5.TEMA Kişisel Gelişim: 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları 160-161-162-163-164-165. Sayfa MEB Yayınları
Sahip olunan bir bilgi, hayatı nasıl kolaylaştırır? Düşüncelerinizi anlatınız.
Cevap: Sahip olduğumuz bilgiler ile kendimizi geliştirir, hayatta yeni şeyler öğreniriz. hem kendimizi geliştirir hem de toplumun ve ülkenin gelişmesini sağlarız.
“Her insanın hayatında varlığını ve değerini bilen, hisseden, fark eden kuyumcular mutlaka vardır. Mesele kuyumcuyu bulmaktadır.” sözünü açıklayınız.
Cevap: Her insanın değerini bilen birileri vardır. Her bilginin depolandığı birileri vardır ve o bilginin sahibini düşünceleri sözleri ile yaşatırlar.
Cevap2: Yukarıda verilen söz ile anlatılmak istenilen en temel düşünce tabi ki de herkesin değerini bilen birinin olduğudur. Buna bağlı olarak da kuyumcu olarak adlandırılan söz konusu değer bilen kişi, mutlaka bireyin etrafında yer almaktadır. Bunun sonucu olarak ise birey mutlaka etrafına bakmalı ve söz konusu kuyumcu olarak adlandırılan, değer bilen kişiyi bulmalıdır. Bu söz içerisinde anlatılan olay değer bilecek olan kişinin bulunmasıdır. Birey kendinin değerinin bilinmediğini düşünmemeli ve buna ek olarak etrafına bakıp değerini bilecek olan kişiyi bulmalı, başka tabirle fark etmelidir.
Metni dinlerken size yöneltilen sorular doğrultusunda metinde geçen olayların gelişimi ve sonucu hakkındaki tahminlerinizi ilgili bölümlere yazınız.
Cevap:
1. soruya yönelik tahminim: Kuyumcu öğrenciye taşı nereden bulduğu sormuş. Bu taşın değerli olduğunu ve bulunması zor bir taş olduğunu söylemiş olabilir.
2. soruya yönelik tahminim: Bir malın kıymetini ancak onu bilen anlar.
Aşağıya dinlediğiniz metinde geçen cümleler verilmiştir. Bu cümlelerdeki koyu harflerle yazılmış kelime ve kelime gruplarının anlamlarını tahmin ederek yazınız. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Türkçe sözlükten kontrol ediniz
Cevap:
a) Bakkal, parlak bir boncuğa benzettiği nesneyi eline alır; evirir çevirir...
⇒Nesne: cansız varlıklar
⇒Evirip çevirmek: gözden geçirmek
b) İkinci olarak bir manifaturacıya gider.
⇒ manifaturacı: eşya satan kişi
c) Benim semerlere iyi süs olur. Bundan “kaş” dediğimiz süslerden bir on lira veririm.
⇒ Semer: hayvanların sırtlarına yerleştirilen, üstüne binilen.
⇒ Kaş: Eyerin ön ve arkasındaki çıkıntılı bölüm.
ç) Kuyumcu, öğrencinin elindekini görünce yerinden fırlar.
⇒ Yerinden fırlamak: Hızlı bir şekilde oturduğu yerden kalkmak
Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metinden hareketle cevaplayınız.
1. Metnin kahramanları kimlerdir?
Cevap: Bilge Hoca, Öğrenci, kuyumcu, bakkal, manifaturacı, semerci.
2. Öğrencinin “Çok şaşkınım efendim, ne diyeceğimi bilmiyorum, kafam karmakarışık.” demesinin nedeni/nedenleri nelerdir?
Cevap: Her tüccarın taşa farklı yaklaşmasından dolayı şaşırmıştır.
3. Kendinizi yazarın yerine koyarak metnin hangi bölümünü değiştirmek istediğinizi nedenleriyle anlatınız.
Cevap: Ben çocuğun kuyumcunun ısrarını sorgulamasını ve nedenini öğrenmesini sağlardım.
