1. Notlarınızdan yararlanarak kişilerin duygularına yönelik yaptığınız gözlemleri sınıf arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Sabah uyandığımız zaman hepimiz birbirimize günaydın deriz. Birlikte kahvaltı yaparken mutlu oluruz. Biz okula annem ve babam işe giderken birbirimizi öper ve uğurlarız. Akşam olduğu zaman birlikte yemek hazırlar ve toplarız. yatmadan önce biraz sohbet eder ve uyuruz
2. Görsellerinden ve başlığından hareketle okuyacağınız metnin konusunu tahmin ediniz.
Cevap: Yavru ahtapotun yaşadığı yerde annesi ile başlarından geçen olayları anlatıyor olabilir.
a. Metinde geçen aşağıdaki deyimleri anlamlarıyla eşleştiriniz.
Cevap:
b. Metinde geçen anlamını bilmediğiniz kelimelerin anlamlarını tahmin ediniz. Bu kelimelerin anlamını sözlükten bulup öğreniniz. Öğrendiğiniz kelimeleri kendi sözlüğünüze ekleyiniz
Cevap:
Lokma: Bir defada çiğnenebilecek büyüklükte yiyecek parçası
Tehlike: Büyük zarara yol açabilecek durum
Şok: şaşırmak
Sürpriz: Hiç beklenmeyen bir anda bir insanı sevindirmek.
Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Küçük ahtapot Nino’ya annesi neden yardım ediyormuş?
Cevap: 8 kolu olduğu için ve küçük olduğu için giyinmekte, çıkarmakta zorlanıyormuş. Bu yüzden annesi yardım ediyormuş.
2. Nino, ahtapot yavrusu olmaktan neden bıkmış?
Cevap: Nino, her gün giyinip çıkarmaktan yorulduğu için ahtapot olmaktan bıkmıştır.
3. Annesinin hangi sözleri Nino’nun kulağına hoş geliyormuş?
Cevap: “Sen bizim için çok özelsin/İnan olduğun gibi çok güzelsin/Kolaylaşacak giyinmek biraz büyüyünce/Ahtapot olmayı seveceksin gelişip güçlenince.” sözleri kulağına hoş geliyormuş.
4. Nino, yılanbalığını kurtarmak için neler yapmış?
Cevap: Nino yola atlayarak yılan balığın yumurtalarını kollarına almış, diğer koluyla da yılan balığını yoldan dışarı itip kurtarmıştır.
Metnin türünü belirleyip aşağıya yazınız.
Cevap: Şiir şeklinde bir fabl türüdür.
Metindeki hikâye unsurlarını belirleyiniz.
Cevap:
Kişiler: Anne ahtapot, yavru ahtapot, yılan balığı ve yumurtaları
Mekan: Deniz
Zaman: Bilinmeyen zaman
Konu: Ahtapot olmaktan yorulan yavru ahtapot, kahramanlığından sonra kendisini sevmesi
Olay örgüsü: Ahtapot olmaktan yorulan yavru ahtapotun okula giderken yılan balığına yardım etmesi ve bu kahramanlığı ile kendini sevmesi.
Aşağıya, metnin içeriğine uygun farklı bir başlık yazınız.
Cevap: yavru Ahtapotun Kahramanlığı
“Empati” kelimesinin anlamını önce tahmin ediniz. Sonra bu kelimenin anlamını sözlükten bulup öğreniniz. Bu kelimeyi anlamına uygun olarak kullanacağınız bir cümleyi aşağıya yazınız.
Cevap: Empati, kendimizi karşımızdaki insanın yerine koyup düşünmeye denir.
Okulda haklı olduğu halde haksız çıkmasına empati kurarak nasıl hissettiğini anladım.
Metinde, kesme işaretinin hangi görevle kullanıldığını belirleyiniz. Aşağıya, bu noktalama işaretinin bu görevine uygun üç cümle yazınız.
Cevap: Kesme işareti özel adlara gelen ekleri ayırmak için kullanılır.
Etkin bir dinleyici olmak için neler yapabileceğinizle ilgili sunumunuzu gerçekleştiriniz. Konuşurken beden dilini etkin kullanmaya önem veriniz.
Cevap:
Farklı duygu durumları yaşadığınız bir anınız var mı? Böyle bir durumda çevrenizdeki insanlara nasıl tepkiler verdiniz? Yaşadığınız bu anı, olayları oluş sırasına göre, noktalama işaretlerine ve yazım kurallarına dikkat ederek kısaca yazınız.
Cevap: Etkin bir dinleyici olmak sabırlı ve dikkatli olmak gerektirir. Anlatılan konuya kendinizi vermeli ve dikkatli olmanız gerekir. Etkin bir dinleyici her zaman anlatılanları kavrar ve bu doğrultuda sorularını sorup daha iyi öğrenmek için çalışır.
1. Çevrenizdeki insanları gözlemleyiniz
Cevap: Çevremde olan annemi, babamı, kardeşlerimi, arkadaşlarımı gözlemledim.
2. Gözlemlediğiniz insanların olumlu kişilik özelliklerini belirleyiniz
Cevap: Anne ve babamın bizlere karşı her zaman doğru ve belli bir ses tonu ile konuşması beni mutlu etti. Arkadaşlarımın bana karşı dürüst olmalarını sevdim. Kardeşlerim ile tartışsak bile en sonunda birbirimizden özür diliyoruz. Bu gözlemlerime dayanarak çevremdeki insanların saygılı, dürüst, paylaşımcı bir özellikleri olduğunu gördüm.
Eğer çocuklarınıza hayvan sevgisini küçük yaşta vermek istiyorsanız onlara fabl okumalısınız.Küçük yaşta bu şekilde hikayelerle büyüyen insanın hayvan sevgisiyle büyüyeceğinden eminim.
Forum Ders Cevapları, Ders Kitabı Cevapları Sitemizde Yer Alan Konular İlkokul, ilköğretim, Ortaokul, 2.Sınıf, 3.Sınıf, 4.Sınıf, 5.Sınıf, 6. Sınıf, 7. Sınıf, 8.Sınıf, Din Kültürü, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Matematik, Sosyal Bilgiler, Trafik Güvenliği, Türkçe, Ders Kitabı, Sayfa Cevapları, Gibi Konulardan Oluşmaktadır. Yayınlardan Bazıları, Özgün, Aydın, MEB, Koza, GÜN, Sevgi, Semih Ofset, Yayınları, Ekoyay, Tutku, Gizem, Tuna, SDR Dikey, ATA, ADA, Anadol, Adım Adım, E-Kare, Dizin, Anıttepe, Lisans, Yargı, Berkay, Dersdestek, Bir-Yay, Sonuç, FCM, Yayıncılık, Anka Yayınevi.