız.
Cevap: Ülkemize faydalı olan kişileri tanıyıp onları gurur ile anıp bizlerinde bu alanlarda çalışmalar yapmasına katkısı olacaktır.
6. Ünite: Doğa Ve Çevre 3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 154-155-156-157. Cevapları Pasifik Yayınları
1. Bitki ve hayvanlar yaşamak için nelere gereksinim duyar? Söyleyiniz.
Cevap: Bitki ve hayvanların bizler gibi suya, havaya besine ve güneşe ihtiyaçları vardır.
2. “Yön” deyince aklınıza neler geliyor?
Cevap: Yol, çevre, düşünce aklıma gelmektedir.
3. “Geri dönüşüm” ile ilgili fikirlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Geri dönüşüm kullandığımız ve geri dönüştürülebilecek olan malzemelerin toplanarak ham maddesine dönüştürülüp tekrardan kullanılacak hale getirilmesidir.
4. Hayalinizdeki çevreyi anlatınız.
Cevap: Hayalimdeki çevre doğal, güzel, yeşilliğin fazla olduğu, havanın temiz olduğu ve insanların bir arada huzurlu yaşadığı bir çevredir.
Hayvanlar ve bitkiler olmasaydı hayatımız nasıl olurdu? Görüşlerinizi söyleyiniz
Cevap: Besin zinciri bozulur ve temel ihtiyacımız olan besine ulaşamazdık.
Peki, bu konuda siz ne dersiniz? Hayvanlar ve bitkiler olmasaydı yaşayabilir miydik?
Cevap: Bitkiler bizim hem oksijen ihtiyacımızı hem de besin ihtiyacımızı karşılamaktadır. Hayvanlarda besin ihtiyacımızı karşılamaktadır. Bunlar olmasa bizlerinde yaşamı olmazdı.
Aşağıda görselleri verilen ürünleri inceleyiniz. Hayvanlardan elde edilen ürünlerin altına “H”, bitkilerden elde edilen ürünlerin altına “B” yazınız.
Cevap:
Aşağıdaki görselleri inceleyiniz.
Resimlerde gördüğünüz yerlerin hangisinde yaşamak istediğinizi, nedenleriyle anlatınız.
Cevap: İlk resimde olan yerde yaşamak isterdim. Temiz bir çevresi ve görüntüsü vardır. İkinci resimde kalabalık ve çevresi pis olan bir ortamda yaşamak istemezdim.
Bitki ve hayvanların bizim için önemi nedir? Fikirlerinizi söyleyiniz.
Cevap: Bitki ve hayvanlar bizim temel ihtiyaçlarımızı karşıladığı için çok önemlidirler
6. Ünite: Doğa Ve Çevre 3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 158-159-160-161. Cevapları Pasifik Yayınları
Aşağıdaki şarkının sözlerini okuyunuz. Şarkıyı biliyorsanız söyleyiniz. Şairin bir ağacın yetişmesi ile ilgili neler söylediğini açıklayınız.
Cevap: Bir ağaç ilk olarak tohumdan yetişir. Tohumdan fidan olur fidan ise büyüyerek ağaca dönüşür. Ağaçlardan ise orman oluşur.
Siz de çevrenizde yetişen meyve veya sebzelerden birini seçerek bunun nasıl yetiştiğini araştırınız. Araştırma sonuçlarınızı aşağıdaki alana yazınız. Araştırmanızı görsellerle destekleyiniz.
Cevap: Tohumları toprağa ekerek düzenli sulama ve uygun güneş ışığı altında fide oluşur. Fide zamanla yeşillenerek ince bir fidanı oluşturur. Fidan ise zaman içerisinde dallara ayrılarak yaprak vermeye başlar. Bu süreçleri tamamlamasından sonra meyvesi yavaş yavaş olgunlaşmaya başlar ve eylül ekim aylarında hasat zamanı gelir.
6. Ünite: Doğa Ve Çevre 3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 162-166. Cevapları Pasifik Yayınları
Görselde, bir sabah vakti Güneş’in doğuşu verilmiştir. İnceleyiniz.
2. sınıf bilgilerinizden yararlanarak köpeğin çocuğa göre hangi yönde olduğunu söyleyiniz.