4. Bilge Hoca’nın yerinde olsaydınız öğrencinizin seviyesini öğrenmek için nasıl bir yol izlerdiniz. Anlatınız
Cevap: Ben satıp satmayacağını denerdim.
5. Dinlediğiniz metnin kahramanlarından hangisinin yerinde olmak isterdiniz?
Neden?
Cevap: ben bilge hocanın yerinde olup insanlara yol göstermek isterdim.
6. “Bir şeyin kıymetini ancak onun değerini bilen anlar ve onun değerini bilenin yanında kıymetlidir.” sözüyle anlatılmak istenen nedir? Açıklayınız
Cevap: Bir şeyin kıymetini onu tanıyanın anlayacağını diğerleri için ise boş geleceği söylenmektedir.
Dinlediğiniz hikâyeyle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.
Hikâyenin konusu nedir?
Cevap: Bilge Hoca’nın öğrencisine bir taş vermesi ve değerinin ne kadar olduğunu öğrenmesini istemektedir.
Hikâyedeki olay nerede geçmektedir?
Cevap: Bilge Hoca’nın ve öğrencinin yaşadığı yerde geçmektedir.
Hikâyedeki şahıslar kimlerdir?
Cevap: Bilge Hoca ve öğrenci
Hikâyedeki olay ne zaman geçmektedir?
Cevap: Bilinmeyen zaman
Hikâyenin ana fikri nedir?
Cevap: Bir şeyin kıymetini ancak onun değerini bilen anlar ve onun değerini bilenin yanında kıymetlidir
Dinlediğiniz metni kronolojik sıra ve mantık akışı içinde özetleyiniz.
Cevap: Bilge Hoca öğrencisine bir taş verir. Öğrenciden bunun değerini öğrenmesini ister. Öğrenci ilk bakkala gider. Bakkalcı taşa 1 lira vermeyi teklif eder. Öğrenci daha sonra bir manifaturacıya gidip taşın değerini sorar. Oda 5 lira verebileceğini söyler. Oradan çıkıp semerciye gider ve ona sorar. Oda 10 lira verebileceğini söyler.
En son kuyumcuya gider ve kuyumcu milyonlar teklif eder. Öğrenci satmadan Bilge Hoca’nın yanına döner ve olanları anlatıp şaşkınlığını dile getirir. Bilge Hoca şu cevabı verir; Bir şeyin kıymetini ancak onun değerini bileni anlar ve onun değeri bilenin yanında kıymetlidir.” cevabını verir.
a) Verilen görsele “bilgi” ve “bilginin gücü” ile ilgili bulduğunuz sözlerden seçtiklerinizle bir duvar gazetesi oluşturunuz.
Cevap:
b) Oluşturduğunuz duvar gazetesindeki “bilgi” ve “bilginin gücü” ile ilgili seçtiğiniz sözden hareketle duygu ve düşüncelerinizi arkadaşlarınıza anlatınız.
Cevap: Her zaman okumalı ve yeni bilgiler edinmeliyiz. Korktuğumuz her şey aslında bilgisizlikten dolayıdır. Bizler en iyisi olmak için her zaman yeni şeyler öğrenmeliyiz.
Dinlediğiniz metne farklı başlıklar belirleyerek aşağıdaki boşlukları doldurunuz.
Cevap:
Benim başlığım: Bilge Hoca’nın Dersi
Sebebi: Bu başlığı vermemin sebebi Bilge Hoca’nın öğrencisine yeni bir bilgi öğretmesinden kaynaklıdır.
Benim başlığım: Bir Taşın Değeri
Sebebi: Metinde taşa farklı değerler sunulmasından dolayı bu başlığı verdim.