Cevap: çocuğa göre köpek doğudadır.
Aşağıdaki çiçeğin yapraklarının üzerine, doğadan yararlanarak yön bulma yöntemlerini yazınız
Cevap:
⇒ Kuzey yıldızı her zaman kuzey yönünü göstermektedir. Akşamları hava açık olduğu zaman kuzey yıldızından yararlanabiliriz.
⇒ Güneşin doğuş ve batış yönü ile yönümüzü bulabiliriz. Güneş her zaman doğudan doğup batıdan batar.
⇒ Karıncaların yuvalarının ağzında kum olan yer kuzeyi gösterir.
Güneş’ten yararlanarak yönümüzü nasıl bulacağımızı söyleyiniz.
Cevap: Güneşin doğuş ve batış yönü ile yönümüzü bulabiliriz. Güneş her zaman doğudan doğup batıdan batar.
6. Ünite: Doğa Ve Çevre 3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 167-169. Cevapları Pasifik Yayınları
“Baraj“ ve “göl“ kelimelerinin anlamlarını sözlüklerinizden bulunuz. Bu kelimelerin arasındaki benzerlik ve farklılıkları söyleyiniz.
Cevap: İkisi de su birikintisidir. Barajlar insan eli ile yapılır. Göller ise doğal oluşumlardır.
baraj → Suyu toplama ve elektrik üretim amacıyla akarsu üzerine yapılan yapı.
göl → Tektonik, volkanik olaylara bağlı olarak toprakla çevrili, derin ve geniş su örtüsü.
Aşağıda verilen görselleri inceleyiniz. Hangilerinin insanlar tarafından doğal çevreyi değiştirerek oluşturulduğunu söyleyiniz. İnsanlar tarafından doğal çevrenin değiştirilmesi ile oluşturulanlara “X” işareti koyunuz
Cevap:
Çevrenizi gözlemleyerek insanların doğal çevrede yaptığı değişikliklere örnekler veriniz
Cevap: Köprü, baraj, konutlar, fabrikalar gibi örnekler verebiliriz.
6. Ünite: Doğa Ve Çevre 3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 170-173. Cevapları Pasifik Yayınları
Çevrenizi gözlemlediğinizde genel olarak temiz buluyor musunuz? Nasıl bir çevrede yaşamak isterdiniz? Söyleyiniz.
Cevap: Hayır temiz bulmuyorum. Kimsenin kirletmediği, havasının temiz olduğu yerlerin temiz olduğu, yeşilliği bol olan yerlerde yaşamayı isterdim.
Doğal çevrenin korunması ve kaynakların doğru kullanımını anlatan “Çevremi Koruyorum“ akrostiş çalışmasını yapınız.
Cevap:
Kaynakların (hava, toprak, su) doğru kullanımı ile ilgili neler yapabileceğinizi söyleyiniz.
Cevap: Kaynaklar bizler için çok önemlidir. Temel ihtiyaçlarımız bu kaynaklar ile karşılanmaktadır. Bu kaynakların doğru kullanımı için çevre temizliğine önem vermeli, gereksiz israftan kaçınmalı ve zarar vermemeliyiz.
6. Ünite: Doğa Ve Çevre 3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 174-175. Cevapları Pasifik Yayınları
Görselleri inceleyiniz. Görsellerdeki kutulardan sizin çevrenizde de var mı? Bu kutular ne işe yarıyor? Bildiklerinizi söyleyiniz
Cevap: Bu kutular benim çevremde de bulunmaktadır. Bu kutular geri dönüştürülecek malzemelerin ayrıştırılarak atılması için kullanılmaktadır.
Aşağıdaki alanda çevrenizdekileri bilgilendirmek amacıyla geri dönüşümle ilgili bir afiş hazırlayınız.
Cevap:
“Geri dönüşüm” için neler yaptığınızı anlatınız.
Cevap: Geri dönüşüm için evimizde olan çöpleri ayrıştırarak atmaktayız. Geri dönüştürülebilecek ürünleri kullanmaya özen gösteriyorum.
6. Ünite: Doğa Ve Çevre 3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 177-178. Cevapları Pasifik Yayınları
1. İnsan yaşamı için bitki ve hayvanların önemini yazınız
Cevap: İnsan yaşamını devam edebilmesi için hayvanlar ve bitkiler temel ihtiyaçlarını karşılar.
2. Yaşadığınız yerde, insanların çevrede ne tür değişiklikler yaptıklarını yazınız.
Cevap: Yaşadığım çevrede insanlar parklar, köprüler, binalar gibi yapılar yapmaktadır.
3. Doğa ve çevreyi korumak için neler yapılabileceğini yazınız.
Cevap: Doğal çevreyi korumak için çevreye zarar vermemeliyiz. Doğal ortamı korumalı, ağaç kesimini önlemeliyiz. Kesilen ağaçların yerinme yenilerini dikmeliyiz.
4. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D“, yanlış olanların başına “Y“ yazınız.
Cevap:
(Y) Ağaçların yosunlu tarafı, her zaman batıyı gösterir.
(D) Çilek, toprakta yetişen bir meyvedir.
(D) Kullanılan sıvı yağlar, geri dönüşüme uygundur.
(Y) Dağlar, insanların çevrede yaptıkları değişikliklerdendir
5. Yukarıdaki hangi çocuğun söylediği yanlıştır?
Cevap: C) Tunç
6. Aşağıdakilerden hangisi, geri dönüşüm için yapılması gerekenlerdendir?
Cevap: B) Pilleri atık pil kutusuna atmak
7. Aşağıdakilerden hangisine bakarak yönümüzü bulabiliriz?
Cevap: A) Karınca yuvalarına
5. ÜNİTE ÜLKEMİZDE HAYAT: 3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 152-153. Cevapları Pasifik Yayınları
1. Yaşadığınız yeri kim yönetiyor? Yazınız.
Cevap: Yaşadığım yeri muhtar yönetiyor.
2. Ülkemizin yönetim şeklini açıklayınız.
Cevap: Ülkemizin yönetim şekli Cumhuriyettir.
3. Aşağıdaki resimlerden hangisi tarihî bir esere aittir? İşaretleyiniz.
Cevap:
4. Aşağıdakilerden hangisi, ülkemizin gelişmesi için yerine getireceğimiz sorumluluklardan biridir?
Cevap: B) Evdeki işlerde sorumluluk almak
5. Aşağıdakilerden hangisi milletin ortak mallarından değildir?
Cevap: C) Kalemlik
6. Millî birlik ve beraberliğin toplum hayatına ne tür katkıları vardır? Yazınız
Cevap: Birlik ve beraberlik ile ülkemizi dış düşmanlara karşı daha iyi koruyup özgürlüğümüzü ve bağımsızlığımızı teslim etmiyoruz.
7. Atatürk’ün kişilik özelliklerine üç örnek veriniz
Cevap: İleri görüşlü, idealist, vatan seven
8. Yaptığı çalışmalarla ülkemize katkıda bulunmuş kişilere üç örnek veriniz.
Cevap: Seyit Onbaşı, Sabiha Gökçen, Mustafa Kemal Atatürk
9. Ülkemizde yaşayan farklı kültürden insanlara yönelik ne tür çalışmalar yapılabilir? Yazınız
Cevap: Dilimizi öğrenmede yardımcı olabiliriz. İhtiyacı olan ailelere yardım kampanyaları düzenleyip o ailelere yardım edebiliriz.
Forum Ders Cevapları, Ders Kitabı Cevapları Sitemizde Yer Alan Konular İlkokul, ilköğretim, Ortaokul, 2.Sınıf, 3.Sınıf, 4.Sınıf, 5.Sınıf, 6. Sınıf, 7. Sınıf, 8.Sınıf, Din Kültürü, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Matematik, Sosyal Bilgiler, Trafik Güvenliği, Türkçe, Ders Kitabı, Sayfa Cevapları, Gibi Konulardan Oluşmaktadır. Yayınlardan Bazıları, Özgün, Aydın, MEB, Koza, GÜN, Sevgi, Semih Ofset, Yayınları, Ekoyay, Tutku, Gizem, Tuna, SDR Dikey, ATA, ADA, Anadol, Adım Adım, E-Kare, Dizin, Anıttepe, Lisans, Yargı, Berkay, Dersdestek, Bir-Yay, Sonuç, FCM, Yayıncılık, Anka Yayınevi.