Aşağıdaki cümlelerde kullanılan çekimli fiillerin hangi kiple çekimlendiğini ve hangi kipin anlamını verecek biçimde kullanıldığını örnekteki gibi yazınız
Cevap:
Aşağıdaki kelimelerden hareketle bir hikaye yazınız. Hikâyenize uygun bir başlık belirleyiniz
Cevap:
Turist çeken bir çarşıya yeni bir kuyumcu açılmış. Kuyumcu o kadar şen şakrak biriymiş ki herkes onu çok sevmiş. Dükkanına gelenlere ikramda bulunur ve dertlerini de dinlermiş. Esnaflar bu adamın çok nadir satış yaptığını görüyorlarmış çok şaşırıyorlarmış.
Bu kadar az satışla nasıl geçiniyor bu adam diye. Adam günlerden bi gün yanına çırak almış bu çırağı da kendi gibi yetiştirmeye başlamış. Her zaman güler yüz ve hoş sohbetleri olan bir çırak yapmıştır. Dükkanını bu çocuk gelişince ona emanet etmiş. İşinin kıymetini bilip bilmediğini test etmek istemiş.
Çırak dükkana o kadar güzel bakmış ki hem müşterileri artmış hem de kazancı bol olmuştur. Kuyumcu çırağına “her zaman satış yapamayabilirsin ama insanlara kötü davranmak yerine onlar ile sohbet et bir güler yüz göster bu sayede insanların mutlu olmasını sağlayabilirsin” öğüdünde bulunmuş. Bu sayede topluma iyi bir genç kazandırmıştır.
Ben çok beyendim sadece 9.etkinlik daha kış ola bilirdi ama öneririm
Bence güzel çok teşekkür ederim
Çok güzel çok teşekkür ediyorum
Elinize saglık çok güzel teşekkür ederim @forumderscevaplari.com
HARİKA HERKESE TAVSİYE EDERİM ??
Gerçekten çok yardımcı oldu çok sağolun ?
elinize sağlık harika
Teşekkür ederim çok yardımcı oldunuz
Teşekkür ederim çok yardımcı oldu
Çok yardımcı oldu teşekkür ederim ?
Çok yardımcı oldu teşekkürler
sağolun çok yardımcı oldunuz tesekkür ederim
Çok güzeldi
Çok yardım etti teşekkür ederim
çok iyi kesinlikle tavsiye ederim
Çok güzel cevaplar ben çok sevindim Bence çok iyi
Sağolun yapamadığım yerleri buradan baktım
Çok teşekkür ederim hocam çok yardımcı oldunuz:)<3333
Bence 9. Daha kısa olabilirdi ama 9. Nun dışında hepsi çok güzel
Sağ olun kısaca yaptım ödevi 😀
Çok güzel olmuş sağ olun
Bence çok iyi ben çok sevdim bu siteyi herkese tavsiye ederim
Allah razı olsun 2+aldm
Helal edin abi çok güzel devam
ÇOK GÜZEL OLMUŞ ELLERİNİZE SAĞLIK
Forum Ders Cevapları, Ders Kitabı Cevapları Sitemizde Yer Alan Konular İlkokul, ilköğretim, Ortaokul, 2.Sınıf, 3.Sınıf, 4.Sınıf, 5.Sınıf, 6. Sınıf, 7. Sınıf, 8.Sınıf, Din Kültürü, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Matematik, Sosyal Bilgiler, Trafik Güvenliği, Türkçe, Ders Kitabı, Sayfa Cevapları, Gibi Konulardan Oluşmaktadır. Yayınlardan Bazıları, Özgün, Aydın, MEB, Koza, GÜN, Sevgi, Semih Ofset, Yayınları, Ekoyay, Tutku, Gizem, Tuna, SDR Dikey, ATA, ADA, Anadol, Adım Adım, E-Kare, Dizin, Anıttepe, Lisans, Yargı, Berkay, Dersdestek, Bir-Yay, Sonuç, FCM, Yayıncılık, Anka Yayınevi.